Mies ei siivoa jälkiään
Ottaa pikkasen pannuun, kun mies ei edelleenkään osaa/tajua/viitsi siivota jälkiään. Ruokailun jälkeen astiat jäävät pöytään, tyhjät maitotölkit ja muut pakkaukset eivät löydä roskiin, leipäpussin suu jää auki, vessan lattialla sanomalehtiä, sukkia lattialla ja vaatteet muutenkin ympäri kämppää eikä vie vaatteitaan pyykkiin, kaikenlaista roinaa nurkissa jne.
Mies todellakin sietää sotkua ja epäjärjestystä enemmän kuin minä, vaikken minäkään mikään siivoushullu ole, mutta joku roti sentään.
Pikkasen alkaa oleen sietokyvyn kanssa koettelemista. Ja kun asiasta mainitsee, niin hyvällä säkällä saattaa seuraavana päivänä korjata asian. Ottaa niin pannuun.
Kommentit (40)
totakin olen yrittänyt, mutta ei tehoa. Ja kun ite ei tykkää kaatopaikkalla asua, niin viimeistään siinä vaiheessa joudun siivoomaan äijän sotkut, kun on joku tulossa käymään, niin hävettää tämmönen läävä.
ap
ja isoja ongelmia on muitakin, ihan eron partaalla ollaan.
Mielelläni kokeilisin, miten kauan menisi, että mies huomaa elävänsä kaatopaikalla, mutta lasten takia on pakko siivota ne sotkut, astiat sun muut vaivihkaa pois, ennen kuin ne oppii saman huonon käytösmallin.
anna roinan vain olla ja katso miten kauan häneltä kestää huomata, että elää kaatopaikalla.
Voi kyllä käydä niinkin, ettei huomaa sotkua tai ei tajua tehdä asialle mitään... :(
Mun mies on todella epäsiisti. Häntä ei haittaa sotkut yhtään. Mä huolehdin meillä kodin siisteydestä enimmäkseen, koska tienaan niin vähän, tää on diili. Olin viime viikolla poissa kotoa muutaman päivän, ja kerroin miehelle, miten hänen pitää pitää järjestys yllä - mm. astiat tiskikoneeseen ja pöydiltä murut pois. Ja katso! Kun tulin kotiin, keittiö oli siisti ja koko talossa jotenkin raikas tuoksu! Oli kyllä hienoa tulla kotiin. Ja juuri keittiössä mies on tavannut sotkea eniten.
että kun pyydän häntä siivoamaan taaperon jäljet ruokapöydästä, niin toteaa vain, ettei ne hänen sotkujaan ole. Siis apua kuinka lapsellista. On meillä muutakin ongelmaa, mutta tähän törmää päivittäin.
ap
muuten aivan minun mieheltäni, mutta sillä erotuksella että mies sietää sotkua paljon huonommin kuin minä! Hän siis sotkee ja valittaa minulle kun meillä on aina niin sotkuista! Se jos mikä on ärsyttävää! Sitä olen monesti tehnyt että siivoan vain omat ja lasten jäljet, mutta eipä tuosta mitään apua ole ollut. Joskus mies innostuu siivoamaan oikein olan takaa ja kuuraakin paljon tarkemmin kuin minä. Mutta se vaatteiden, astioiden ja kääreidin siivoaminen "tuoreeltaan" tuntuu olevan aivan ylivoimaista...
saadaan kunnon sotku eli ekaksi palanen kaapista,ekat murut mikron päällä,seuraavat sivupöydällä voitelun ym.lisukkeiden takia ja viimeset sit siinä pöydässä, kun syödään. Niitä muruhan ei tule mieleenkään siivota. Jos herra tajuis siivota omat sotkunsa, siis tuo oli vain esimerkki niin mammankin hermot kestäisvät paremmin.
Siivoat omat ja lasten. Sitten kun marmattaa sotkuisuudesta niin havainnollista kenen ne mahtaa olla.
Ja ero harkinnassa (minun puoleltani) mm. tämän takia. Kotitöitä ym. ei pidetä "isona asiana", mutta kun joka saatanan aamun aloittaa korjaamalla toisen, aikuisen ihmisen jälkiä, minulla ainakin keittää yli. Kotona on kuitenkin taaperokin ja ihan se periaate muiden sotkujen siivoamisesta kaikessa epäreiluudessa ärsyttää minua. Taaperon olen opettanut siivoamaan itse jälkensä ja hän onkin siinä parempi kuin mieheni...huokaus!
Miehen kotitöitä ovat 1. tiskikoneen täyttö, 2. roskien vienti ja 3. oman työalueensa puhtaana pitäminen. Rehellisesti voin antaa kehuja vain tiskikoneen täytöstä...
Miksi ne helkkarin leivänmurut ja jauhot on niin haastavaa pyyhkiä pois samantien että eivät sotke sitten enempää? Miksi roskista ei voi viedä heti kun se täyttyy vaan pitää keksiä typeriä tekosyitä NELJÄ PÄIVÄÄ??
Ei kukaan jaksa olla toisen piika vuosikausia, eikä herranen eika pidäkään olla! Jos puhe ei tehoa, eikä toista kiinnosta edes kompromissiratkaisu, niin... Adios. Ei sellainen suhde toimi, missä toinen käyttäätyy kuin vastuuton kakara.
Pitääkin tosissaan opettaa nuo omat pojat vastuullisiksi aikuisiksi.
Meillä siis ihan sama tilanne. Mies on maailman sotkuisin, eikä häntä haittaa sotku. Likaiset pyykit jää just siihen, missä hän ne sattuu riisumaan. Mutta ikinä ne eivät miehen toimesta löydä pyykkikoriin. Keittiö on sit ihan kaaos miehen jäljiltä. Mun mielestä ois reilua, että esim. se, joka on kotona lasten kanssa siivoaa heidän sotkunsa. Ei ole kiva tulla itse kotiin ja vilkaista törkyistä ruokapöytää, josta voi päätellä mitä isä ja lapset ovat syöneet aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi jne. Raivostuttavaa!
Sori, ei ole antaa mitään vinkkejä, vain vertaistukea. En ole minäkään tähän mitään ratkaisua keksinyt. Nyt tosin ollaan pariterapiassa, jossa tähän yritetään saada jotain järkeä.
Saiskin miehen pariterapiaan. Hän kokee sen ilmeisesti jotenkin nöyryyttävänä tai jotain, eikä moiseen suostu. Jos panisin hänet valitsemaan terapian ja avioeron välillä, niin ero tulisi. Oon jo jonkin aikaa eroa harkinnutkin, mutta lopullinen päätös odottaa itseään. Joka päivä tiuskitaan toisillemme ja olemme lähinnä kavereita toisillemme. On meillä yhdessä mukavaakin ja huumori kukkii, mutta riittääkö se.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2010 klo 11:57"]Ja ero harkinnassa (minun puoleltani) mm. tämän takia. Kotitöitä ym. ei pidetä "isona asiana", mutta kun joka saatanan aamun aloittaa korjaamalla toisen, aikuisen ihmisen jälkiä, minulla ainakin keittää yli. Kotona on kuitenkin taaperokin ja ihan se periaate muiden sotkujen siivoamisesta kaikessa epäreiluudessa ärsyttää minua. Taaperon olen opettanut siivoamaan itse jälkensä ja hän onkin siinä parempi kuin mieheni...huokaus!
Miehen kotitöitä ovat 1. tiskikoneen täyttö, 2. roskien vienti ja 3. oman työalueensa puhtaana pitäminen. Rehellisesti voin antaa kehuja vain tiskikoneen täytöstä...
Miksi ne helkkarin leivänmurut ja jauhot on niin haastavaa pyyhkiä pois samantien että eivät sotke sitten enempää? Miksi roskista ei voi viedä heti kun se täyttyy vaan pitää keksiä typeriä tekosyitä NELJÄ PÄIVÄÄ??
[/quote]
I feel you. Tai jos ne siivotaan (jauhot ja/tai murut) niin sitten ei viitsitä pyyhkiä kuin sinnepäin. Niitä jää vaikkapa kahvinkeittimen kylkeen, vedenkeittimen sivuun, leivänpaahtimen viereen, LATTIALLE, seiniin jne. Tosin seinissä ja kaappien ovissa tutumpia näkyjä ovat kahvirannut ja tomaattimurskatäplät.
Miten helvetissä kahvin saa pitkin kaappeja? Niin ja lattioita. Sitten ei viitsitä niitä kahvitipluja pyyhkiä pois. Tai viedä kuppia tiskipöydälle.
Nostin, koska ajankohtainen asia AINA.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2010 klo 11:57"]Ja ero harkinnassa (minun puoleltani) mm. tämän takia. Kotitöitä ym. ei pidetä "isona asiana", mutta kun joka saatanan aamun aloittaa korjaamalla toisen, aikuisen ihmisen jälkiä, minulla ainakin keittää yli. Kotona on kuitenkin taaperokin ja ihan se periaate muiden sotkujen siivoamisesta kaikessa epäreiluudessa ärsyttää minua. Taaperon olen opettanut siivoamaan itse jälkensä ja hän onkin siinä parempi kuin mieheni...huokaus!
[/quote]
I feel you. Tai jos ne siivotaan (jauhot ja/tai murut) niin sitten ei viitsitä pyyhkiä kuin sinnepäin. Niitä jää vaikkapa kahvinkeittimen kylkeen, vedenkeittimen sivuun, leivänpaahtimen viereen, LATTIALLE, seiniin jne. Tosin seinissä ja kaappien ovissa tutumpia näkyjä ovat kahvirannut ja tomaattimurskatäplät.
Miten helvetissä kahvin saa pitkin kaappeja? Niin ja lattioita. Sitten ei viitsitä niitä kahvitipluja pyyhkiä pois. Tai viedä kuppia tiskipöydälle.
Nostin, koska ajankohtainen asia AINA.
[/quote]
Erosin miehestäni ja tärkein syy siihen oli osallistumattomuus kotitöihin. Vaikka yksinhuoltajan arki on välillä kovaa, en ole katunut pätkääkään.
Hah..meillä mies jättää vaatteita lattialle mennessä pesulle. Ja mikä parasta, pyykkikori ja kone molemmat ovat puolen metrin päässä!!! Astioista tai muista kotitöistä en viitsi edes tässä mainita..
Harvinaisia kultakimpaleita ovat nuo miehet jotka osallistuu vauvan hoitoon ja ruokaa laittavat ja siivoavat mitää
Anna miehen likaisten astioiden kertyä miehen paikalle pöytään, tyhjät maitotölkit myös.
Vessassa kastelet sanomalehden suihkulla.
Likaiset vaatteet potkit eteisen oven eteen ja annat kulkeutua puoliksi ovesta ulos.
Meillä on aika samanlaista... Varsinkin kun olen kotona ja mies töissä, niin jotenskin se kuvittelee kämpää hotelliksi :( Mitään ratkaisua en ole keksinyt ja kun en pitkää päivää tekevän miehen kanssa viitsi riidelläkään, niin koitan sitten ajatella positiivisesti: kun nuo urokset vaan nyt merkkaa reviiriään, niin mieluummin sukilla yms. kuin alkaisi kuseksia nurkkiin :D
Me ollaan vasta muutettu yhteen ja vaikken itsekään mikään siivousintoilija olekaan, niin ihan sairaan rasittavaa siivota miehen räkäpapereita, tyhjiä mehupurkkeja, leivänmuruja, astioita ja vaatteita päivästä toiseen.. Jos tiskikone on tyhjä miksi ne likaiset astiat pitää jättää siihen pöydälle? Muutenkin tulee ihan kauheasti likaista pyykkiå kun tuo jättää joka ikinen päivä puhtaatkin vaatteet lattialle...
Nytkin kun mainitsin asiasta niin mäkätän?
anna roinan vain olla ja katso miten kauan häneltä kestää huomata, että elää kaatopaikalla.