Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen nimi Oliverille

14.06.2010 |

Hei,

olemme kaksikielinen perhe (ei suomi-ruotsi) ja odotamme poikaa. Mielestämme Oliver olisi kiva ja helppo nimi molemmilla kielillä lausua ja kirjoittaa (Oskar olisi ehkä vielä kivempi, mutta siinä joutuisi aina kertomaan kirjoitetaanko se k:lla vai c:llä)

Toisen nimen keksiminen on kuitenkin osoittautunut vaikeaksi, koska Oliver on jo kolmitavuinen ja siten siis pitkä etunimi. Mikä olisi mielestänne hyvä toinen "kansainvälinen" nimi Oliverin jatkoksi?

Pitääkö muuten mielestänne lapsella olla lempinimi? En nimittäin halua että lastani kutsuttaisiin Olliksi. Tulisiko hänestä mielestänne automaattisesti vain Olli?

Kommentit (9)

1/9 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver Oskar

Oliver August

Oliver Anselm

Oliver Aleksander

Oliver Rasmus

Oliver Ossian

Oliver Patrik

Oliver Nikolas

Oliver Albert

Oliver Samuel

Oliver Marius

Oliver Magnus

Enkä usko Oliverin lyhenevän Olliksi ;)!

Vierailija
2/9 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 1v8kk. Sanotaan ihan Oliveriksi. Ei käytetä lempinimiä. Itse sanoo nimensä "Oije". Päiväkodissa olen kuullut hoitotätien kutsuneen joskus Olkuksi.

Ja toinen nimi on Erik isänsä toisen nimen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver Mikael

Oliver Tobias

Oliver Mattias

Oliver Kristian

Oliver Joakim

Oliver Vilhelm

Oliver William

Oliver Elliot

Oliver Daniel

Oliver Julius

Oliver Henrik

Oliver Konstantin

Oliver Sebastian

Oliver Benjamin

Oliver Jonatan/Jonathan

Oliver Jeremias

Vierailija
4/9 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver Onni Oskar

Laita väliin joku lyhyt nimi niin tuo ihana Oskar pääsisi mukaan :)

Vierailija
5/9 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Oliver on aivan huippu nimi! Äänestän myös tuota kolmen nimen taktiikkaa tuon Oskar-nimen mukaan saamiseksi paremmin. Tosin itse kuulun koulukuntaan, joka suosii kolmea nimeä jo pelkästään siksi, että on niin paljon ihania nimiä, että ehdottomasti pitää antaa monta :)

Luulen, että itse vaikutatte paljon tuohon lempinimiasiaan. Jos kutsutte poikaa Oliveriksi aina vaan, niin kehtaisiko joku alkaa tekemään toisin? Meillä on tuttu perhe, jossa lapsella on kaksiosainen nimi, joka kokonaisuutena venähtää tosi pitkäksi, tyyliin Reetta-Vilhelmiina. Häntäkin tarhan tädit mielellään kutsuivat Reetaksi, mutta kun vanhemmat aina puhuessaan käyttivät koko nimeä, alkoivat tehdä saman perässä, kun tajusivat, että tarkoitus oli käyttää nimenomaan tuota nimeä kutsumanimenä.

Muita lukematta:

Oliver Sebastian

Oliver Aleksanteri (Alexander)

Oliver Nikolas

Oliver Jo(o)natan

Oliver Markus

Oliver Toni Oskar

Oliver Jon Oskar

Oliver Dani Oskar

Vierailija
6/9 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elliot

Vierailija
7/9 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan nimeksi tuli Oliver Mikko Erik koska haluttiin isän nimi antaa pojan keskimmäiseksi nimeksi :)

Vierailija
8/9 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi, mutta myös minun mielestä Oliver tarvitsee 3 etunimeä niin se sointuu hyvin.

Meillä syntyy vaavi kuukauden päästä, ollaan päätetty että yksi nimi on Oliver, mutta ei olla päätetty annetaanko kutsumanimi vai toiseksi nimeksi.

Niko Oliver esim. Kuulostaisi kivalta jos Niko ois kutsumanimi 🤔

Vierailija
9/9 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojan nimeksi tuli Oliver Mikko Erik koska haluttiin isän nimi antaa pojan keskimmäiseksi nimeksi :)

Kaunis yhdistelmä modernin ja vanhahkon nimen kanssa, sointuu hyvin ❤️

Harkitsisin myös lyhyempää Oliver Erik nimeä aloittajalle.

Nykyään on onneksi kauniita nimiä paljon joista lapsi voi olla ylpeä eikä tarvitse aikuisenakaan satuolentojen nimiä ylistää jos on noin kaunis nimi pojalle annettu 🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme