Totuus Sukkahousuista - Mies kysyy
Eli: En ole koskaan joutunut kuulemaan ex-naisteni kanssa sen suurempaa surkuttelua sukkahousujen kestosta, mitä nyt sitä yleensä pidetään suht huonona (onko näin?).
Nyt vaimoni, jonka soisin käyttävän yleisesti hametta (ja pliis, syy tähän on "off-topic") on valittanut viimeiset vuodet sitä, että kaikki sukkikset menevät aina heti ensimmäisellän kerralla hajalle (näyttivät menneen tänäänkin). En tiedä, mitä ajatella, koska oma henk. koht. "asiantuntemus" on nolla, ja kuitenkin Suomessa elää paljon jatkuvasti hameeseen pukeutuvia naisia. Eivätkä kaikki heistä näytä kuuluvan siihen varallisuusluokkaan, joka/jotka ostaa/ostavat uudet sukkahousut joka päiväksi...
Elikkäs, a) onko vika siinä, että vaimo "tahalleen" rikkoo sukkiksiaan haluten pois "tungettelevasta" halustani, että hän käyttäisi hametta...
b) Hän on vain yksinkertaisesti "rähmäkäpälä" ko. vetimien käytössä
c)Sukkikset ovat todella niin helvetin huonoja, kuten vaimoni niitä haukkui
Kiitos vastaajille.
Ja Ps. te hameeseen usein pukeutujat - onko teillä vinkkejä, vai kaikkiko siellä alla sukahousuja kokoajan käyttää...
Kommentit (43)
Stay upit saattaa olla hieman kestävempiä kun niitä ei tarvitse vetää ylös asti. Käytän niitä juhlissa. Muuten menen kyllä legginssi linjalla.
Sukkahoust on kamalia, siis ne ohuet. Ne kutittaa, kiristää, valuu, ahdistaa, hiostaa, ei lämmitä ja menee aina heti rikki. Ihan turha vaatekappale ja siksi(kään) en hameita käytä inäkään. Sellaisia paksuja sukkiksia voin joskus harkita, mutta ohuita vain pakkotilanteissa juhlissa tms. Kesällä aina ilman!
helpompi pukea ja pillu ei hiostu.
Pidän silti rahan arvoisena.
Muutama vinkki, kuinka sukkahousut eivät (välttämättä) mene heti rikki.
a) kynnet ja kädet täytyvät olla huolitellut. Ei halkeilleita kynsiä tai kynsinauhoja, jotka rikkovat sukkikset heti.
b) Jalat ja varpaat hyvin hoidetut. Ei teräviä kynsiä eikä kovettumia, jotka rikkovat sukkikset heti.
c) Rasvaa jalat, sääret ja kädet. Näin sukkikset liukuvat helpommin jalkaan.
d) älä osta liian pieniä sukkiksia, mieluumin kokoa suuremmat, se ei nimittäin sukkiksissa haittaa mitään. Pituuteen uppoaa myös kokoa.
Sukkisten paksuus (denier) vaikuttaa kestävyyteen, ei hinta niinkään. Halvallakin saa kunnollisia sukkiksia. Hieman paksumpi denier tekee sukkiksista kestävämmät. (Paksut eivät ole tosin kesällä kivat).
ja sitten vielä; hametta voi pitää myös ilman sukkiksia. Ajellu sääret ja hieman rusketusta (auringosta, solariumista tai purkista) ja valmista on!!!!
Wolfordin Satin Toucheja ei saa millään rikki vaikka yrittäisi. Yleensä jos sukkikset menevät rikki niin kyse on huonosti hoidetuista käsistä ja jaloista.
Sitä en kyllä tajua, miksi kukaan pitäisi sukkahousuja kesällä (paitsi juhlissa).
Stay up sukkikset kestää myös pitkään ;)
- halvat sukkahousut - kuivat kantapäät, halkeilleet kohdat rikkovat sukkahousuja - liian pienet sukkahousut - väärä pukemistyyli, jos hajoavat päälle laittaessa - varpaankynnet tai kengät rikkovat Mutta kokeilepa itse pitää sukkiksia vaikka yksi päiväkin (oikeesti, osta isot niin saat päällesi). Luulen, ettet enää vaadi vaimoasi käyttämään niitä. Ne hiostaa, kutittaa, joko kiristää tai roikkuu ja on kerta kaikkiaan hirveät. Kesällä kai voi pitää hametta ja sandaaleja ilman sukkiksia?
Vaimosi on siis rähmäkäpälä, sukkahousut on v****maisin keksintö ikinä ja housut on oikeastaan aika kivan näköiset naisen päällä (peffakin näkyy paremmin) :)
Riippuu laadusta. Osta sokokselta oikein hyvälaatuiset merkkisukkikset, niin varmasti kestää. Sukkiksia ei myöskään kannata vetää jalkaan, vaan rullata sukkaosa esille ja työntää jalka siihen ja sitten vasta rullata sukka jalkaan. Jos vetää, niin varpaan kynnet voivat repiä koko sukkikset rikki.
Panosta laatuun, osta hyvät sukkikset. Vältä pelkkää polyamidia ja osta mielummin vaikka silkkiä sisältäviä sukkiksia vaimollesi.
ja sitä ne katuisivat heti, jos itse joskus joutuisivat moisia kapistuksia kokeilemaan...
ja sitä ne katuisivat heti, jos itse joskus joutuisivat moisia kapistuksia kokeilemaan...
mukavasti ne vaan lämmittää, talvella ostan paksuja 50-80den ne kestää hyvin, pidän housujenkin alla. Sukkahousut litistävät vatsaa ja muokkaavat vartaloa muutoinkin. Juhlapukeutumisessa ehdottomat. Jos hame on lyhyt on alla oltava sukkahousut jotta ei palele, eikä pikkuhousut vilku, ohuetkin auttaa.
Ostan halpoja sukkahousuja yleensä, vaaleissa ihonvärisissä ei juoksut näy niin hyvin kuin vaikkas mustissa. Paljaat varpaat eivät mielestäni sovi useimmille työpaikoille. Täällä olleet vinkit jalkojen ja kynsien hoidosta ovat oivallisia. Pukeakin sukkikset pitää rauhassa istualtaan. Rikkihän ne halvat ohuet menee nopeasti.
Kiitos parjatulle sukkahousujen keksijälle. Ja vielä vinkki halpoja sukkahousuja kannattaa paljon hameita käyttävän ostaa useita kerralla. Pitkien hameiden kanssa voi käyttää tietysti myös polvisukkia. Nämä myös siksi että useimmat kengät hankaavat paljaisiin jalkoihin rakkoja.
Täällä moni ihmettelee, että miksi joku käyttää kesällä sukkiksia, niin jos on vitivalkoiset koivet, jotka eivät rusketu millään!
Itse olen kakarasta saakka ollut ulkona kesäisin päivät läpeensä ja lämpiminä päivinä todellakin lyhyissä shortseissa, eli ei voi sanoa, ettenkö olisi antanut tilaisuutta jaloille ruskettua. Kädet ja kasvot ovat aina ruskettuneet, eivät miksikään tummanruskeiksi nekään, mutta vähän päivetystä kumminkin. Olen tyypiltäni tosi vaaleaihoinen punapää.
Eli jos laitan päälleni hameen, niin ehdottomasti vaaleiden satiini stay uppien kanssa, tai lyhyen hameen kanssa pakko laittaa sukkikset, jotta sääret näyttäisivät edes joltain. Oli arki tai juhla.
Kokeilepa pitää päivä sukkahousuja. Muista ostaa ne varasukkikset hajonneiden tilalle, jotta varmasti tulee pidettyä koko päivä. Sen jälkeen ei tarvitse kysellä.
T. Toinen valkokoipi, joka ei kuitenkaan sukkiksia (kiroan myös niiden keksijän) päälleen ihan vapaaehtoisesti vedä!
Täällä moni ihmettelee, että miksi joku käyttää kesällä sukkiksia, niin jos on vitivalkoiset koivet, jotka eivät rusketu millään! Itse olen kakarasta saakka ollut ulkona kesäisin päivät läpeensä ja lämpiminä päivinä todellakin lyhyissä shortseissa, eli ei voi sanoa, ettenkö olisi antanut tilaisuutta jaloille ruskettua. Kädet ja kasvot ovat aina ruskettuneet, eivät miksikään tummanruskeiksi nekään, mutta vähän päivetystä kumminkin. Olen tyypiltäni tosi vaaleaihoinen punapää. Eli jos laitan päälleni hameen, niin ehdottomasti vaaleiden satiini stay uppien kanssa, tai lyhyen hameen kanssa pakko laittaa sukkikset, jotta sääret näyttäisivät edes joltain. Oli arki tai juhla.
ne on niin i´nhottavat!
Housujen kanssa käytän yhdenkoon nilkkasukkia, jos on sellaiset kengät jotka tarvii sukat.
kesällä käytän kyllä hametta paljonkin, muttan niiden kanssa siteen vaan sandaaleja... avokkaat vaatti kuitenkin sukan...
Wolford on paras. Myös Falke on hyvä. Vogue on ok. Halvimmat sukkahousut ovat kertakäyttökamaa.
esim. Euroshopper-sukkahousut. Toiset sitten kestää parikin pesua. Mutta totta kai ohuet sukkahousut hajoaa helposti.
Vaimo voi kyllä olla myös rähmis. Ei kaikki ole niin sulavaeleisiä.
että sukkahousut kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, oikeasti! Ellei sitten kyseessä ole sinulle Tosi Tärkeä Asia, kuten viestistä voisi muuten päätellä.
ostankin laadukkaita. Kyllä niihinkin kannattaa panostaa, niinkuin muihin vaatteisiin. Hameita ja mekkoja käytän usein. Mutta mikäs pakko nyt kesällä on käyttää sukkiksia muutenkaan??