mitä olette mieltä, ihmis/ystävyyssuhteesta
Onko tällainen henkilö teistä joustamaton. Eli asumme eri paikkakunnilla ja minulla on ollut rahallisesti huono tilanne matkustella niin hän ehdottelee jatkuvasti matkoja, jonne menis jonkun verran rahaa (no se siitä!)
Mutta kun minä kyselen eikö hän voisi tulla tänne päin (helpompi matkustaa, yksinäinen ei lapsia), niin hän vastaa, että ei, koska hän näkee miestänsä parin viikon välein (viikonloppuna) ja kesälomalla (esim. nyt omallaan 4 viikkoa), pääsiäisenä ja jouluna.
Aina olisi minua vaatimassa hänen juttuihinsa erilaisille matkoille tai heille päin, 600 km matkaa tai 8 h junamatka. Ja mulla siis kaksi alle kouluikäistä lasta (nyt tosin toinen menee kouluun, että kyllä se matkustaminenkin alkaa tässä helpottumaan).
Niin onko se pätevä syy olla osallistumasta minun ehdottamiin juttuihin, että näkee miestänsä tuon verran kun mitä näkee. Enkä ees tällaista täällä kysyis, jos hän uskoisi kerralla, jos en jonnekin matkalle voi lähteä. Siis varmaan tulevaisuudessa voinkin, mutta enemmän uskon, että mennään "hänen ehdoillaa". Niin haluan vähän objektiivista näkökulmaa asiaan...