Kuppi nurin äidin kanssa
Nyt alkaa riittä ja apuja. Miten ilmoittaa kauniisti äidilleen ettei se ole tervetullut meille?
Äitini on keksinyt hienon idean, se tuo meille veljeni kolme lasta ja itsensä. Lapsien iät 4,6, ja 8. Tulevat siis tänne ja äitini odottaa että varaan jääkaapin täyteen ruokaa, eikä mitä tahansa ruokaa vaan nimenomaan hänen valitsemaansa ruokaa. Äitini toki päivisin hoitaa lapsia ja niiden lisäksi oman lapseni, 6v, sillä aikaa kun olen töissä. Töiden jälkeen minun pitäisi hoitaa lapsia, että hän saa levätä. Tai vaihtoehtoisesti mieheni pitäisi hoitaa kaikkia lapsia ja minun kuljetella äitiäni ympäri kaupunkia hankkimassa kodinkoneita jne...
Tämä tapahtui ensimmäisen kerran kuukausi sitten, nyt on taas tulossa kahden viikon päästä viikoksi. Valmiiksi jo stressaa. Olenko kohtuuton kun mielestäni äitini pitäisi hoitaa lapset joko kotonaan tai veljeni kodissa eikä tulla luokseni täysihoitoon?
Kommentit (4)
veljesi kotiin
helpompaa tuoda 1 lapsi kun 3 teillepäi
Vanhemmat eron partaalla. Lapsille tiuskitaan ja vieraat eivät ole tervetulleita. Ilmaa voisi vaikka leikata veitsellä. Lisäksi ajoittain saattavat tukistaa lapsia. Joten on selvää ettei äitimmekään halua sielä viettää aikaansa.
Silti on mielestäni väärin käyttää hyväksi minun kiltteyttäni. Lapsien kanssa kyllä pärjään, enemmän ponnisteluja vaatii äitini,joka on toipunut keskivaikesta masennuksesta,sekä on huomionhakuisena ja minäkeskeisenä on pahempi kuin kaikki 4 lasta yhteensä.
että sinä ja äitisikään olisitte yhtään sen ahdistavampaa seuraa niille veljen lapsille.
Mietin vaan onko kohteliaampaa sanoa päin naamaa ettei sovi vai keksinkö jonkun tekosyyn?