Äidiksi yli 30 v
Olen 31-v ja eronnut hiljattain pitkästä parisuhteesta (ei lapsia). Haluaisin kuitenkin vielä perheen ja lapsia. Tällä hetkellä ei ole miestäkään. Onko teillä kokemuksia/esimerkkejä samasta eli vielä olette tässä iässä löytäneet uuden miehen ja perustaneet perheen.
Kommentit (12)
ihan hyvä ikä vielä tehdä lapsia. Itse olin 33v kun sain esikoiseni ja se oli minulle juuri oikea ikä saada lapsi. Kokemusta uuden onnen löytämisestä ei tosin ole.
kun löysin nykyisen mieheni. Naimisiin mentiin vajaan 2 vuoden seurustelun jälkeen eli olin 31. Eka laspi synty kun olin 32 ja toinen kun 34. Onneksi kypsemmällä iällä ei tartte seurustella vuosi kaupalla että uskaltaa tehdä suurempia liikkeitä. Ei tietty joka paikka pursua passeleita poikamiehiä, kun ollaan 30 yli, mutta onneksi yksi hyvä riittää ;o)Toivon sinulle oikein paljon onnea miesrintamalle!
sähän oot paljon vanhemki kuin lapsesi, kun he pääsevät ripille.
ja todennäköisesti et edes näe lapsen lapsen lapsiasi ja se jos mikä on pätevä syy jättää OMAT lapset tekemättä.
Jos joku idiootti vielä ilmoittaa, että lapset pitäisi tehdä kyllä nuorempana kuin 30-ikävuotta, on auttamattomasti tynnyrissä kasvanut urvelo. Meidän isoäitimme tekivät muuten vuosikymmeniä lapsia ja ihan hyvin on pärjätty. Nämä ikämäärittelijät ovat järjestään äitiyteen teineinä tai liian nuorina karahtaneita, joiden mielestä elämä on loppu kun täyttää 25. Heillä kun siinä vaiheessa alkaa olla paukut loppu.
40-vuotta sitten ei kukaan kysellyt tuollaisia, mutta lapsia saatiin vielä pitkälle yli 4-kymmpisinäkin.
on ihan tervettä tehdä ensimmäinen lapsi vasta 30 ikävuoden jälkeen.
Tuossa iässä mieskin on vamlis tekemään reippaita liikkeitä, kunhan löyty mies joka halua perhettä.
Niitä kyllä on, miehethän eivät välttämättä kovin nuorina kaipaa samalla tavalla perhetä.
Veljeni meni juuri naimisiin yli 33 vuotiaan naisen kanssa, jonka on tuntenut puolitoista vuotta. Nyt on lapsi tulossa ja syntyy vajaat kaksi vuotta ensitapaamisesta.
esikoiseni 31-vuotiaana ja toisen lapsen 33-vuotiaana enkä pidä itseäni ollenkaan liian vanhan pienten lasten äitinä. Suurin tuntemistani pienten lasten äideistä on samaa ikäluokkaa kanssani.
Alle kolmekymppisenä en kokenut olevani kypsä äidiksi, enkä varmaan olisi jaksanutkaan olla hyvä äiti silloin (puhun nyt tässä vain itsestäni, nuorempie äitien on turha vetäää herneitä nenään).
kun tapasin uuden mieheni. Perustimme perheen - joten nou hätä.
Minulla oli entisestä liitosta teinilapsi - mies lapseton. Muutoin tuskin olisin harkinnut lasta.
Sai lapsen 47 -vuotiaana.
Aika extremeähän tuo esimerkkitapaus on, mutta kyllä minun piireissäni kaikki ovat saaneet esikoisensa vasta yli 30 v.
Eli sain ekan lapseni 26-vuotiaana ja erosin sitten silloisesta miehestäni. Tapasin uuden miehen jonka kanssa sain kaksi lasta, toisen 31-vuotiaana ja tämän kolmannen lapseni 33-vuotiaana. Ja hyvin pyyhkii. Eli ei ole mitään merkitystä vaikkei sinulla vielä ole lapsia. Moni saa ekan lapsensa yli kolmikymppisenä tai nelikymppisenä nykyään.
syntyi, tosin takana oli 7vuoden harjoittelut. Eli hommat ei suju aina niikuin toivoisi, mutta sinunkin tapauksessa et todella ole vielä liian vanha lasta yrittämään.
Erosin lapsettomana 32-vuotiaana. Siinä ei tosiaan kauan menny kun oli uusi mies ja kaksi lasta. Lapset jo koululaisia.
Tuo pitää paikkansa, että yli 3-kymppisenä iässä miehetkin jo alkavat haaveilla perheestä ja päätökset nopeampia, vaikkakin harkitumpia.
Sähän ehdeit hyvin kakkoskierrokselle mukaan. :)
suhteesta oli yksi lapsi ja nyt on pulla uunissa uuden miehen kanssa. Nou hätä. Esikoisen syntyessä olin neuvolassa, valmennuksessa, synnärillä ja puistoissa varsinainen outolintu ikäni vuoksi. Nyt 32-vuotiaana solahdan joukkoon, kun muutkin ovat aika lailla saman ikäisiä ja samassa elämäntilanteessa.
Niin ja se unelmien mies voi kävellä nurkan takaa vastaan vaikka huomenna. Aika moni tuntuu olevan 30 tienoilla "uudella kierroksella", eronnut siitä 20-kaudella alkaneesta suhteesta. Vapaita on markkinoilla, pitää vaan liikkua muullakin kuin kotona, ellei sitten meinaa yrittää postinkantajaa...