kohta 2v kutsuu nimellä???
Onko muita äitejä joiden lapset kutsuu tai on kutsunut sinua nimellä? eikä äidiksi??
otetaan vastaan hyviä neuvoija joilla saisin lapseni huutamaan "äiti" eikä nimelläni!
Kommentit (4)
jos käytät sanaa usein itsestäsi kun juttelet lapsellesi tyyliin äiti antaa kohta ruokaa, äiti siivoaa, tule äidin syliin..
Puhutteleeko lapsen isä tai muut sukulaiset sinua etunimellä? Lapsen kuullen voivat käyttää sinusta äiti-sanaa. Tällä tavoin sana voisi tulla lapsenkin käyttöön.
Hienoa, että lapsi tietää nimesi. Lapseltani joskus kysyn mikä on äidin nimi vastaus on äiti... ja hän on jo neljän.
Minun 1v 8kk sanoo minua äidiksi, mutta myös monia muita, yleensä kaikkia joiden nimeä ei tiedä! Jopa miehille huutelee äiti. Eniten on loukannut, kun on sanonut mieheni tytärtä (alle teini-ikäinen)äidiksi. Nykyisin kutsuu häntä nimellä, mutta välillä sanoo äiti. 1v.8kk lapseni kutsuu vain isäänsä isiksi ja mummia mummiksi, ei huutele muita isi tai mummi. Minä pelkästään haluaisin olla äiti.
mulla ei omakohtaista kokemusta tästä, poika kun ei vielä puhu, mutta veljen poika... sanoo äitiään aidiksi, mutta isää kutsuu nimellä, eikä suostu edes sanomaan isi tms.heille ollut tästä sikäli haittaa, että muutamat tutut kyselleet että eikö isi sitten ookaan oikeesti isi, ku lapsi häntä nimellä huutaa, ja äiti on äiti :/
Minulla esikoinen kutsunut aina nimellä. Johtuu varmaan siitä kun olin aivan teini kun poika syntyi niin en jotenkin osannut sanoa itseäni äidiksi.
Nyt poika 9 vuotias ja äiti sana käytössä vaan silloin kun haluaa jotakin :)
tyttäreni 1v 2 kk onneksi sanoo äiti, mutta pelkään että alkaa vanhempana matkia veljeään ja alkaa kutsua nimellä :(