Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

laihdutuksessa onnistuneet jakakaa vinkkinne

Vierailija
12.06.2010 |

Mä en tiedä missä menee pieleen, mutta näistä kiloista ei vaan pääse eroon. 2 vuotta sitten tein päätöksen että kesällä 2010 olen pudottanut 20 kiloa, eli kaikki sen mitä 3 raskauden aikana olen kerännyt. Ei todellakaan kovin suuri pudotus olisi ollut kuukautta kohden. Nyt se 2 vuotta on kulunut ja paino vaan junnaa siellä ihan samassa (160/80). Olen lisännyt todella paljon liikuntaa, kunto on hyvä. Juoksemaan en polvivamman vuoksi pysty, mutta kävelemään, pyöräilemään jne kykenen. Spinningiä harrastan 1-2 kertaa viikossa. Kaikkea muuta kelien ja mielialan mukaan, ja arkiliikuntaa myös. En käytä hissejä ja kävelen päivässä aika paljon.

Syön paljon kasviksia, 10 vuoteen en ole syönyt mitään rasvaisia maitotuotteita, juustot max 17% (yleensä 5-9%), kinkkuleikkeet yms max 3%. Meillä on vuosikaudet käytetty vain täysjyväpastaa ja -riisiä, leivät mahdollisimman kuitupitoisia täysjyväleipiä. Syödä yritän säännöllisesti ja usein pieniä annoksia, mutta työt joskus häiritsee eikä aina pysty.

Olen kokeillut mielestäni lähes kaikkea, mutta motivaatio loppuu kun millään ei ole vaikutusta.

esim. Kuukauden seurasin Hyvä Terveys lehden 1500 kcal päivässä dieettiä aivan orjallisesti -> tulos +-0. Nuorena hyväksi kokemani Montinacin dieettiä, eli jätin sokerit, perunat, riisit ja pastat pois ja korvasin ne kasviksilla. Tietenkin kaikki muukin valkoinen vilja oli pannassa. Tätä jatkoin parikin kuukautta ja tulos +-0.

Radionovassa Jupe kokeili VLCD dieettiä loistavalla tuloksella vain 2 viikossa. En oikeastaan usko noihin, mutta epätoivoisena aloitin senkin, koska arvelin että jo muutama kilo antaisi motivaatiota. 3 viikon ajan käytin 4 annosta päivässä Nutriletteja, lounaaksi söin vihersalaattia, paprikaa, kurkkua ja n. 50 g joko kanaa tai kalaa. Perhanan kallis dieetti, kun nutriletteihin meni n. 10 e päivä, kun ostin valmiita purkkeja. Ja lopputulos + 500 g siitä kun aloitin. Olo on aika hyvä, virkeä, mutta olis kiva että edes pari kiloa painoakin olis hävinnyt.

Ihan viimeisenä oljenkortena laitoin puoli omaisuutta kavitaatiohoitoon, että edes vatsan ympärystä saisi pienemmäksi. Tulos -1 cm, 6 hoitokertaa ainoa mikä keveni oli lompakko.

Mitä tässä kokeilisi seuraavaksi? Ihan turha vinkki lisää liikuntaa syö vähemmän, mä en tämän vähemmän juuri voi syödä, enkä enempää oikein ehdi liikkumaankaan. 3-4 kertaa viikossa on ihan max, jotta tää kotirumba pyörii edes jotenkin.

Kilpirauhaskokeet on otettu, normaali tulos.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa shokeeraat kroppaasi esim. reilun 2000 kcal edestä ;). Toimi minulla!

Vierailija
2/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs jos kääntäisit kupin päälaelleen. Heittäisit noi ikivanhat rasvakäsitykset romukoppaan ja aloittaisit hiilaritietoisen elämän.

Itse alakarppaan normaalipainon sisällä, tavoitepudotus 8,5 kiloa, jonka olen kohta saavuttanut karpattuani 5 viikkoa. Syön päivässä hiilareita n. 10% (n. 40g), proteiineja n. 20% (n. 60-70g) ja rasvoja n. 70% (n. 120g). Koostumuksen lasken Kiloklubin laskureilla ja olen tehnyt itselleni 2 viikon ruokalistat. Syön kolme kertaa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ja ainoastaan

Vierailija
4/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun täysnutrausta 9 viikkoa. Lääkärin valvonnassa. Ja vettä juotava ainakin 2l päivässä. Hyvä alku lisää motivaatiota. Liikuntaa harrastanut satunaisesti. Kävelyä lähinnä ja pyöräilyä. Ja nutraamisesta. Ainakin se 5 pussia päivässä naisilla ja sen päälle voit ottaa kasviksia.

Vierailija
5/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, kannattaisi. Itselleni se oli se mikä sai kilot lopullisesti putoamaan. Ja opin paremman ruokailutavan.

Vierailija
6/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti tasaisesti 0,5-1kg viikossa. 20 viikossa olin ihannepainossani.

Vierailija
7/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, onko sulla kuinka paljon pitkäaikaista stressiä ja yöheräämisiä, eli jos on niin kehon kortisoli ja sitä kautta sokeriaineenvaihdunta muuttuu sellaiseksi etä laihtuminen on vaikeaa ja jopa mahdotonta... voisiko se olola osatekijä?

Vierailija
8/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja syömistä ei tarvitse ajatella koko ajan. Kulutat liikkumalla sen verran paljon, että sinun täytyy syödä oikeaa ruokaa.

Mulla oli mitat 160/85 vielä pari vuotta synnytyksen jälkeen. Tuskailin kilojeni kanssa jatkuvasti. Olo oli huono ja kaappi täynnä liian pieniä vaatteita. Ja kaikkia mahdollisia dieettejä olen kokeillut. Useimmat ovat tehonneet, mutta dieetin lopettamisen jälkeen kilot ovat tulleet takaisin.

Eräänä päivänä päätin lopettaa herkkujen syömisen. Nyt syön 5 ateriaa päivässä:

-aamupala puuroa + hilloa/voita

-lounas tavallista kotiruokaa + ½ lautasellista salaattia

-välipalana kahvia tai hedelmä

-päivällinen kuten lounas

-iltapala esim. tänään 2 hapankorppua, päällä oivariinia, juustoa, leikkelettä, salaatinlehtiä, paprikaa, kurkkua ja tomaattia

En käytä kevyttuotteita juurikaan enkä koskaan ota ruokaa lisää. Yksi annos saa riittää. Juon joka aterialla 2 lasillista vettä, siis n. 2 l päivässä. Sokeriherkkuja syön juhlissa ja muissa erikoistilanteissa edelleen, mutta hyvin pieniä annoksia.

Herkkujen pois jättämisestä on aikaa 2 kk ja paino on pudonnut kuin itsestään 85 kilosta 79 kiloon.

Vierailija
9/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin olevani samanlainen kuin sinä. Paino ei laksenut millään. sain kiloklubi-vinkin ja aloin merkitsemään ruokani sinne.

Yllätys oli suuri kun huomasin mikä ruokavaliossani oli vialla. Söin kasviksia ihan hyvin, mutta hieman piti lisätä (400g ennen nyt 600-700g). Lisäsin hyvänlaatuista rasvaa ja ennenkaikkea vähensin turhia hiilihydraatteja. Edelleen syön leipää, perunaa ja pastaa, mutta kiinnitän niissä huomiota annoskokohin ja laatuun. samoin turha mässyttäminen jäi pois.

5 kuukaudessa normaalipainon sisällä -8 kiloa. Liikuntaa en ole lisännyt juurikaan. No ehkä hyötyliikuntaa ja työmatkapyöräilyä, mutta lenkkeilykerrat ja jumpat on edelleen aikapulan takia 1-2 kertaa viikossa.

Vierailija
10/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juurikaan mieti syömisiäni. Tykkään leipoa, ja täytyyhän ne leipomukset syödäkin. :)

Eilen söin illalla suklaalevyn sen kunniaksi että mies oli humputtelemassa, ja oli omaa aikaa kun muksut nukkuivat.

Harrastan hyötyliikuntaa, vaunulenkkeilyä ja satunnaista salitreeniä.

Syödään ihan normiruokia, käytän tuorepastaa ja paistijauhelihaa, valmiita pastakastikkeita, perunaa, kanaa, ruokakermaa... Perunoitten päällä oikeaa voita näin kesällä... Salaattia voisi enemmänkin syödä.

Välipaloina leipää (tummaa tai vaaleaa), jugurttia (normaalirasvaista, yleensä uuniomena-makua) ja mysliä, kahvia tai teetä... mitä sattuu olemaan, ja silti olen hoikka 171/55 ehkä se on geeneissä?

Vierailija
11/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei olisi ollut mun eka neuvoni, mutta kun tosiaan jo aika paljon luettelet asioita, jotka ovat kunnossa, niin yritän tarttua yhteen oljenkorteen. Eli kuinka paljon sä juot. Varmasti tiedätkin, että juoda pitää riittävästi, mutta ootko varma, että todella juot riittävästi? Sillä kehon täytyy olla hyvin nesteytetty, jotta aineenvaihdunta pyörii.

Vierailija
12/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siinä on jotain häikkää.

Vierailija
13/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa lukea. Mutta syö vähemmän kuin kulutat. ainoa oikesti toimiva keino.

Vierailija
14/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisen sokerin ja siis sitä mukaan lähti pois ruokavaliosta kaikki sokeria sisältävät tuotteet: Eli kaikki leipä, missä sokeria ja siirappia, kaikki sokeroidut jugut, pullat jne.. Käytän makeutukseen hunajaa ja silloin tällöin intiaanisokeria. Myös tänään lasten synttäreillä söin hiukka kakkua. Karkit jäi myös pois. Silloin tällöin syön tummaa suklaata. Liikuntaa olen lisännyt. Kävelyä tai hölkkää sekä zumbaan ostos-tv: stä ostettujen dvd: en tahdissa. Kasviksia ja hedelmiä olen lisännyt. Jokaiseen päivään kuuluu myös pari kourallista siemeniä tai pähkinöitä.

Vierailija
15/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita tuon kiloklubin... Joo olen kokeillut sitäkin, mutta Kiloklubi laittaa mulle aika isot kalorimäärät jotain 2000 kalorin paikkeilla ja se on liikaa. Joten otin tavoitteeksi 1500 kaloria ja kaikki nappulat vihreiksi. Taisin keventyä parissa kuukaudessa huikeat 500 g.

Olen itsekin päätynyt siihen että pitää vaan lopettaa laskeminen ja alkaa elää rentoa elämää. Ja olla tyytyväinen saavutettuihin kiloihin:) Nää kilot on niin tiukkaa läskiä, että en ole mikään hyllyvä ihravuori kuitenkaan. Töissä on stressiä ja olen nukkunut vuosia todella huonosti, joten jossain aineenvaihdunnassa se ongelma on eikä se taida millään dieetillä kohentua. Kilpirauhasta on sen takia tutkittu, kun sekä sisarellani, että äidillä on kilpirauhasen vajaatoiminta.Mutta ainakin silloin kun verikokeet on otettu, niin mulla on ollut normaalit.

Painonvartijoissa olen joskus nuorempana ollut, mutta olen ollut todella pettynyt ohjaajien ravitsemustieteen osaamiseen. Lisäaineita vaan surutta käyttöön jne. Ja lopulta olen saanut tarpeekseni. Osaan ihan ilman heidänkin neuvojaan laittaa puolet lautasesta salaattia ja pienen annoksen perunaa ja proteiineja. Ja nythän ne loppuukin suomesta.

Vierailija
16/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisen sokerin ja siis sitä mukaan lähti pois ruokavaliosta kaikki sokeria sisältävät tuotteet: Eli kaikki leipä, missä sokeria ja siirappia, kaikki sokeroidut jugut, pullat jne.. Käytän makeutukseen hunajaa ja silloin tällöin intiaanisokeria. Myös tänään lasten synttäreillä söin hiukka kakkua. Karkit jäi myös pois. Silloin tällöin syön tummaa suklaata. Liikuntaa olen lisännyt. Kävelyä tai hölkkää sekä zumbaan ostos-tv: stä ostettujen dvd: en tahdissa. Kasviksia ja hedelmiä olen lisännyt. Jokaiseen päivään kuuluu myös pari kourallista siemeniä tai pähkinöitä.

Ja en käytä kevyttuotteita. Maito on myös kevytmaitoa, mitä käytän. En usko rasvattomiin tai vähärasvaisiin tuotteisiin.

Vierailija
17/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajuomien lisäksi, ruokajuomana joskus maitoa tai piimää, muutoin vettä tai kotikaljaa.

Vierailija
18/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ootko varma, ettet syö piilosokeria tai piiloenergiaa? Kyllä mun tekee mieli uskoa noita sun kalorimääriä, kun tunnut aika lailla perehtyneen aiheeseen. Mutta toisaalta mulla pisti silmään pari pientä juttua: Sanot syöväsi pari kourallista pähkinöitä päivässä. Musta se kuulostaa aika energiapitoiselta pommilta. Pähkinöissä on toki paljon hyvää ja terveellistä, mutta ne ovat myös varsin energiapitoista ruokaa. Toinen juttu on tuo, että sanot juovasi ruualla usein vettä tai kotikaljaa. Vesi on tietenkin ookoo, mutta kotikaljahan sisältää paljon sokeria, joten se ei todella ole veteen rinnastettava juoma.

Jos sä juot joka päivä muutaman lasillisen kotikaljaa ja vedät pari kourallista pähkinöitä, niin niistä kertyy aika lailla energiaa. Onko sulla muita tuollaisia pikku juttuja, joista se ylimääräinen energiansaanti kertyy?

Mutta kuten sanoin, sun selostusten jälkeen on vähän röyhkeää ehdottaa, että ongelma olisi kuitenkaan ruuassa. Nimittäin kyllä minä uskon, että se voi ihan yhtä hyvin olla vaikka siinä mainitsemassasi stressissä. Stressi on sellainen kaveri, että se saa aikaan melkoisia ihmeitä...

Vierailija
19/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavasti lisää liikuntaa ja tietenkin ruokavalion tarkistus ( liika rasva ja sokeri pois ja tilalle kasviksia) Näillä keinoilla olen laihtunut 19kg vuoden alusta.

Vierailija
20/24 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen syönyt 1000 kaloria pvässä ja siten paino pudonnut sen 19kg...toiset vaan kuluttavat vähemmän kuin muut.