Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäistä vielä syötät / syötit?

Vierailija
14.06.2010 |

Meillä on miehen kanssa hirveä väittely siitä, että pitäisikö 1v7kk-ikäisen syöttäminen lopettaa. Mies on sitä mieltä, että syötetään, minä taas sitä mieltä, että pitäisi jo itse syödä. Osaa kyllä syödä lusikalla, mutta pahojen syömisongelmien takia välttelee syömistä. Syöttämällä saa edes jotain menemään alas. Alan vain olla ihan kypsä tähän jatkuvaan syöttämiseen, tuputtamiseen ja syömisen kanssa pelailuun.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tosin lapsen persoonastakin, miten helposti syö aina itse tai sitten ei syö. Täytyy tunnustaa, että 3,5-vuotiaallekin tulee joskus laitettua lusikkaa suuhun, kun muksu haahuilee kaikkea muuta. Pääsääntöisesti kyllä syö itse. Ja esikoinen söi jo tosi pienestä asti itse ja syöttämättä.

Vierailija
2/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset osaa kyllä syödä jo haarukallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset osaa kyllä syödä jo haarukallakin.

ja lapsen paino putoaisi kilon? Alipainoa on muutenkin n. 35 %.

ap

Vierailija
4/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tosin lapsen persoonastakin, miten helposti syö aina itse tai sitten ei syö. Täytyy tunnustaa, että 3,5-vuotiaallekin tulee joskus laitettua lusikkaa suuhun, kun muksu haahuilee kaikkea muuta. Pääsääntöisesti kyllä syö itse. Ja esikoinen söi jo tosi pienestä asti itse ja syöttämättä.

että annat ensin itse yrittää syömistä ja sitten vasta syötät?

ap

Vierailija
5/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v ei muuten söisi mitään. Testattu on, kolme päivää oli syömättä, banaanin oli syönyt naapurilla leikkiessä. Katsotaan mitä syksyn päiväkotiin meno tuo tullessaan.

Vierailija
6/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että annat ensin itse yrittää syömistä ja sitten vasta syötät?

ap

Ensin pitää antaa yrittää itse, enkä senkään jälkeen syötä automaattisesti kaikkea, vaan annan muutaman lusikallisen ja annan taas muksulle mahdollisuuden syödä itse.

Muistan kyllä, miten esikoisella oli jokin vimma vastustaa syömistä itse. Homma meni vain pahemmaksi, kun olin vieressä "painostamassa". Kerran laitoin lautasen nenän eteen ja lähdin itse ihan muihin hommiin ja kappas - muksu söi muitta mutkitta lautasensa tyhjäksi. Siitä lähtien taisi syödäkin hyvin itse ja minä yritin pysyä jossain sivummalla.

Vierailija
7/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei mitään mee alas, niin sitten syötetään.

Meillä tytöt on syöneet alle vuoden vanhasta itse, poika ei olis syönyt vielä melkein 2-vuotiaanakaan, mutta tein just niinkuin joku edellisistä, että annoin eteen lautasen ja käteen lusikan ilman isompia teattereita ja kyllä se poika sitten söi kun jätin omin nokin pärjäilemään.

Tosin molemmilla isommilla muksuilla on tullut sitten uusi "vauvavaihe" noin 3-vuotiaana ja ovat halunneet, että äiti syöttää. Ja olen sit välillä syöttänytkin. Ei se muksu siitä ole pilalle mennyt, jos joskus vähän saa ektrapalvelua, eikä aina tarvi olla niin hirveän iso, kun on vielä pieni...

Vierailija
8/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1 v 4 kk syö jo täysin itse, mutta tietysti syöttäisin vanhempaakin jos ei mitenkään muuten söisi ja olisi alipainoinenkin.

Vierailija
9/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötän välillä 7-vuotiasta. On tosi huono syömään ja jos on vähänkään "pahaa" ruokaa, ei syö kuin syöttämällä. Lempiruoat kyllä syö itse.

Vierailija
10/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötän vielä usein 2v5kk poikaa, koska itse syömällä ruokaa menee huomattavasti vähemmän. Ja koska poika on tosi hoikka, mielestäni on tärkeintä että poika syö edes jollain tavalla. Kyllä se aikanaan sitten alkaa syödä kokonaan itse enkä koe mitenkään hankalaksi hänen syöttämistään.

Vierailija
11/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä, miten esikoisella oli jokin vimma vastustaa syömistä itse. Homma meni vain pahemmaksi, kun olin vieressä "painostamassa". Kerran laitoin lautasen nenän eteen ja lähdin itse ihan muihin hommiin ja kappas - muksu söi muitta mutkitta lautasensa tyhjäksi. Siitä lähtien taisi syödäkin hyvin itse ja minä yritin pysyä jossain sivummalla.

Mutta nyt ei enää toimi.

ap

Vierailija
12/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi inhosi sotkua, ei kestänyt jos paidalle/ruokalapulle tms meni ruokaa. Ei syönyt jos ei syötetty, kaikki kokeiltiin

Nyt lapsi 8v ja on syönyt viimeset 5 vuotta oikein hienosti, jopa haarukka ja veitsi sopi käteen jo ennen kouluikää. Ei sotke edelleenkään, ei tykkää liasta...

Kuraa ittensä kyllä pihalla huoletta :)

Eli kunnon koululainen kasvoi vaikka pidempään syötettiinkin

Vierailija
13/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon saman kuin joku edellinenkin eli kun en ollut vieressä kyttäämässä, niin ruoka meni melkein hyvin. Joskus kyllä lyötyy kasa siitä lautasen vierestä, mutta jotain syö aina. Kun annan välillä maitohuikat lasusta, niin ruoka maistuu taas. Joskus myös syötän, mutta yleensä sillä saa vain raivarit aikaan. Tätä ei saa auttaa :)

Vierailija
14/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän reilun vuoden ikäinen.

Ei ole siitä saakka saanut syöttää.

Teidän tenava on aika vanha syötettävä...

Vierailija
15/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 3-vuotias esikoinen söi 1,5-vuotiaasta lähtien itse. Nyt kun vauva on talossa, ei esikoinen "osaa" enää syödä itse. Huoh. Pakko syöttää, kun ei muuten syö mitään. Riehuu vain.

Vierailija
16/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tenava on aika vanha syötettävä...

kun lapsi on n. 35 % alipainoinen ja kun ei kahteen viikkoon syötetty, niin paino putosi kilon? Kaikki osaavat vain arvostella, mutta kukaan ei näytä osaavan tähän mitään kommentoida.

ap

Vierailija
17/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä, että vauva saa ravintoa.

Meidän 1v10kk ikäinen syö välillä itse, välillä syötetään. Riippuu nälästä, väsymyksestä ja kuun asennosta...

Välillä tungen 8veen suuhun viimeiset lusikalliset, jos ei muuten mene :)

Ei se ole niin tarkkaa!

Vierailija
18/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni syötettiin 12-vuotiaana vielä. Oli silti anorektisen laiha. Painoi 16 kg kouluun ekaluokalle mennessään 7-vuotiaana.

Vierailija
19/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni syötettiin 12-vuotiaana vielä. Oli silti anorektisen laiha. Painoi 16 kg kouluun ekaluokalle mennessään 7-vuotiaana.

Isoäitini ei kuulemma ennen kouluun menoa suostunut syömään muuta kuin kermaa tuttipullosta 7-vuotiaaksi. Sillä kermalla sitten eli.

Vierailija
20/20 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä syötän satunnaisesti vielä 4 vuotiastakin, joka nirsoilee uusien ruokien kanssa.

20, mielenkiintoiset geenit sulla ;) tosin, oma isäni on vieroitettu tissistä vasta vähän ennen kouluun menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi