Mies ei siivoa jälkiään
Ottaa pikkasen pannuun, kun mies ei edelleenkään osaa/tajua/viitsi siivota jälkiään. Ruokailun jälkeen astiat jäävät pöytään, tyhjät maitotölkit ja muut pakkaukset eivät löydä roskiin, leipäpussin suu jää auki, vessan lattialla sanomalehtiä, sukkia lattialla ja vaatteet muutenkin ympäri kämppää eikä vie vaatteitaan pyykkiin, kaikenlaista roinaa nurkissa jne.
Mies todellakin sietää sotkua ja epäjärjestystä enemmän kuin minä, vaikken minäkään mikään siivoushullu ole, mutta joku roti sentään.
Pikkasen alkaa oleen sietokyvyn kanssa koettelemista. Ja kun asiasta mainitsee, niin hyvällä säkällä saattaa seuraavana päivänä korjata asian. Ottaa niin pannuun.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2010 klo 10:02"]että kun pyydän häntä siivoamaan taaperon jäljet ruokapöydästä...
ap
[/quote]
eli oot ton sottapytyn kanssa mennyt lapsenkin hommaamaan. Hyvä.
Miehen ei kuulu siivota kotona mitään se on naisen tehtävä. Mies tuo leivän taloon ja nainen pitää kodin kunnossa.
-mies-
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:22"]Miehen ei kuulu siivota kotona mitään se on naisen tehtävä. Mies tuo leivän taloon ja nainen pitää kodin kunnossa.
-mies-
[/quote]
Vai niin, ei se aina niin mene ;)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:22"]Miehen ei kuulu siivota kotona mitään se on naisen tehtävä. Mies tuo leivän taloon ja nainen pitää kodin kunnossa.
-mies-
[/quote]
Mitäs kun myös nainen tuo leivän kotiin ja palkkaa saman verran kuin mies, onko silloinkin naisen tehtävä pitää koti kunnossa?
-mies-
[/quote]
Onneksi meidän talossa ei asu tuollaista luolamiestä, käskisin nimittäin samantien laskeutua puusta tai lähteä lätkimään puunuijansa kanssa.
Opetin miehen tavoille kertomalla heti yhteen muutettaessa että odotan hänen osallistuvan kotitöihin. Ei tietenkään heti oppinut, mutta muutaman pöydälle pilaantuneen maitotuotteen, roskiin nakattujen pyykkien ja tyhjien sukkalaatikoiden jälkeen tajusi että parempi osallistua :) en siis pyykännyt hänen vaatteitaan niin kauan kuin ne jäivät lenuamaan ympäriinsä ja välillä nakkasin vaatteita roskiinkin.
Siis oletteko te passaneet ja siivonneet miehenne sotkut nurisematta ennen lapsia? Vai muuttuivatko he possuiksi vasta lasten jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 18:12"]
Anna miehen likaisten astioiden kertyä miehen paikalle pöytään, tyhjät maitotölkit myös.
Vessassa kastelet sanomalehden suihkulla.
Likaiset vaatteet potkit eteisen oven eteen ja annat kulkeutua puoliksi ovesta ulos.
[/quote]
Minä koitin tuota. Tulos: mies vaihtoi paikkaa pöydässä. Kasasin kaikki hänen käyttämät ja pöytään jättämät astiat ja tyhjentämänsä pakkaukset siihen hänen paikalleen. Alkoi syödä minun paikalla.
t. yksi lisää sikamiehen kanssa olevia
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:33"]
Anna miehen likaisten astioiden kertyä miehen paikalle pöytään, tyhjät maitotölkit myös.
Likaiset vaatteet potkit eteisen oven eteen ja annat kulkeutua puoliksi ovesta ulos.
[/quote]
Minä koitin tuota. Tulos: mies vaihtoi paikkaa pöydässä. Kasasin kaikki hänen käyttämät ja pöytään jättämät astiat ja tyhjentämänsä pakkaukset siihen hänen paikalleen. Alkoi syödä minun paikalla.
t. yksi lisää sikamiehen kanssa olevia
[/quote]
Meillä oli sama juttu. Sitten opin, että laitoin kaiken miehen "unohtaman" roskasäkkiin ja kannoin roskikseen, oli se sitten juhlapaita tai maitotölkki. Mieheltä katosi uskomattoman paljon tavaraa tällä tavalla ja hän syytti tietenkin minua. Totesin tyynesti, että lattialla ei normaalisti säilytetä urheilukamppeita tai autolehtiä eikä pöydällä likaisia astioita, joten jos ei minun siisteysnormini kelpaa niin herra on hyvä ja oppii huolehtimaan tavaroistaan.
Täytyy myöntää, että sen puhelimen heittäminen roskiin kirpaili, mutta miksi ihmeessä se oli jätetty lattialle sohvan viereen ja miksi ihmeessä sille ei tehty mitään, vaikka sanoin miehelle ennen kuin ryhdyin imuroimaan, että lattia tyhjäksi.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:31"]
Siis oletteko te passaneet ja siivonneet miehenne sotkut nurisematta ennen lapsia? Vai muuttuivatko he possuiksi vasta lasten jälkeen?
[/quote]
Mies muuttui vuosien myötä, koska huomasi, että minulla on alhaisempi kynnys ryhtyä siivoamaan. Ihan aluksi siivottiin yhdessä, koti pysyi siistinä, lattia ei lainehtinut sukkia jne. Kun tuli lapsia ja olin äitiyslomalla, mies alkoi lipsumaan siisteydestä, koska ollessani lasten kanssa kotona tietty siivosin niin lasten kuin miehen sotkuja (en viitsinyt imuroida sukkien ympäriltä vaan nostin ne pyykkikoppaan).
[/quote]Ai kauheeta, että mä nauroin ihan kippurassa noita sun vinkkejä :-D
Varsinkin tuon viimeisen kohdan pystyn hyvin kuvittelemaan, kuinka kerrostalon oven välissä pilkottaa miesten kalsarit jos toisetkin ;-)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:31"]
-mies-
[/quote]
Onneksi meidän talossa ei asu tuollaista luolamiestä, käskisin nimittäin samantien laskeutua puusta tai lähteä lätkimään puunuijansa kanssa.
Opetin miehen tavoille kertomalla heti yhteen muutettaessa että odotan hänen osallistuvan kotitöihin. Ei tietenkään heti oppinut, mutta muutaman pöydälle pilaantuneen maitotuotteen, roskiin nakattujen pyykkien ja tyhjien sukkalaatikoiden jälkeen tajusi että parempi osallistua :) en siis pyykännyt hänen vaatteitaan niin kauan kuin ne jäivät lenuamaan ympäriinsä ja välillä nakkasin vaatteita roskiinkin.
[/quote]
No minä maksan kaikki kulut, plus annan vaimolle 1000€/kk karkkirahaa (siivousrahaa) niin hän pitää asunnon kunnossa. Vatineeksi hän voi maata kotona perse homeessa kun ei tarvitse käydä töissä...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:54"]
No minä maksan kaikki kulut, plus annan vaimolle 1000€/kk karkkirahaa (siivousrahaa) niin hän pitää asunnon kunnossa. Vatineeksi hän voi maata kotona perse homeessa kun ei tarvitse käydä töissä...
[/quote]
No tämähän on ihan ok, jos kerran asiasta on näin yhdessä päätetty.
Hyvät naiset! Miksi olette ottaneet tällaisia miehiä riesaksenne? Tuskin tavat ovat tulleet yllätyksenä, vaan ovat olleet samanlaisia alusta asti.
Terveisiä nimimerkillä: toisenlaisiakin miehiä on olemassa.
1. Annat paskan kerääntyä ja pyydät miehen ÄIDIN käymään. Kerrot hänelle miehen sikailusta. Vanhempiensa kasvattama kuitenkin. Tietty jos vanhemmat samanlaisia sikoja "täällähän on ihan siistiä!" niin ei toimi.
2.Teet listan keittiön oveen tai muuhun paikkaan, vaikka siihen autolehden kanteen, veikkauslehteen yms. tehtävistä hommista.
3. Heität miehen paskat pois asunnosta.
4. Asutte eri kämpissä ja mies voi omassaan elää kaatopaikan keskellä. Sitten voidaan keskustella, että kummassa asunnossa on mukavampi oleskella.
Vanha ketju mutta pakko avautua jonnekin.
Voi jumalauta!!! Mies kun "tiskaa" niin jättää tiskit likoamaan, ja ne on siinä vielä 2 päivää myöhemmin. Lapsi on kotihoidossa ja luonnollisesti siivoan enemmän, mutta hän ei näe mitään vaivaa sen eteen että mulla olisi helpompi viikon aloitus jos tiskaisi viikonloppuna. Sen sijaan jättää mulle limaset astiat.
Tällä viikolla en koskenutkaan tiskeihin ja tänään ne haisi niin oksettavilta etten kestänyt enää.
Roskat ei mene roskiin. Avatut pakkaukset jää lojumaan vaikka roskis olisi aivan vieressä.
Tyhjiä röökiaskeja ja kaljatölkkejä siellä täällä.
Voitte varmaan arvatakin, että imuroinut viiden vuoden aikana n. kaksi kertaa vuodessa. OLISI pitänyt tajuta kun tavattiin että mies on varsinainen possu. Mutta olin tyhmä ja nuori. Tässä sitä nyt ollaan. Ei viittis hajottaa perhettä tämmösen takia mutta todella olen miettinyt että hankkikoon itselleen oman pienen sikolätin jota olla siivoamatta vaikka hamaan tappiin saakka. Helvetti.
Vanha ketju tosiaan, mutta aihe on ajankohtainen myös täällä. Emme vielä asu yhdessä, mutta pelkään, että siivoamisesta tulee yksi riitojen kestoaiheista tulevaisuudessa.
Mieheltä jää kääreet niille sijoilleen ja tölkit/pullot lojuvat puolityhjinä siellä sun täällä. Vaatteita on lattialla ja vessanpöntön rengas tervehtii minua pirteän kellertävänä. Hella jää likaiseksi jne. Mies on kyllä prepannut joissakin asioissa, mutta pessimistisesti ajattelen sen olevan vain väliaikaista. Että sellaista.
No kyllä meilllä on asiat toistepäin. Vaimoa ei vittuakaa kiinnosta siivota, jos haluaa siistiä niin ote saa siivota..
Mies 82 kirjoitti:
No kyllä meilllä on asiat toistepäin. Vaimoa ei vittuakaa kiinnosta siivota, jos haluaa siistiä niin ote saa siivota..
Nostit 12,5 vuotta vanhan ketjun vain kertoaksesi tämän?
Vierailija kirjoitti:
Mies 82 kirjoitti:
Nostit 12,5 vuotta vanhan ketjun vain kertoaksesi tämän?
Tälläisen kommentin tulit sitten heittämään
Jo on hienoja miehiä teillä... Onneksi meillä osataan molemmat siivota ihan omat jäljet. Millaisia äitejä näillä miehillä oikein on, jos perusasiat on hukassa... Tuttavapiiristä löytyy tällainen yksi sikamies ja se on kuvottavaa ja en yhtään ihmettele, kun vaikka katsoo hänen äitiään. Naisensa on samassa pattitilanteessa, kuin osa teistä, eli ei jaksa enää. Ja tosiaan asuvat ihan kerrostalossa, lapsettomia ja molemmat työssäkäyviä ihmisiä. "naisen tehtävä on hoitaa koti" just joo...