Onko normaalia että yhdyntä sattuu 2,5kk jälkeen synnytyksestä?
Oon synnyttänyt 2,5kk sitten. ollaan rakasteltu 2kertaa synnytyksen jälkeen ja yhesti (tänään) kokeiltu.. piti lopettaa kesken kun nipisteli ja eihän se silloin ole mukavaa :( nyt oon aivan maassa kun pitkästä aikaa olisin halunnu mut sit ei onnistunutkaan..
noina parina kertanakin on vähän sattunut, mutta olen pystynyt siirtämään kivun taka alalle..
ja liukkaria ollaan käytetty, mutta ei auta..
kai meillä mun miehen kanssa vielä joskus on seksi elämää?!?
Kommentit (14)
liukkaria ja pitkät esileikit ja ihan varovasti sisään. Se on semmosta teinimeininkiä aluksi. Jännittää ihan perkeleesti ja pitäs olla kuitenkin rentona jne..
Jos sattuu niin miksi ette jätä yhdyntää pois ja harrasta suuseksiä? Seksiä on paljon muutakin kuin yhdyntä. Meillä ainakin harrastetaan paljon seksiä ilman varsinaista yhdyntää.
Itsellä tuntui alapään lihakset kireiltä vielä 6kk esikon synnytyksen jälkeen, mutta hyvin lopulta palautuivat.
Nyt lasten ollessa 5v, 3,5v ja 1v seksielämämme on parasta mitä ikinä, silloin kun sitä vaan ehtii harrastamaan.
kannattaa tyydyttää mies ensin suulla ja sitten toinen yhdyntä niin vähän ajan päästä...niin ei ole niin kovana
esikoisen syntymän jälk. 5 kk ilman yhdyntää ja kakkosen jälk. 2 kk eli palautuminen voi kestää. Mulle lääkäri lohdutti, että useimmat palautuvat vuodessa, mikä tietenkin kuulostaa ikuisuudelta.
Itsellänikin epparin arpi + muut repeämät kiristelivät ja kirvelivät melko pitkäänkin. Alkuun yritettiin muutamia kertoja, sitten aloin pelätä koko hommaa.
Lopulta 5-6 kk:n päästä päätin, että nyt saa pelko riittää ja ihan harjoittelemalla vaan alettiin sitten paikkoja verrytellä ;) Eli hitaasti ja rauhallisesti vaan pitkien hellittelyjen jälkeen alettiin rakastella, ja pikkuhiljaa ne kivut hellitti ja paikat jousti sen verran että seksistä tuli taas kivaa.
Älä ap siis huoli, olet vielä niin vauvahormooneissasi ja synnytyksen jäljiltä toipumassa... Anna kehollesi aikaa. Kyllä se seksi kohta taas maittaa :)
Mulla oli suorastaan mahdotonta ekat 3kk tai kyllähän siinä yritettiin, mutta kipu oli kamala, vaikka olisi ollut litrakaupalla liukkaria.
Gyne kommentoikin siinä 3kk kohdalla, ettei voi edes kierukkaa vielä laittaa, kun limakalvot on niin huonossa kunnossa (hormonaalisista syistä). Sain ohjeen hakea jotain estrogeenivoidetta apteekista, mutta sillä tuli aina ihan hirveät kohtukivut. Kyllä ne limakalvot siitä hiljalleen itse parani. Parin viikon päästä sain sen kierukan ja siitä kohtapuoliin helpotti muutenkin.
täysin. Harrastakaa suuseksiä ja hyväilkää muuten toisianne. Itsellä vaikka oli ns. normisynnytys niin meni melkein 2 vuotta ennenkuin ei yhdytä enää sattunut.
eri asentoja ollaan kokeiltu.. mut ei kai se auta muu kuin odottaa..
ap
esikoisen jälkeen noin vuoden ajan. Ja ei mitenkään pikkusen nipistelly ku sattu ihan kunnolla. Sit vaan yks kerta se ei enää tuntunu kippeeltä ja pikkuhiljaa se alko taas tuntu kivalta. Toisen jälkeen uskaltuduin kokeilee noin 2kk synnytyksen jälkeen ja oli iso yllätys ku ei sattunu yhtään. Ei se vielä kauheen nautinnolliselta tuntunu kyllä mutta ei sattunu.
mulla alpää oli muistaakseni arin kun tuon toisen lapsen pyöräytin.Silloin meni aika kauan ennenkuin olin kunnossa alapää tosi arka.Kolmannesta lapsesta ei ollut enää mitään ja nyt olo mitä mainioin.Mullakin siis synnytyksestä aika lailla saman verran 2,5 kk.Kyllä se siitä.Mulle annettiin ohjeeksi että hiero alapäätä sillälailla pyörivin liikkein niin nopeutuu se paraneminenkin.
hakeen ehkäisypillereitä puolen vuoden jälkeen synnytyksestä ja sanoin lääkärille että yhdyntä sattuu. Hän sanoi että mulle on jäänyt ns. heltta synnytyksen jälkeen alapäähän ja sen nappastuaan pihdeillä pois ei yhdyntä enään sattunut. On kuulemma yleistä, että jää tuommoinen pieni "kieleke/kielekkeitä".
eli toiset palautuu synnytyksestä noin vuorokaudessa, ja toisilla menee vuosi. Eri synnytysten välilläkin voi olla eroja - mulla oli esikoisen jälkeen ekat puoli vuotta ihan helvettiä, siis todella sattui, tuntui kun olisi yritetty tunkea jotakin vesitornia alapäähän. Ei juuri edes haluttanut seksiä tuona aikana. Sen puolen vuoden jälkeen vasta se kipu alkoi hellittää pikkuhiljaa niin, että opin sietämään sitä, sillä lailla siirtämään taka-alalle. Toisen lapsen jälkeen taas mulla oli hirvittävät seksinhimot jo kolmantena päivänä synnytyksestä, ja kun seksiä kokeiltiin viisi päivää synnytyksen jälkeen, se sujui heti - sattui tosin vähän, mutta kipu oli sitä vanhaa tuttua pientä aristusta, jonka sain siirrettyä taka-alalle.
Oikeastaan nyt vasta gyne pisti mulle lähetettä jatkotutkimuksiin, kun häntä kuulemma huolestuttaa, että yhdyntä ei ole mulle edelleenkään kivutonta ekan synnytyksen jäljiltä (siitä on viisi vuotta aikaa). Olen käynyt gynellä aina puoli vuosittain, ja maininnut yhdyntäkivuista sekä seuraavana päivänä esiintyvästä tiputteluvuodosta, eikä hän ole siihen kiinnittänyt juuri huomiota (joka kerralla ollut sama gyne). Nyt hän kyseli tarkemmin ja oli sitä mieltä, ettei ole enää normaalia jatkua tuon aristuksen/kivun. En tosin ymmärrä, miksi se oli ihan normaalia sen 2,5v esikoisen syntymän jälkeen, kunnes aloin odottamaan kuopusta, mutta nyt vuosi kuopuksen syntymän jälkeen se ei enää olekaan normaalia...
saa myös puikkoina. Minulla auttoi limakalvojen ohenemiseen. Saa ilman reseptiä apteekista.
missä asennossa yrititte?