Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Paljonko tienaa hyvätuloinen perhe bruttona?

Vierailija
12.06.2010 |

Siis millä yhteenlasketuilla tuloilla, ei pelkästään millä tuloilla 1 hlö on hyvätuloinen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

bruttona yli 10000€/kk

Vierailija
2/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me saadaan n 4000e/kk ja pidän meitä alempaan keskiluokkaan kuuluvana...

Alle 3000e/kk on perheelle mun mielestä liian vähän, olettaen, että on kaksi työssä käyvää ihmistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ketään kiinnostaa bruttotulot? Nettotulothan ne vasta kertoo siitä, miten paljon oikeasti on rahaa käytettävissä... Itse kysymykseen en ota kantaa.

Vierailija
4/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syrjäseudulla 4 000e, pk-seutu 10 000e

Vierailija
5/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi meillä kaksi aikuista perheessä ja bruttotulot yhteensä 6 000 euroa. Pidän meitä kohtalaisesti toimeentulevina. Jos olisi lapsi, pitäisi olla noin 10 000 euroa bruttotulot, että olisi kohtalaisesti toimeentuleva. TOSIN: niinkuin joku jo mainitsi, eipä täällä Suomessa sillä ole mitään väliä kun verottaja tasaa tulot niin tehokkaasti....

Vierailija
6/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIkkuisen realiteetteja! EN tiedä KETÄÄN joka tienaisi yli 5 000 e bruttona, siis KOKO PERHE YHTEENSÄ!!!!!!!!

Vierailija
7/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 5000€/kk!

Vierailija
8/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudessa voidaan kyllä tällä seudulla pitää hyvätuloisina. Tämä asia rippuu varmasti paljon asuinympäristöstä.

Vierailija
9/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhempia kohden tonni tai puoltoista per vanhempie, ja jokaiselle lapselle tonni kuussa. Eli kolmilapsinen kahden vanhemman perhe ois hyvätuloinen 6000-7000 euron kuukausituloilla.

Vierailija
10/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIkkuisen realiteetteja! EN tiedä KETÄÄN joka tienaisi yli 5 000 e bruttona, siis KOKO PERHE YHTEENSÄ!!!!!!!!

minä olen meidän perheen pienituloinen, ja tienaan 7000 + bonarit päälle

Vierailija
11/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellen, että suomalaisten keskipalkka on n. 3000€/kk. Viittätonnia tienaavat kuuluvat todennäköisesti myös joihinkin palkitsemisjärjestelmiin eli bonareita tms. tipahtelee vähintään kerran vuodessa.

Toivottavasti tuo tuttavapiirin määritteleminen palkkatason kautta on joku vitsi. Ketä kiinnostaa mitä tuttavat tienaavat? Tai vielä enemmän ketä kiinnostaa valita tuttavapiirinsä tulojen mukaan? Itse en edes tiedä mitä ystävämme ja tuttavamme hankkivat. Omien tulojen parantaminen näin kotihoidontuella mietityttää kyllä.

Vierailija
12/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellen, että suomalaisten keskipalkka on n. 3000€/kk. Viittätonnia tienaavat kuuluvat todennäköisesti myös joihinkin palkitsemisjärjestelmiin eli bonareita tms. tipahtelee vähintään kerran vuodessa.

Toivottavasti tuo tuttavapiirin määritteleminen palkkatason kautta on joku vitsi. Ketä kiinnostaa mitä tuttavat tienaavat? Tai vielä enemmän ketä kiinnostaa valita tuttavapiirinsä tulojen mukaan? Itse en edes tiedä mitä ystävämme ja tuttavamme hankkivat. Omien tulojen parantaminen näin kotihoidontuella mietityttää kyllä.

että valitsisi kaverit sillä perusteella, mitä he tienaavat, vaan että tietyissä piireissä vain selvästi kaikilla on melko samantasoiset tulot. Meidän kavereista lähes kaikki asuvat hyvillä alueilla kivoissa kodeissa, matkustelevat, harrastavat, syövät ulkona, shoppailevat, jne. jne. Asiaa sen enempää tietoisesti pohtimatta on siis selvää, että näissä perheissä myös tienataan hyvin - perintövarallisuutta kun ei ole tapana törsätä, vaan se sijoitetaan ja ehkä tuotoilla voidaan vähäsen joskus hurvitella :-) Emme me siis koskaan puhu rahasta, tai kysele mitä joku hankinta on maksanut (netistä voi sitten jälkikäteen uteliaana kaivaa hinnan esiin), mutta silti sanomatta on selvää, että kaikilla on varaa elellä mukavasti.

Vierailija
13/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvätuloinen perhe

Vierailija
14/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex tienasi yli 8000 €/kk. Tiedän monia ihmisiä, joiden vuositulot ovat yli 200000 €. Eikä meidän työpaikalla (800 työntekijää) taida olla ketään, joka tienaisi alle 3000 €/kk. Noin 5000 bruttotuloet PERHEELLE taitaa tarkoittaa, että perhe kuuluu alempaan keskiluokkaan. Eivät siis todellakaan ole mitään hyvätuloisia!

Vierailija
15/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan käsityksestä siitä, mitä niiden "tiettyjen piirien" ulkopuolella olevissa kivoissa kodeissa tapahtuu.

vaan että tietyissä piireissä vain selvästi kaikilla on melko samantasoiset tulot.

Vierailija
16/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan käsityksestä siitä, mitä niiden "tiettyjen piirien" ulkopuolella olevissa kivoissa kodeissa tapahtuu.

vaan että tietyissä piireissä vain selvästi kaikilla on melko samantasoiset tulot.

siihen, mitä "tiettyjen piirien" ulkopuolella tapahtuu tai ei tapahdu. Pointtini oli vain se, että hyvin usein käy niin, että kaveriporukalla on suunnilleen samat tulot ja tämä sitten taas heijastuu siihen, miten vaikka vapaa-aikaa vietetään. Meidän kaveripiirissä veneet, mökit, prätkät ja autot ovat kaikki tosi yleisiä, siinä ainakin yksi selvä merkki siitä, että tulot ovat verrattain korkealla tasolla.

Vierailija
17/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten määrä ja sen päätöksen mukanaan tuoma elintaso on eri asia kuin tulotaso

Vierailija
18/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä 4pv/vk,joten palkka 80% normaalista.

Vierailija
19/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ketään kiinnostaa bruttotulot? Nettotulothan ne vasta kertoo siitä, miten paljon oikeasti on rahaa käytettävissä... Itse kysymykseen en ota kantaa.

brutto on se todellinen tulo, siihen ei vaikuta veroprossat

Vierailija
20/26 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

brutto on se todellinen tulo, siihen ei vaikuta veroprossat

Minua (kuten jotain toistakin tuolla aikaisemmin) kyllä enemmän kiinnostaa se kuinka paljon jää käteen rahaa koska sillä käteen jäävällä rahalla voi ostaa ruokaa, matkustaa, tehdä kaikkea kivaa. Minulla ei ole kiinnostusta bruttotulojen ja niiden erojen pohtimiseen koska verottajalle maksetulla rahalla (=veroilla) ei kukaan ole tähän päivään mennessä ostanut itselleen esim. asuntoa tai ulkomaan matkaa.

Se millä on väliä on se raha joka jää käteen koska se oikeasti vaikuttaa siihen kuinka hyvin taloudellisesti menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi