Mistä pienet ensiaskelkengät?
Heippa!
Pikku tyttöseni on nyt siis jo vuoden ja kaksi kuukautta ja kävelee tukea vasten, kohta varmasti mennään myös ilman tukea. Olen ymmärtänyt, että ensiaskelkengät olisi hyvä hankkia jo silloin kun lapsi kävelee tuen kanssa. Ongelmani on siis se, etten löydä mistään tarpeeksi pieniä kenkiä. Koko 18 on pienin minkä olen löytänyt ja sekin on aivan liian iso. Ei lapsen jaloille varmastikkaan tee hyvää kävellä aivan liian isoilla kengillä, mutta toisaalta nyt kesällä kun ollaan ulkona, ei viitsisi olla ilman kenkiäkään kokoajan.. Jos joku sattuisi tietämään mistä löytää kokoa 16 tai edes 17 ensiaskelkenkiä, olkaa kilttejä ja kertokaa!!
Kommentit (13)
Ne tuskin sopivat jalkaan kuukauttakaan. Vauvan jalka kasvaa nopeasti.
Jos muualla kävely vähäistä, voisi nämäkin riittää (ei siis varsinaiset ensiaskelkengät):
http://www.vincentshoestore.fi/mini-tove-white-p-348-c-144.aspx
Paljonko siis mahtaa olla pienokaisen jalan mitta? Siis pituus ihan senteissä?
Hei,
Käy katsomassa laajasta valimoista kengät lapselle. Sivustolla on pienten lasten ensiaskelkengät ihan omana kategoriana. Sieltä on helppo löytää sopivat. Blogin puolella on kerrottu mitä kannattaa ottaa huomioon, kun valitsee lapsen kengät.
Meillä oli alkuun kesäkenkänä tällaisia: niissä on sen verran pohjaa että pihalla voi tepastella, mutta ei ole vielä oikean kengän hintaa.
Itse antaisin mennä ilman kenkiä niin kauan kunnes ne oikeasti tarvitaan jalan suojaksi, eli tukea vasten kävellessä ja autoon kannettaessa/rattaissa istuessa ei kengällä tee mitään.
Osta ihmeesä Tepsut jos vaan mahdollista!