G: Minkä ikäisen isosisaruksen antaisit maistaa rintamaitoa a) rinnasta b) lusikasta?
Kysymys koskee tietenkin vain niitä lapsia, joita ei enää imetetä.
Kommentit (18)
se on vain vauvalle.
Lusikasta voisin antaa minkä ikäiselle vaan jos mulla jostain syystä olisi rintamaitoa lusikoida.
Tosin voi olla eri jos sitä maitoa rinnoista valuu tai suihkuaa, mulla ei, joten sen maidon joutuu tosiaan imemään siitä rinnasta. Eli jos olisi toisin niin voisin ehkä antaakin maistaa.
Meillä joskus saunassa innostutaan ihan leikkimään maitosotasta; 7v ja 10v pojat suihkivat vesipyssyillä ja äiti ampuu takaisin maitopysyllä =)
Maistaa eivät kyllä maitoa halua.
Tuttelia ovat sitten saaneet maistaa.
Ja isosisarukset toimivat mielellään vauvan soseiden koe maistajina omilla lusikoillaan.
Meillä joskus saunassa innostutaan ihan leikkimään maitosotasta; 7v ja 10v pojat suihkivat vesipyssyillä ja äiti ampuu takaisin maitopysyllä =)
Maistaa eivät kyllä maitoa halua.
mutta lusikasta meillä on saaneet viimeksi 7, 5 ja 2-vuotiaat isosisarukset. Nyt baari on suljettu ja 3-vuotias huokaisi just saunassa että "enää ei saada tissimaitoa"
8,5v kun maistoi rinnasta. Enpä usko että kovin paljon vanhemmalle antaisin (enkä usko että lapselle tulisi mieleen pyytää...) Lusikasta antaisin minkä ikäiselle vaan.
Minulle se on vain vauvan ruokintaa eikä sitä maistatella muilla, itsekään en sitä maista. Mutta jokainen toimii kuten haluaa.
No kaksoset tai kolmoset olisivat tietysti poikkeus. He olisivat kumminkin yhtäaikaa vauvoja.
maistaa rinnasta, lusikasta minkä ikäisen hyvänsä.
jälkeenpäin ajateltuna ei minusta kannata vieroittuneelle lapselle enää laittaa rintaa suuhun.
Lusikasta antaisin (ja olen antanutkin) maistaa minkä ikäisen tahansa. Ja olen maistanut itsekin.
jälkeenpäin ajateltuna ei minusta kannata vieroittuneelle lapselle enää laittaa rintaa suuhun.
Lusikasta antaisin (ja olen antanutkin) maistaa minkä ikäisen tahansa. Ja olen maistanut itsekin.
Minusta se on ihan järkevää, sillä yleensä se vähentään vanhemman sisaruksen mustasukkaisuutta vauvan imettämisestä. Yleensähän jo vieroittuneesta lapsesta lämmin äidinmaito maistuu pahalta. Maistamisen jälkeen lapsi on sitä mieltä, että hän ei jää mistään paitsi, vaikka häntä ei imetetäkään. Jos lapsi ei saa maistaa maitoa, kuvittelee hän helposti vauvan saavan jotain herkkua.
vauvan vanhat TUTIT. Annoinkin heille sellaiset, ja kun seuraavana yönä menin katsomaan nukkuvaa 6-vuotiasta, hän veti sikeitä tutti suussa. :D
10
ja b) minkä ikäisen vain. Oletan, että lapsi siis itse haluaa; meillä ei jo vieroitetut lapset ole itse halunneet.
ikäisen maistaa rinnasta muuta uuden sisaruksen syntyessä jokainen on saanut maistaa lusikasta maitoa jos on halunnut.
ja joka kerta on jäänyt yhteen kertaan :)
lapselle rinta suuhun. Saatika sitten noin anhoille ku´n jotkut täällä antaisivat!!!
B)Minkä ikäiselle tahansa