Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

laihdutuksessa onnistuneet jakakaa vinkkinne

Vierailija
12.06.2010 |

Mä en tiedä missä menee pieleen, mutta näistä kiloista ei vaan pääse eroon. 2 vuotta sitten tein päätöksen että kesällä 2010 olen pudottanut 20 kiloa, eli kaikki sen mitä 3 raskauden aikana olen kerännyt. Ei todellakaan kovin suuri pudotus olisi ollut kuukautta kohden. Nyt se 2 vuotta on kulunut ja paino vaan junnaa siellä ihan samassa (160/80). Olen lisännyt todella paljon liikuntaa, kunto on hyvä. Juoksemaan en polvivamman vuoksi pysty, mutta kävelemään, pyöräilemään jne kykenen. Spinningiä harrastan 1-2 kertaa viikossa. Kaikkea muuta kelien ja mielialan mukaan, ja arkiliikuntaa myös. En käytä hissejä ja kävelen päivässä aika paljon.

Syön paljon kasviksia, 10 vuoteen en ole syönyt mitään rasvaisia maitotuotteita, juustot max 17% (yleensä 5-9%), kinkkuleikkeet yms max 3%. Meillä on vuosikaudet käytetty vain täysjyväpastaa ja -riisiä, leivät mahdollisimman kuitupitoisia täysjyväleipiä. Syödä yritän säännöllisesti ja usein pieniä annoksia, mutta työt joskus häiritsee eikä aina pysty.

Olen kokeillut mielestäni lähes kaikkea, mutta motivaatio loppuu kun millään ei ole vaikutusta.

esim. Kuukauden seurasin Hyvä Terveys lehden 1500 kcal päivässä dieettiä aivan orjallisesti -> tulos +-0. Nuorena hyväksi kokemani Montinacin dieettiä, eli jätin sokerit, perunat, riisit ja pastat pois ja korvasin ne kasviksilla. Tietenkin kaikki muukin valkoinen vilja oli pannassa. Tätä jatkoin parikin kuukautta ja tulos +-0.

Radionovassa Jupe kokeili VLCD dieettiä loistavalla tuloksella vain 2 viikossa. En oikeastaan usko noihin, mutta epätoivoisena aloitin senkin, koska arvelin että jo muutama kilo antaisi motivaatiota. 3 viikon ajan käytin 4 annosta päivässä Nutriletteja, lounaaksi söin vihersalaattia, paprikaa, kurkkua ja n. 50 g joko kanaa tai kalaa. Perhanan kallis dieetti, kun nutriletteihin meni n. 10 e päivä, kun ostin valmiita purkkeja. Ja lopputulos + 500 g siitä kun aloitin. Olo on aika hyvä, virkeä, mutta olis kiva että edes pari kiloa painoakin olis hävinnyt.

Ihan viimeisenä oljenkortena laitoin puoli omaisuutta kavitaatiohoitoon, että edes vatsan ympärystä saisi pienemmäksi. Tulos -1 cm, 6 hoitokertaa ainoa mikä keveni oli lompakko.

Mitä tässä kokeilisi seuraavaksi? Ihan turha vinkki lisää liikuntaa syö vähemmän, mä en tämän vähemmän juuri voi syödä, enkä enempää oikein ehdi liikkumaankaan. 3-4 kertaa viikossa on ihan max, jotta tää kotirumba pyörii edes jotenkin.

Kilpirauhaskokeet on otettu, normaali tulos.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksi, niitä kannattaa syödäkin lähes päivittäin. Kotikalja sen sijaan ei.

Kiinnitin huomiota siihen että nukut huonosti. Eli yritä saada stressiä vähennettyä ja unen laatua (ja määrää?) parannettua. Sekin saattais auttaa.

Vierailija
22/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin 20 kg nutriletillä ja vastaavilla tuotteilla noin 3:ssa kuukaudessa. Nyt olen ihannepainoinen ja pysynyt siinä jo 4 kk:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kourallisen viikossa jos sitäkään...Otan muutaman pähkinän iltapäiväkahvilla, jos ei ole hedelmiä. Se pähkinänsyöjä oli joku vinkkien jakaja. Meidän työpaikan kotikalja on lähes sokeritonta, jos sitä juo 3 lasillista viikossa niin ei varmasti ole kaloripommi.

En ole pudottanut tuohon 1000 kaloriin ihan sen takia että sellaisella ruokavaliolla ei pysty pitkään olemaan. Kiloklubin ja erään muunkin laskennan mukaan mun peruskulutus on 2200 -2500 kcal /vrk, ja 1500 kalorilla pitäisi laihtua 0.5 -1 kg viikossa ilman, että elimistö alkaa kuluttaa lihasta. Meillä oli töissä vuoden ajan käytössä personal trainer ja hänelle pidin pariin otteeseen muutaman viikon ajan ruokapäiväkirjaa, ja käsky oli lisätä hieman just pähkinöitä yms ja ruokajuomaksi veden sijaan maito. Liikuin sen mitä ohjelma vaati, söin sen mitä sallittiin, mutta paino oli grammalleen sama vuoden projektin jälkeen. Kunto onneksi koheni aika paljonkin. Ehkä jokunen läskihippu muuttui lihakseksi.

Jos pitkään syö vaan 1000 kaloria, niin elimistö säätelee sille asteelle kulutuksen eikä normaaliin syömiseen ole paluuta.

Mä olen tässä nyt vaan toivonut että pääsis henkilöstövähennysten kautta edes pakkolomalle tai saisi vaikka kokonaan potkut, niin lakkaisi tuo työstressi.

Vierailija
24/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli syöt liian vähän kulutukseen nähden... ja pitää siitä rasvasta kiinni kynsin ja hampain.. eli kadotat vaan lihakset..

syötkö proteiinia tarpeeksi?? lisää iltapalaan vaikka 1-2 dl vähärasvaista raejuustoa (parhaimmalta maistuu arlan keso-raejuustot) ja raejuuston sekaan voi laittaa mm. kurkkua, viinirypäleitä, tomaattia, vesimelonia...

ja mä laihduin aina parhaiten kun (muistin)muistaa pitää kuntoilussa lepopäiviä!!