Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele ehkäisymuotoa! ov

Vierailija
14.06.2010 |

Minulla on aurallinen ja joskus puutumistakin sisältävä migreenitaipumus, joten en enää uskalla käyttää Diane Novaa, vaikka lääkäri sitä tuostuikin kirjoittamaan, kun vähän patistin.

Nyt käytössä oleva Cerazette toimii muuten ok, mutta tiputteluvuoto välillä ärsyttää - ja etenkin akne selässä ja rinnassa. Ehkä sitä olisi ilman pillereitäkin, joten en tiedä, missä määrin se on nyt sivuoire.

Olen harkinnut ehkäisykapselia tai -rengasta. Onko näistä jollakulla hyviä kokemuksia? Ehkä kapseli olisi hyvä, jos ei ainakaan pahentaisi nykyistä tilannetta, kun en ainaklaan vuosiin missään tapauksessa haluaisi toista lasta..

Kierukoita en varmasti ota, niitä on turha suositella!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/16 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikein hyvä:-). Ei se aina eikä kaikille sovi, mutta ilman muuta kannattaa kokeilla! Helppo, huoleton, varma. Mulla se jostakin syystä toiseen otteeseen käyttöön otettuna aiheutti jatkuvasti hiivatulehdusta, joten jouduin luopumaan:-(. Minusta se olisi paras ratkaisu. Paikallista ehkäisyä: en pidä tästä pillereiden napsimisesta. Kierukkaa en halua ikinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sopivia minipillereitä ei löytyny

-e-pillereitä ei määrätä..ja ku yritin saada ehkäisyrenkaan nii lääkäri sanoi ett siinä on samat aineet ku e-pillereissäki,vaikka sen pitoisuus onki pienempi..

-ehdotti kuparikierukan...päätettiin passata

-yhdellä tutulla on kanssa aurallinen ja hän sai hormoonikierukan( siinä on kuulema eri vaikuttavat aineet...en sitt tiiä)

-itse kaipaisen lisää tietoa niistä pistoista jotka käydään ottamass terveyskeskuksess kolmen kuukauden välein. Sopiiko meille?

Ja e-pillerillä tarkoitan yhdistelmäpilleriä siis ettei kukaan ala :)

Vierailija
4/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kysyy.

Hormonikierukka lisää vuotoa, tavallinen ei ole varma ehkäisymuoto ja voi tulehtua. Kierukat myös tuntuvat yhdynnässä ja voivat kipuilla muutenkin.

Taidan tosiaan ottaa kapselin, kunhan siihen on varaa...

Vierailija
5/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutt ekasta tuli kovia kipuja, tokasta menui halut, kolmansista viel puolen vuoden käytön jälkeenkin vuodot tuli miten sattui..

Vierailija
6/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tänne haku tai googlaa... Jos sulla tiputtelee minipillerien kanssa, muuttuu ongelma paljon pahemmaksi kapselin kanssa.

Vierailija
7/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin voi vuodot jäädä vaikka kokonaan pois. Kuparikierukka sen sijaan lisää vuotoja. Itse kärsin aurallisesta migreenistä e-pillereiden aikaan. Kokeilin hormonikierukkaa se sopi muuten hyvin, mutta siitä tuli akne. Poistatin kierukan 1,5 v:n käytön jälkeen ja teetin sterilisaation. Kyllä hormoniton elämä on ihanaa!

Vierailija
8/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei rengas ja laastari käyneet. Mutta molemmat loistokapistuksia sellaisia kenelle ne sopii.

Edelliselle tiedoksi, että kyllä hormonikierukkakin voi lisätä vuotoa. Eka Mirena kun minulle laitettiin, niin aina kuukautisten aikaan vuodin kuin saavista kaatamalla. Menkat kestivät myös reilu viikon, kun ennen kierukkaa menkat olivat hyvin niukat ja kestivät n. 3 päivää. Kun kierukka oli ollut vuoden, tulin raskaaksi.

Nyt tammikuussa asennetitin uusi Mirena ja taas niukka vuoto on muuttunut runsaammaksi ja menkat kestää ja kestää. Nyt myös jännätään raskaudunko taas vai en.

Minulle ei sovi mikään muu ehkäisy ja runsaita menkkoja plus yhtä raskautta, suosittelen ehdottomasti hormonikierukkaa.

Vierailija
9/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, eikä mitään, mikä entisestään lisää aknea.

Kapseli on yhä vahvoilla, ei se pakosti tiputtelua lisää ja on ainakin tehokas! En halua vahinkolasta tähän elämäntilanteeseen. Saisin sen varmaan suoraan asennutettuakin, kun olen jo 1,5 v syönyt Cerazettea..

ap

Vierailija
10/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei neuvot kelpaa. Itselläni oli kapseli 2 vuotta ja lopussa oli jatkuva tiputtelu sekä KAMALA akne. Jouduin syömään Roaccutania siihen ennen kuin talttui.

Mutta jos olet päättänyt ottaa kapselin, siitä vaan.

P.S. Se ei sitten ole täydellisen tehokas yli 75kg naisilla, joten toivottavasti olet normaalipainoinen

Vierailija
11/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta painan 50kg.

ap

Vierailija
12/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin raskaaksi kun käytin, ja ihan oikein käytin. Enkä ole edes ylipainoinen (painan kanssa 50 kg), joka olisi voinut vähentää tehoa.

Vierailija
13/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toistaiseksi jatkan tällä cerazettella.

Naisena olo on niin syvältä!

ap

Vierailija
14/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patentex Oval on ainoa Suomessa myytävä emättimeen liukeneva spermisidipuikko.10 min ennen yhdyntää laitettava että ehtii sulaa.Ei hormoneja, huono puoli ehkä liika liukkaus.

Vierailija
15/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhtään lisää liukkautta tarvita. Pikkulapsiperheessä menis viimesetkin mahikset, jos pitäis noin valmistautua etukäteen tms...

Laitan gallupin ehkäisystä, jos sais vielä lisää ideoita...

ap

Vierailija
16/16 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon menossa kun hormoniehkäisy ei sovi ja muksut on hankittu

eikä yhtään lisää liukkautta tarvita. Pikkulapsiperheessä menis viimesetkin mahikset, jos pitäis noin valmistautua etukäteen tms... Laitan gallupin ehkäisystä, jos sais vielä lisää ideoita... ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi