Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka todennäköistä "raskautua" 35v. ja ed.synnytys vuosi sitten?

Vierailija
14.06.2010 |

Mietin, että onko tässä enää mitään toivoa tulla raskaaksi uudelleen? Helpottaako lähimenneisyydessä ollut raskaus uudelleen raskaaksi tulemista oikeasti?

Lapsia kolme, isommat kaksi ovat jo koululaisia, nuorin kohta vuoden. Esikoista yritettiin lähes vuosi. Kun kakkosen yritys aloitettiin alle vuosi ekasta synnytyksestä, tulin heti eka kierrosta raskaaksi uudelleen. Kolmosta yritettiin sitten lähes kaksi vuotta, siinä ehti tulla keskenmenokin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ne ennen 40 vuotta kovin merkittävästi alene, jos muuta syytä ei ole. Todennäköisyyksiä on paha sanoa, mutta onhan terveillä nuorilla pareillakin se 10-20 %, jotka eivät raskaudu edes vuoden yrittämisen jälkeen.

Minulla oli pco-oireita ennen lapsia, mutta esikoisen saaminen tehdisti koneen niin, että sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia, kaksi raskautta 1 kk ja 3 kk yritysajoilla. Esikoista tehtiin 2,5 vuotta.

Nytkin kierto on täysin säännöllinen (kuparikierukalla), ennen se venyi ja kuukautisia jäi väliin jne.

Vierailija
2/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tuleminen on niin yksilöllistä samallakin ihmisellä eri ikäisenä, että ei siinä todennäköisyydet mitään paina. Paitsi ehkä yli 45-vuotiaana, mutta ei sitä ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tuleminen on niin yksilöllistä samallakin ihmisellä eri ikäisenä, että ei siinä todennäköisyydet mitään paina. Paitsi ehkä yli 45-vuotiaana, mutta ei sitä ennen.

En kovin pitkää yritystä enää jaksaisi (henkisesti), joten pohdin, kannattaako alkaakaan haaveilemaan enää. Ei ollut tarkoitus mitään tilastoja laatia, omaa pohdintaa vaan. Eikös tämä palsta sitä(kin) varten ole olemassa? Kun ei tästäkään aiheesta kovin monen kanssa voi livenä puhua.

ap

Vierailija
4/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä raskaaksi. Pelkkä ikä ei vaikuta siihen koskaan. Myös aikaisemmat raskauden jne. Mutta oletko ihan varma, että tarvitset sen neljännen??

Vierailija
5/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tehdä niin vaikeaa? Ihan oikeesti, eikö vaan voi asian olla ja harrastaa suojaamatonta seksiä. Kyllä se vauva siltä enemmin tai myöhemmin tulee. Varsinkaan kun teillä ei näy olevan siinä ongelmia.

Vierailija
6/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tehdä niin vaikeaa? Ihan oikeesti, eikö vaan voi asian olla ja harrastaa suojaamatonta seksiä. Kyllä se vauva siltä enemmin tai myöhemmin tulee. Varsinkaan kun teillä ei näy olevan siinä ongelmia.

Vierailija
7/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitä tarkoita, pohdiskelin vaan. Eikä meillä "yrittäminen" ole ollut mitään puurtamista, vaan juuri tuota suojaamatonta seksi. Nyt vaan mietin, kannattaako sille enää antautua, sillä jos päätetään, että lapsi saisi tulla, niin kyllä siihen pitää osata varautua sitten.

Joku ihmetteli, _tarvitsenko_ sitä neljättä enää... huh huh. No en kai minä TARVITSE, mutta lapset on ihania. Siksi HALUAISIN vielä yhden.

Vitsi täällä on taas pipo kireällä joillakin.

ap

Vierailija
8/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jis olet vuosi sitten synnyttänyt ja olet vielä noin nuorikin, hyvät mahikset sulla vielä on.

Vierailija
9/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tulin raskaaksi 34- vuotiaana yhdestä ainoasta yhdyntäkerrasta eli heti kun annettiin vauvalle lupa tulla ja seuraavan kerran olin 36- vuotias ja raskauduin toisesta kuukautiskierrosta.

Suvussani on useita hieman vanhemmalla iällä (+40-v) raskaaksi tulleita naisia, oma äitini ja mummoni mukaan lukien. Mummoni on ollut itse asiassa 46- vuotias saadessaan enoni! Sukuuni ei myöskään ole syntynyt yhtäkään kehitysvammaista lasta, vaikka riskit toki tuolloin varsinkin Downin syndroomaan ovat kohonneet.

Onnea raskautumiseen:)

Vierailija
10/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan sain 39v vanhana lokakuussa 2006 ja tokan syyskuussa 2008. Imetin vuoden ekaa (ja tokaa)

Eli, naa on niin yksilollisia, tsemppia vaan!

Vierailija
11/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva huomata, etteivät kaikki ole pipo kireällä.

No, ehkä voin sen verran paljastaa... että jos sitä neljättä toivon, niin pitää aloittaa yrittäminen pian. Mies menossa sterilisaatioon, joten ei ole kauaa peliaikaa jäljellä. Tässä yksi syy, miksi mietin todennäköisyyksiä.

Meille molemmille sopii se ajatus, että lapsiluku on tässä. Mutta meille sopii myös se, että niitä voisi olla vielä yksi (tai miksei kaksi, jos tulee kaksoset) lisää.

ap

Vierailija
12/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen sai alkunsa kun annettiin lupa tulla. Kakkosta yritettiin 8kk. Kolmas raskaus alkoi kun kakkonen oli 8kk jolloin ikää mulla 33v. Neljättä aloin odottaa 38v eikä ollut ollut varsinaista yritystä.

Ei turhaa stressiä asiasta.

Vierailija
13/13 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpoiten tulla, kun ne tekee "putkeen", iästä viis! Sullakin on aika pieni vielä toi edellinen. Mulla on ikää vuosi enemmän kuin sulla mutta kuopus on jo 2.5v...mua vähän jännittää kuinka käy, kun vauva vielä ois haaveissa! Onneksi kaksi kuitenkin on jo, joten riittää sekin;)