Perhekerho?
Mikä se on? Joku seurakunnan juttu vai? Oon suht tuore äiti... Alkas olee ajankohtaista lähtee vähä vallottaa maailmaa kodin ulkopuolelle ku vauva alkaa lähtee liikkeelle.
Pitäskö neuvolan tietää jotain alueen paikoista joissa voisin tavata muita? Meidän neuvolan täti on huulipyöreenä ku olen kysyny vauvahieronnasta ja uinnista, itse oon ne löytänyt googlen avulla.
Kommentit (3)
päin seurakunta järjestää perhekerhoa, johon kuuluu siis kahvittelua ja eväiden syöntiä, ohjelmaa, vapaata leikkiä ja välillä isommille askartelua ym. MLL pitää avointa päiväkotia ja muskaria. Paikallinen liikuntakeskus järjestää äiti-lapsijumppaa ja uimahallilla on vauvauintia. Asumme kohtuullisen pienellä paikkakunnalla, mutta tarjonta on yllättänyt täysin! Googlaile, tarkista neuvolan ja kauppojen ilmoitustaulut ja kysy muilta äideiltä. Monet toiminnat ovat nyt kesätauolla ja jatkuvat taas elokuussa.
Kerho jossa käydään perheen kanssa -eli käytännössä kotiäidit/isät ja lapset. Sana perhekerho siksi, että selviää, ettei sinne jätetä lapsia itsekseen. Toiminnan järjestäjiä on monia. Seurakunnankin kerhoissa käy monenlaista porukkaa ainakin meillä. Lisäksi nykyisin on paljon myös vauvakerhoja, mistä saattaisi löytyä vielä osuvampaa seuraa alle vuoden ikäisille.
Suosittelen lämpimästi! Lasten kautta tosiaan tutustuu helposti, ja päiviin ja viikkoihin tulee ryhtiä.
Esim. MLL:llä on täällä vastavaa toimintaa avoin päiväkoti -nimellä.
Neuvolan ilmoitustaululla on usein tietoa tällaisesta toiminnasta. Kannattaa myös googlettaa oman kaupungin sekä paikallisen seurakunnan ja MLL:n sivut.