Lue keskustelun säännöt.
Voiko karsastusta hoitaa ilman leikkausta? OV
14.06.2010 |
Minulla on selvää karsastusta, pari leikkausta takana lapsena. Niistä ei ollut hyötyä paljon. En haluaisi enää leikkaukseen, mutta haluaisin hoitaa vaivaa, jottei näkö alkaisi selkeästi huonontua. Voiko laseilla vaikuttaa asiaan. Tietääkö joku paremmin asiasta?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En tiedä vaikuttaako se aikuisella minkä verran, mutta minusta tuntuu, että minulla ainakin hiukan auttaa peittää parempi silmä (esim. lukiessa, tietokoneella tyôskennellessä jne.)Siis sellasissa jutuissa, missä silmä joutuu tekemâän enemmän työtä. Lapsillehan peittohoitoa käytetään paljonkin, ettei heikompi (karsastava silmâ) laiskistu.
Silmälasit on tietysti ehdottomat, jos vahvuuksien vuoksi niitä muutenkin tarvitsisit. Minulla karsastaa ihan toivottomasti ilman silmälaseja. Lasien kanssa kukaan ei muu kuulema huomaa, mutta itse huomaan senkin, vaikka ilmeisesti haitta on siis vain kosmeettinen... No, itse kun on omia silmiään vahtinut koko iän verran, niin osaa pienenkin heiton huomata, sekä peilistä, että silmien tunteestakin.
Minulle on tehty muutama leikkaus, josta viimeinen murrosiässä kosmeettisista syistä. Nyt viime vuosina tuntuu, että on karsastus taas lisääntynyt, vaikka silloin eräs erikoislääkäri väittikin, että iän myötä silmät luonnostaan alkavat kääntyä enemmân ulospâin... no, en tiedä miten vanhaksi pitää odottaa, mutta vielä ei ole tapahtunut mitään. Rasitus (runsas lukeminen ja tietokone) selvästi väsyttävät silmiä ja lisäävÄt karsastusta. Niitä en kuitenkaan voi välttää, koska työni on sellaista. Mietin joskus uutta leikkausta. Luulen, että nykyään tekniikat ovat parantuneet ja toipuminen on nopeampaa...