Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingistä Nurmekseen

Vierailija
15.06.2010 |

Kauanko kestää ajaa? Saako ajettua yhtä soittoa vai kannattaako yöpyä matkalla?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki meillä on tottunut siihen, että mummolaan, kummilaan, serkkulaan on useiden satojen kilometrien matka, ei tulisi mieleenkään tehdä ongelmaa moisista asioista.

Kaikille hyvää kesää ja matkailu avartaa!

Vierailija
62/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten rohjeta muutakin kuin mättämään huoltamosipsejä autossa ja syömään omia lihapullia kylmälaukusta itikkaisella taukopaikalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulattaa myöskin toisenlaisia toimintapoja kuin omanne? Kun äly ei riitä sulattamaan erilaisia toimintatapoja, ainut keino on alkaa ilkeäksi? Tuputtaa väkisin sitä omaa ja omasta mielestä ainoa oikeaa toimintatapaa?

Minun lapseni eivät mussuta autossa yhtään mitään, eivät varsinkaan sipsejä.

Jos yhdelle tulee kova nälkä ja muilla ei vielä ole nälkä, hänelle annetaan jotain pientä että nälkä siirtyy (ei siis mussuta jotain koka ajan). Harvemmin tälläistä tapahtuu, koska (kuten tekin kirjoititte) yleensä se nälkä tuppaa tulemaan samoihin aikoihin, joten ruokailussa ei ole mitään ongelmaa.

Enkä ymmärrä miksi yksi kirjoittaja takertui sanaan kartoittaa. Eihän se ole mitään muuta kuin kysymys: kenellä on nälkä? Ettekö te kysy sitä koskaan? Menette vain syömään suunnitelman mukaan, vaikkei kellään ehkä olisikaan nälkä?

En ymmärrä miksi te teette meidän matkan teostamme näin suuren ongelman :) Mutta kiitos huolenpidosta lapsiamme kohtaan, he saavat kyllä terveellistä ruokaa, myös lomamatkoilla :)

Vierailija
64/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä ketju nimenomaan täyttyi teistä huolettomista, joilla on vain yksi ainoa huoleton toimintatapa ja sillä lailla pitää kaikkien elää.

Vierailija
65/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten rohjeta muutakin kuin mättämään huoltamosipsejä autossa ja syömään omia lihapullia kylmälaukusta itikkaisella taukopaikalla...

Vierailija
66/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä ketju nimenomaan täyttyi teistä huolettomista, joilla on vain yksi ainoa huoleton toimintatapa ja sillä lailla pitää kaikkien elää.

En minä ole sanonut että sinun on elettävä samoin kuin minä! Vaan olen nimenomaan sanonut että jokainen taplaa tyylillään, enpä ole kenekään suunnitelmia tekevän nähnyt sitä sanovan tässä ketjussa.

Ja ketkäs ne heitti sipsit, lihapullat ja mussuuttamiset kehiin? Ketkä ne ymmärsi väärin kaiken tai alkoi v*ttuilemaan?

Vierailija
67/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ajamme parhaimmillaan 5,5 h Nurmekseen, mutta siihen aikaan voi varata yhden pikaisen ¨kahvi- ja vessatauon =)

Lapsiperheen näkökulmasta tosiaan on kiva pysähdellä rauhassa pari kertaa.

Ajamme siis muutaman kerran vuodessa tuon matkan, joskus Toivakan läpi, joskus taas Kangasniemen kautta. Matkan pituudessa ei juurikaan eroa, mutta vaihtelu virkistää....

Vierailija
68/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei suunnittele, mutta jotka pakkaa kylmälaukut huolettomasti mukaan, jotka päätyy sinne taukopaikalle... Kokeilkaa joskus suunnittelemista, niin ei käy noin.

Ja miksi ihmeessä pitää vastata ketjuun, että minäminäminä teen näin ja minäminäminä teen näin, kun ei se oma tekeminen liity mitenkään aiheeseen?

Ja muuten, ei kaikilla ole mitään mummoloita tai kummiloita jossakin hornan tuutissa! Miksi olisi? Minä en edes tunne ketään itäsuomalaista, eikä takuulla ole minulla siellä sukua saati lapsillani kummeja. Kas kun kaikki ei taaskaan ole niinkuin itse on. Mitenköhän vaikeaa on tajuta, että se oma elämänmalli ei ole ainoa?

Vierailija
69/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäänselvän asian. Toivottavasti osaat olla kiitollinen siitä, että sinun sukulaissuhteet on helposti hoidettavissa, koska meillä ne ei ole "poikkean kahville" -tyyppisesti hoidettavissa.

Minä en muuten tunne ketään Pohjanmaalta, mutta se nyt ei tainnut olla tämän ketjun tavoite, kartoittaa tuttavuuksia maantieteellisesti.

Totean edelleen, että matkailu avartaa...

Ja muuten, ei kaikilla ole mitään mummoloita tai kummiloita jossakin hornan tuutissa! Miksi olisi? Minä en edes tunne ketään itäsuomalaista, eikä takuulla ole minulla siellä sukua saati lapsillani kummeja. Kas kun kaikki ei taaskaan ole niinkuin itse on. Mitenköhän vaikeaa on tajuta, että se oma elämänmalli ei ole ainoa?

Vierailija
70/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei suunnittele, mutta jotka pakkaa kylmälaukut huolettomasti mukaan, jotka päätyy sinne taukopaikalle... Kokeilkaa joskus suunnittelemista, niin ei käy noin.

Ja miksi ihmeessä pitää vastata ketjuun, että minäminäminä teen näin ja minäminäminä teen näin, kun ei se oma tekeminen liity mitenkään aiheeseen?

Koska suunnitteluahan sekin on, syödään jossain levähdyspaikalla?

Niin ja mikä sinulta on nyt mennyt ohi? Täällähän nimenomaan on sanottu ettei kaikki toimi samalla tavalla! Lukuunottamatta näitä sipsin mussuttajia, jotka suunnittelee kaiken.

Minä en muuten tunne ketään lapista... en tosin tiedä miten se tähän kuuluu, mutta ilmeisesti kuuluu??

Vierailija
71/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät suunnittele, nimenomaan pakkaavat kylmälaukun mukaan, koska he haluavat ajella huolettomasti miettimättä reittiä tai pysähdyksiä etukäteen.

Vierailija
72/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät suunnittele, nimenomaan pakkaavat kylmälaukun mukaan, koska he haluavat ajella huolettomasti miettimättä reittiä tai pysähdyksiä etukäteen.

Enkä kyllä nähnyt koko ketjussa mainintaa kylmälaukusta, ennen kuin sinä siitä kirjoitit.

Eli teet nyt vain omia olettamuksia.

Katos syömässä voi käydä ihan ilman mitään suunnitelmiakin! Sen verran kuitenkin tingitään, ettei mennä mihinkään ravintolaan jonne täytyisi tehdä pöytävaraus.... Silloin pitäisi jos vähän suunnitellakin.

Annas kuule meidän matkustaa kuten haluamme, en minäkään välitä siitä miten sinä matkustat!

Turha tälläisestä on jankata.

Vierailija
73/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolta peräkyliltä löytää jonkun ravitsemusliikkeen, jossa täysjärkinen ihminen pystyy syömään, voit olla varma, että pöytävarausta ei tarvita. Sen kun kävelette sisään. Tosin jo perheeseen kuuluu yli neljä ihmistä, on varmaa, että listaruokia ei löydy kaikille, siis ei ainakaan sitä ensimmäistä valintaa.

Kyllä mualla on mukavoo.

Vierailija
74/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei kuole nälkään, matkalla on hauskaa ja päästään jopa perillekin? Mitä pahaa on jos ei etukäteen suunnittele missä syödään?

Vierailija
75/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei kuole nälkään, matkalla on hauskaa ja päästään jopa perillekin? Mitä pahaa on jos ei etukäteen suunnittele missä syödään?

Kuten sanottu, vaihtoehtoja ei ole paljon, ja jos satutte ajamaan onnenne ohitse, seuraava mahdollinen ruokapaikka voi olla tunnin ajon päässä tai sitä ei tule koskaan. Siksi on hyvä katsoa etukäteen missä pysähtyy.

Vierailija
76/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki ei halua ainakaan lomalla mennä siitä missä aita on matalin, nippanappaisella survival-meiningillä.

Vierailija
77/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, vaihtoehtoja ei ole paljon, ja jos satutte ajamaan onnenne ohitse, seuraava mahdollinen ruokapaikka voi olla tunnin ajon päässä tai sitä ei tule koskaan. Siksi on hyvä katsoa etukäteen missä pysähtyy.

Kyllä meillä sen verran on järkeä päässä että tiedämme missä ajelemme ja sen mukaan voimme päätellä matkojen pituuksia.

Et kai sinä niin tyhmä ole, että luulet meidän ajelevan kuin päättömät kanat ja kun tulee nälkä lyödään jarru pohjaan ja katsotaan pääseekö johonkin syömään?

Vierailija
78/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se käsitys teistä... Kummasti, ihan omien kirjoitustesi perusteella.

Vierailija
79/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki ei halua ainakaan lomalla mennä siitä missä aita on matalin, nippanappaisella survival-meiningillä.

Ihmettelen edelleen, miten tämä asia voi olla teille noin vaikea sulateltavaksi? Teette jotain ihme päätelmiä ja olettamuksia.

Se ettei me kotona ennen lähtöä mietitä missä matkan aikana syödään, ei tarkoita ettei me syötäisi hyvin. Ja kyllähän me oikeastaan lomalla juuri haluttais mennä siitä mistä aita on matalin. En minä halua lomalla kokata, vaan mennä valmiiseen pöytään. Eikös se juuri ole sitä aidan matalimmasta kohdasta menemistä?

Hyvät ruokapaikat on aina löydetty. Parhaat vinkit saa paikallisilta asukkailta kun heidän kanssaan turisee.

Veikkaan että tämän joku irvileuka saa vännettyä niin, että me naama punaisena ajellaan pitkin kylänraitteja etsimässä paikallista asukasta, joka voisi kertoa missä voi syödä :)

Vierailija
80/94 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-palstan ohjeiden ja sääntöjen mukaan matkustaminen Helsingistä Nurmekseen näyttää jokseenkin mahdottomalta :-)