Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juhannus on niin monille pakkomielle?

Vierailija
11.06.2010 |

Mä en kestä enää yhtään kysymystä "mitä teette juhannuksena". Me ollaan kotona ja se on meille ihan ok!

Mikä ihme siinä on että kaikkien mielestä juhannuksena on pakko tehdä jotain, lähinnä mökkeillä tms.

Ollaan ihan puhki vuoden työrupeamasta ja loma alkaa vasta heinäkuun puolella, minä en ainakaan jaksa lähteä mihinkään enkä tehdä mitään. Kaupungissa ja kotona on ihan hyvä olla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko kysyä; "teettekö mitään erityistä juhannuksena"?

Kysytään kai sitä muistakin juhlista, "Mitä teette jouluna?" "Mitä teette vappuna?" "Mitä teette uutenavuotena?" Jne.

Voithan vastat, "ihan kotona ollaan vaan", ei pitäisi olla hankalaa.

Vierailija
2/22 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tyylillään, te kotona, me mökillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo kuullut tuon kysymyksen tänäkin kesänä monta kertaa. Meille se on aina ollut viikonloppu muiden joukossa. En ole koskaan ollut juhannuksena missään mökillä, koska ei ole sitä mökkiä. Kaikkia muita juhlia vietän kyllä mielelläni, mutta juhannusta en kovin ihmeellisesti. Jotain grillailua takapihalla, mutta sitä tehdään muutenkin.

Vierailija
4/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin nuoremmille. Kuten vappu ja uusi vuosi. "Ei kyl yhtään huvittais, eikä oo rahaakaan, mutta pakkohan se on kun on juhannus / vappu / uusi vuosi."

Vierailija
5/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE taitaa sit kuitenkin olla sulla. ;o)

Vierailija
6/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on yksi ylimääräinen vapaapäivä, ei ihmeempää, todellakaan ei kiinnosta lähteä ruuhkassa ajelemaan jonnekin mökille kökkimään hyttysten syötävänä. Kaupungit on parhaimmillaan juhannuksena. :)

Vierailija
7/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille juhannus on ihan normaali viikonloppu siisä missä muutkin. Kotona ollaan ja grillataan sään salliessa. Ei mitään erikoista.

Silti, kun muut kysyy meiltäkin mitä tehdään juhannuksena niin ihmetelllään et eikö mökille, tai kokkoa katsomaan yms. Eikä meillä edes ole mökkiä.

Vierailija
8/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa on mukavan rauhallista ja hiljaista, kun porukat ovat menneet järvien rannoille örveltämään.

Vierailija
9/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juhannuksena koko taloyhtiö autioitui. Minä' olin yksin koko talossa ja pihapiirissä. Oli rauhallista.

Vierailija
10/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhannus on vuoden ontoin juhla. Ei merkitse minulle muuta kuin pitkää viikonloppua. Joskus ollaan mökillä, joskus ei. Johtuisiko juhannuksen hehkutus siitä, että moni jää silloin lomalle?

Vierailija
11/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silloin töissä, kuten aattonakin.

Vierailija
12/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuntuukin välillä että on kummajainen jos ei tee mitään perinteistä juhannusohjelmaa.

Oikeesti naapurin yh äiti eilen esim sanoi että "olin jo ihan paniikissa että mitä teen juhannuksena mut onneks saatiin kutsu exän mökille".

t.ap

Vierailija
13/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama päivä sen ympärille jos varsinaiset lomat ovat muualla. Meille se on suvun kokoontuminen samoin kuin joulukin.

Vierailija
14/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkoilmasta. Onneksi myös kaupat ja muut aktiviteetit ovat kiinni, niin ihmisillä on vihdoin mahdollisuus nauttia näistä asioista. Ikävää, että te jotkut ette halua katkoa arjen tasapaksuuteen tuollaisella spesial-viikonlopulla.

Vierailija
15/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena vuotena ja vappunakin on "pakko" keksiä jotain ohjelmaa.

Vierailija
16/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuntuukin välillä että on kummajainen jos ei tee mitään perinteistä juhannusohjelmaa.

Oikeesti naapurin yh äiti eilen esim sanoi että "olin jo ihan paniikissa että mitä teen juhannuksena mut onneks saatiin kutsu exän mökille".

t.ap

siis sun naapuria!! ei mekään mitään erikoista tehdä. asutaan jo valmiiksi maallakin tosin ei mökkiä.

nuorempana juhannus oli kovin merkityksellinenkin etenkin kun mulla on siinä tietämillä aina synttärit.

myöhemmin ennen lapsia on kolme-neljä juhannuspäivää oltu kavereiden kanssa särkänniemessä tai lintsillä.

Vierailija
17/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun on tavallista pidempi vapaa monet tekvät ja siksi kysyn että onko jotain juhannussuunnitelmia. Ihan samalla tavalla kysyn esim. pääsiäisenä, jouluna, uutenavuotena ja kesälomilla. Saatanpa joskus repäistä ja kysyä muutenkin etät mitä joku tekemässä seuraavana viikonloppuna!

Vierailija
18/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmia aletaan kysyä tyyliin kolme kuukautta etukäteen jo.

Meillä ei ole koskaan ollut mitään sen kummempaa kuin kotona oloa johtuen siitäkin, että asumme hieman kauempana keskustasta aivan meren rannalla, joten tämän kylän puolesta on kokko lapsia varten. Siihen lisäksi ihan grillailua (joka nyt muutenkin kuuluu kesään). Jos säät sallivat, lähdemme poikkeamaan anopin mökille, jonne matkaa veneellä puoli tuntia. Tänä juhannuksena tuo veneily tosin saattaa jäädä väliin, kun odotamme vauvaa syntyväksi hetkenä minä hyvänsä (la oli eilen).

Vierailija
19/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tuntuu, että sulla se on pakkomielle muiden juhannuksenvietosta! Jos olet itse tyytyväinen teidän tapaanne viettää juhannusta, miksi ärsyynnyt muiden kysymyksistä ja kertomuksista?

Vierailija
20/22 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten ihemelliset asiat saa ihmiset ärsyyntymään!!!!!!

Mä kun saataan esim. kysyä esim. että mitäs jussisuunnitelmia, ihan vaan keskustellakseni jostakin. ihan kuin saatan kysyä että mitäs teet vkl:na, jouluna, pääsiäisenä, kesälomalla, vappuna tms.

Ei tartte hermostuu!!!!!