Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2kk vanhentuneita muroja kaupassa + muuta vanhaa 'tavaraa'

Vierailija
13.06.2010 |

Meillä on täällä lähellä yksi pieni kyläkauppa (ruoka), joka on siis jonkun yksityisyrittäjän tai vastaavan oma, ei siis ketjukauppa. Kuitenkin olen jo kauan huomannut, että jos joku perheenjäsen hakee sieltä ruokaa kun ei viitsi esim. yhden maitopurkin takia kauemmaksi lähteä, niin yleensä lähes kaikkien tuotteiden 'parasta ennen' päiväys on mennyt pari päivää sitten tai kenties kauemminkin. JA näissä ei ole mitään merkintää, alennusta tai muuta vastaavaa huomautusta vanhentuneesta päivämäärästä. Kaiken huippu luultavasti oli tänään kun söin sieltä aamulla ostettuja muroja, jotka maistuivat hieman oudoilta.. Katsoin päivämäärän ja kappas vaan, miten kauppa voi myydä muroja, joiden parasta ennen päiväys on 9.4.2010 ?!! Ja tänään on jo 13.6.2010, en olisi ihmetellyt vaikka vuosi olisi ollut eri! Yritin tutkia pakettia tarkemmin, jos se olisi ollut vain pakkauspäivä, mutta muita merkintöjä ei ollut ja 'katso parasta ennen päiväys paketin yläkulmasta'. Lisäksi uteliaisuuttani päätin vielä tarkistaa jonkun korppupussin (xD) päivämäärän, ja niidenkin parasta ennen oli kuukausi sitten !! (ja ei näissäkään ollut tietenkään erikseen ilmoitettu mitään missään, alennuksia tai muuta!!)

Itse en ole koskaan kyseisessä kaupassa asioinut, enkä näe yhtäkään syytä miksi pitäisi, varsinkin kun tälläistä touhua, mutta kyllä tasan tarkkaan tiedän millaisia tuotteita siellä myydään, vertailun vuoksi otan toisen kyläkauppamme vieressä, jossa sieläkin saattaa jotain vanhaa löytyä, mutta yleensä nistä on ihan asiallisesti ilmoitettu. Lisäksi tämä kauppa missä näitä 2kk vanhoja muroja myydään, on paljon rähjäisempi sisältä sekä ulkoa, olen kävellyt ohitse muutamia kertoja. Olen myös saanut maistaa MUUNMUASSA HOMEHTUNUTTA maitoa ja aivan limaisia ja tahmeita karkkeja kyseisestä kaupasta!! Olen tästä monesti huomauttanut vanhemmilleni, mutta eivät he viitsi tehdä mitään, ilmeisesti tyytyvät tilanteeseen!!! Joten voisiko tästä valittaa johonkin kuluttajavirastoon vai mihin pitäisi ?! Lisäksi ehdottomasti haluaisin hommata kauppaan jotkut tarkastajat, jotka vähän katsoisivat näitä päivämääriä, ties minkälaisia yllätyksiä paljastuisi lisää! En tiedä kehtaisinko itse mennä kauppaan valittamaan, sillä tämä on aka pieni kylä, jossa kaikki tuntevat toisensa ja tästä sitten tietäisi ihan kaikki heti..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala!!! terveysviranomaisille!!!

Vierailija
2/6 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eiköhän silti noi 2kk vanhat murot ylitä jo viimisen myyntipäivänkin, vaikka murot onkin sellasta 'kuivaa', ei pilaannu nin nopeasti mutta silti. Kyllä makukin oli jo aivan erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin kaupassa ainakin löytyy ihan varmasti joku päiväysvanha tuote jos oikein etsimällä etsii. Jotkut tuotteet liikkuvat niin huonosti, eikä muropakettien päiväyksiä kyllä kovin usein tarkisteta. Maitotuotteet tarkastetaan päivittäin, samoin leivät, einekset ym nopeasti pilaantuvat, mutta noissa kuivatuotteissa, säilykkeissä voi kyllä ihan helpostikin jäädä hyllyyn joku päiväysvanha tuote.

Vierailija
4/6 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoja tuotteita jos alkaa etsimään, mutta musta tuntuu että tossa 'kyläkaupassa' löytyy enemmän vanhoja ku niitä ei päiväysvanhoja tuotteita. :s Ja kyllä mä ymmärrän noi murot kun on tollaisa kuivia, 2viikkoo ehkä menettelis mut 2kk ei todellakaan;s

Vierailija
5/6 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pitkäikäinen, valitus terveystarkastajalle niin pääset eroon siitäkin puljusta. Saatte sitten hakea na maitonnekin tuoreena sieltä kauempaa.

Vierailija
6/6 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varaudu siihen, että sana vaitiolovelvollisuus on siellä eri, kuin kaupungissa. Meillä tiedetään postin ja apteekin asiat hyvin kylillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi