Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän kaverini käyttäytyy näin? Tuntuu aika pahalta..

Vierailija
11.06.2010 |

Ollaan siis sovittu kaverini kanssa että lähdemme pitkästä aikaa syömään ja terassilla käymään.

Olen asiasta todella innoissani kunnes kaverini puhelimessa sitten sanoi: "Et sitten saa sanallasikaan mainita vauvastasi tai tunnin päästä että onpa koti-ikävä..yms. Kaikki tekee niin!"

Tälle kaverille en ole koskaan puhunutkaan omasta vauvastani (4kk) ellei hän itse kysy jotain tästä ja se on kyllä todella harvinaista.

Olen ollut iloinen hänen puolestaan kun on saavuttanut aina jotain elämässään ja olen kannustanut häntä yms. ja nyt hän sanoo että iltamme menee pilalle sillä jos sanallanikaan mainitsen koti-ikävää tai onpa ikävä lastani..tmv.

En kertaakaan vielä ole ollut lapsestani erossa ja tämä on ensimmäinen kerta, mutta tulee kai sitten pitää turpavärkkini kiinni.

Toinen asia kun kaverini valmistui ja pyysi meitä juhliin niin kysyi puhelimessa menemmekö mieheni kanssa kahdestaan vai otammeko vauvan mukaan. Sanoin että vauvan toki mukaan otamme niin aikoi vaan varmistaa asian...miksi?

Paikanpäälle päästyämme juhlaväki ihaili vauvaamme, johon kaverini tokaisi että no nyt se on sitten päivän keskipiste (eikä hän??)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He, jotka pitävät omasta lapsestaan puhumisen ärsyttävänä, ovat kateellisia vaan! Tottakai saa puhua uudesta vauvastaan ja jauhaa vaikka koko illan, onhan se sentään lapsi, aikas iso asia kuitenkin! Mun kaverit ainakin haltoissaan vaan kuuntelee kun kerron mitä pikkunen taas touhunnut, osaan kyllä muustakin puhua, mutta kateellisia ovat vaan jos jotakuta häiritsee...Huonoja kavereita sellaset.

Ja juuri niinhän sen kuuluu ollakin!

Ihan totta näinhän sen kuuluukin mennä. Eikai ap:n kaverikaan tahallaan ap:ta loukannut, vähän tylysti ilmoitti kantansa. Paha tuohon muuta sanoa kun ei kyseisiä ihmisiä tunne. Jos ei kerran niin hyvä kaveri ole niin väliäkös tuolla, toisesta korvasta ulos vaan.

Vierailija
22/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainauksesta jäi olennainen osa puuttumaan, eli otsikko....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai sulla itseesikin liittyviä asioita, joista keskustella, vai oletko nykyään vain äiti?

Aika kummallista ajatella, että vaikkapa työ ja harrastukset ovat "itseesi liittyviä asioita", mutta lapset eivät!

Jos ihminen on juuri synnyttänyt lapsen, saa olla aika erikoinen tapaus, jos vauva on elämässä vain kakkossijalla tai vielä kauempana. Siis käytännössä kun normaalin äidin elämä on vauvan rytmittämää ja koostuu vauvan hoidosta! Joskus harvoin pääsee itse vaikkapa käymään kaupassa tai harrastuksessa ilman vauvaa. Ja se on silloin kieltämättä aika naurettava ajatuskin, ettei vauvasta saisi puhua, vaan pitäisi puhua "omista asioista".

Juu, olen kyllä itsekin kokenut tilanteen, jossa lapsettoman ystävän kanssa tavatessa pitäisi puhua vain muista kuin lapsiasioista, eikä saisi turhaan rasittaa raukkaa vauvajutuilla. Käytännössä se on tarkoittanut sitä, että silloin puhutaan joko omasta kaukaisesta menneisyydestä tai pelkästään ystävän asioista. Että kivaa sekin tosiaan, eikö!?

Tuossa tulikin sitten esille seikat, miksi monesti lapsettomien ystävien tilalle tulee uusia lapsellisia ystäviä, koska kukapa jaksaa sitä, ettei niistä _omista asioistaan_ saa puhua, vaan miettiä jatkuvasti hermostuuko kaveri siitä, kun puhuu vauvasta!

Jos vauvan täyttämässä elämässä näkee jotain pahaa, kannattaa jättää vauvat tekemättä, koska se, että vauva on pitkään mieleltään terveen äidin elämän keskipiste vain sattuu olemaan elämän tosiasioita.

Vierailija
24/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tsiisus! ja oikeasti haluat olla sen kaveri =DDD eikö sulla muita ole? huh mikä itserakas akka se on =DD en kattoisi hetkeäkään tollaista!!

Vierailija
25/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei mulla ole yhtään todellista ystävää kavereita vaan niinkuin hänkin. Aijoin nyt ottaa ilon irti kun kerrankin pääsen johonkin ja mieheni katsoo vauvaamme, mutta tympäsee kaverin käytös todella!

Häntä pitäisi olla aina kannustamassa ja jos hänellä menee huonosti niin tulee tukea yms. mutta auta armias jos itse erehtyy kertomaan omasta vauvasta vaikka niin sanoo ettei halua kuulla koska liian useasti hänelle puhun vaan vauvastani (ei pidä paikkaansa.

Lisäksi aina kun hän on kuulema kavereiden kanssa joilla on lapsia niin kaikki aina kailottavat omista rakkaistaan joten minä en sitten saisi tehdä näin..

ap

Vierailija
26/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan tullut kaverille mieleen, että saattaisit pahoittaa mielesi heitostaan. Jospa hänen muut äitikaverinsa sitten puhuvat jatkuvalla syötöllä lapsistaan, kyllähän siihenkin kyllästyy.

Tuskin mitään ikävää meinasi tuolla juhliin liittyvällä varmistelullakaan, ehkä ihan mielenkiinnostakin halusi tietää, tuleeko vauva vai ei.

Hieman lapsellinen kommentti oli ehkä tuo, että vauva onkin keskipiste, mutta kyllähän se saattaa aikuistakin ihmistä omissa juhlissa harmittaa, jos joku muu (vaikka pieni vauvakin) tuntuu saavan enemmän huomiota kuin varsinainen juhlakalu.

Vierailija
27/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on vaan vähän tökerö ja yritti sanoa että toivoo että viihdyt koko illan ja että sinulla on hauskaa.

Juhlia ajatellen, hän voi ehkä olla katkera siitä että sinä löysit ensin miehen ja sait vauvan. Se voi olla hänelle kipeä ja pitkäaikainen unelma, ja olemalla tökerö yrittää torjua omat tunteensa.

Tai voihan hän olla mustasukkainen sinulle lapsesta, lapselle sinun ajasta ja huomiosta, ja yleensäkin siitä että maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin hän.

Neuvoa en osaa, mutta jos vaan lähdet sillä mielellä ettei kaverisi tarkoita pahaa, ja jos myöhemmin illalla sanoo jotain mikä loukkaa, niin kerro hänelle että tuo loukkaa sinua. Ehkä se avaa hänen sanallisen arkkunsa ja tilanne selkiytyy.

Vierailija
28/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta mä ymmärrän se että jos te meette yhdessä hauskaan pitämään, niin ei oo kiva jos toinen puhuu mukelostaan kokoajan. Itse olen kokenut vastaavaa ja se on jotenkin ärsyttävää. Mulla on myös lapsia itselläni ja kun lähden ulos, niin mä melkein päätän että nyt pidän hauskaa ja "unohdan" kotiasiat vähäks aikaa. On sitä muutakin juteltavaaa kun lapset ja oma perhe.

Toki mä ymmärrän että jos joku haluaa soittaa kotiin ja kysyä miten siellä menee, mutta sellainen hysteerinen tapaus joka kokoajan sitä miettii on jotain mitä en oikein ymmärrä.

Mä itse en edes soittele, luotan mieheen ja tiedän että ne pärjää ja jos nyt jotain ongelmaa tulee niin osaahan mies ottaa myös muhun yhteyttä. Mitää ei ole ikinä tullut, tai nojoo, nykyään mun lapset on jo isoja 9- ja 15-vuotiaita.

Vierailija
29/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa kaverisi kyllä muuttua siinä vaiheessa kun saa omia lapsia.

olisiko kuitenkin vähän mustasukkainen kun sinä olet jo saanut perustettua perheen? se lähinnä tuli mieleen.

Vierailija
30/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole uskaltanut sanoa sitä ääneen sinulle.

Vierailija
31/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on vaan vähän tökerö ja yritti sanoa että toivoo että viihdyt koko illan ja että sinulla on hauskaa.

Ystäväsi koitti sanoa että "hei, nauti nyt äläkä sitten turhaan mieti kotijoukkoja kun olet kanssani".

Vierailija
32/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän itsekin muistan kuinka lapsettomana en jaksanut kauheasti kuunnella juttuja muiden vauvoista, silloin tuntui että tuoreet äidit ei joskus muusta osaa puhuakaan. Kaverisi varmaan tarkoitti että nyt pidetään hauskaa eikä mietitä kotiasioita.

Vierailija
33/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä tarvitse edes sietää, mutta muistuttaisin silti, että se, että ystävä saa vauvan, voi joissakin ihmisissä heräättää hyvinkin kovan menettämisen pelon. Kerro rauhallisesti, että kaverisi töksäytykset tuntuvat pahalta, vaikka haluatkin olla edelleen yhteydessä. Puhukaa rauhallisesti ja suoraan.

Itselläni oli aikoinaan samanlaisia tunteita, kun hyvä ystäväni sai vauvan. Otin ne kyllä itse puheeksi ennenkuin päästin suustani mitään, mitä olisin voinut katua. Puhumalla selvittiin ja ystäviä ollaa yhä. Ystäväni saattoi olla jopa salaa hitusen "mielissään" huolestumisestani...

Vierailija
34/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi varmaan tarkoitti että nyt pidetään hauskaa eikä mietitä kotiasioita.

Ei hän tarkoittanut että teidän ilta menee pilalle jos puhut lapsesta. Hän lähinnä ajatteli että toivottavasti SINUN iltasi ei mene perille jos vaan kokoajan mietit kotiasioita.

Ja tuo juhla-asia. Minusta sen kysyminen ja varmistaminen että tuleeko vauva mukaan ei todellakaan ole tökerösti tehty. Kun minä kutsun meille vieraita niin tottahan haluan tietää tuleeko paikalle vain aikuisia, kaksi lasta vaiko kymmenen. Ihan normaalia.

Sen sijaan tuo tokaisu juhlissa oli tökerö joskin kyllä ymmärrän fiiliksen. Kukapa haluaisi että omissa juhlissa joutuu täysin sivurooliin oli kyseessä sitten häät, ylioppilasjuhlat tai valmistujaiset.

Vierailija
35/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi varmaan tarkoitti että nyt pidetään hauskaa eikä mietitä kotiasioita.

Ei hän tarkoittanut että teidän ilta menee pilalle jos puhut lapsesta. Hän lähinnä ajatteli että toivottavasti SINUN iltasi ei mene perille jos vaan kokoajan mietit kotiasioita.

:D

Vierailija
36/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiitos kommenteista :)

Ehkäpä hän vaan ilmaisi asian turhan tökeröllä tavalla mutta tarkoittaen vaan hyvää..

Ei itsellä mielessä käynytkään vauvasta puhuminen tai muusta perhe-elämästä.

Ollaan ennenkin kahdestaan osattu pitää hauskaa ilman että puhuttu miehistämme.

Kaverini on parikymppinen ja on kertonut haluavansa lapsia, mutta hänen poikaystävänsä ei vielä siihen valmis ole. (hän siis 21 vuotias)

Kaverini on aika "teini" henkisesti ja juhlii melkein joka viikonloppu. Olen hänelle sanonutkin että kyllä se aika koittaa vielä, mutta hän on vähän "nyt tai ei koskaan" -ihminen.

Vierailija
37/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai sulla itseesikin liittyviä asioita, joista keskustella, vai oletko nykyään vain äiti?

Vierailija
38/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun alat inisemään.

Vierailija
39/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuletteko vain aikuiset, vai myös vauva mukaan juhliin, siksi että voi varautua jos mahdollisesti jäätte myöhemmäksi sinne jatkamaan juhlia, vai tuletteko vain vauvanehdoilla juhlimaan, eli päivällä :) Tämä esim vaikuttaa tarjoilujen määrään ja hyvä muutenkin tietää jääkö aikuisporukkaa ns. jatkoille jne.

Tästä illanvietosta mihin toivoin ettet "jankkaa" lapsesta tai ikävästä, ymmärrän myös. Teillä on varmaan muutakin juteltavaa jos ette muuten niin usein tapaa. Kyllä hän varmastikin tietää että lapsesi on rakas ja ikävöit, mutta kyllä yhden illan voi olla siitä mainitsematta :)

Vierailija
40/43 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystävyytesi arvoinen? Jos itse meinaan olet aina kannustanut ja tukenut häntä - ja sitten et sanallakaan saisi mainita lapsestasi... huoh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän