Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyisitkö miehelle jokailtaisen kaljoittelun? Muutama pullo

Vierailija
11.06.2010 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes itselleni. En hyväksy mitään riippuvutta.

Vierailija
2/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies juo kesäisin ehkä 2 krt/vko 1-2 pulloa kaljaa, talvella kerran viikossa saunakalja. Yhdessä juodaan punaviiniä viikonloppuisin ruoan kanssa pullo pe&la-iltaisin. Kesälomalla voi juoda pari kaljaa vaikka joka päivä, se on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tästä on keskusteltu. noilla kulkee kai perheessä, isä ihan ilta juoppo ja isoveli kanssa. paitsi tuo veljen vaimo oli nyt laittanut juomiselle pisteen.

Vierailija
4/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvalla kaljoittelulla on moni alkoholisti aloittanut uransa. Pistäisin stopin touhulle ennenkuin se karkaa käsistä.

Vierailija
5/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pois jättäminen onnistuu ilman vieroitusoireita, alkoholismi ei ole vielä kovin paha. jos taas on hermostunut, ärtynyt jne, vaaran merkit on selvät.

joka tapauksessa kaljan tissutttelu pöhöttää, lihottaa ja on kallista.

Vierailija
6/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kalja ruoan kans ja yks muuten vaan, totta kai

Vierailija
7/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan, jos kiskoo useamman joka ilta, se on jo huolestuttavaa.

Vierailija
8/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama pullo viikossakin ois liikaa jos ois säännöllistä.

Vierailija
9/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks pulloa ole mitään kiskomista. pullo menee kertasiemaisulla, kun on jano. jos menisi pari viskipottua illassa niin olisin huolissani.

Vierailija
10/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei juo, ja se kalja pyörii mielessä, niin sitten ollaan menty rajan yli. Sitten se on sairasta.

Sitten voi tietysti kysyä, miksi pitää lihottaa itseään joka ilta, jos voi olla ilmankin?

Jos pois jättäminen onnistuu ilman vieroitusoireita, alkoholismi ei ole vielä kovin paha. jos taas on hermostunut, ärtynyt jne, vaaran merkit on selvät.

joka tapauksessa kaljan tissutttelu pöhöttää, lihottaa ja on kallista.

Vierailija
11/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tavalla meillä juomme me molemmat, mies ja minä, ja useimmissa tuttavaperheissämme. Normaalipainoisia ollaan, eikä kukaan mikään alkoholisti.

Vierailija
12/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholistiperheen lapsi ja minusta alkoholinkäyttö ei kuulu päivittäiseen arkeen. Jos on tarve ottaa joka päivä (ja siihen vielä päälle ne kosteammat illat), niin asia ei ole mielestäni kunnossa. Kuten tuossa ylempänä sanottiin, että jos alkoholiton kausi aiheuttaa näppylöitä, niin sitten on tosi kyseessä. Kannattaa myös muistaa, että työikäisellä se päivittäinen iltatissuttelu ei yleensä jää siihen tissutteluun, vaan viimeistään eläkepäivillä se viina vie yhä enemmän.

Vierailija
13/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomme kumpikin joka ilta illallisella oluen tai lasin viiniä. Olemme tehneet niin jo vuosia ja olemme molemmat vielä ihan normaalipainoisia ja työkykyisiä, hyväkuntoisia aikuisia.

En tosin muista, koska kumpikaan meistä olisi vetänyt kännejä. Ehkä joskus kymmenen vuotta sitten tuli otettua kerralla enemmän.

Vierailija
14/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jonkin verran kokemusta alkoholisteista lähisuvussa, ja juoppotutka alkaa kilistä heti kun mies juo useamman kerran viikossa olutta, vaikka sen pari pulloa. Nykyään luotan jo miehen raittiuteen aika paljon, mutta silloin kun aloimme seurustella, en suvainnut edes kaljapulloa jääkaapissa! Tarkkailin omaakin juomistani silloin hysteerisesti.

Vierailija
15/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari on 2, korkeintaan 3.

Muutama on 4-7 minun mittapuullani.

Suurkulutuksen raja on 24pulloa viikossa. En hyväksyisi sellaista.

Hyvä testi on että pärjääkö kaksi viikkoa ilman. Jos pärjää ongelmitta, ei ole hätää.

Vierailija
16/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahansa johtaa alkoholismiin.

Vierailija
17/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ei monen muullakaan alkoholistiperheessä kasvaneella. Ne, jotka eivät ole alkoholiongelmaisia joutuneet sietämään suhtautuvat kohtuulliseen alkoholinkäyttöön luontevammin.

Mulla on jonkin verran kokemusta alkoholisteista lähisuvussa, ja juoppotutka alkaa kilistä heti kun mies juo useamman kerran viikossa olutta, vaikka sen pari pulloa. Nykyään luotan jo miehen raittiuteen aika paljon, mutta silloin kun aloimme seurustella, en suvainnut edes kaljapulloa jääkaapissa! Tarkkailin omaakin juomistani silloin hysteerisesti.

Vierailija
18/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ei monen muullakaan alkoholistiperheessä kasvaneella. Ne, jotka eivät ole alkoholiongelmaisia joutuneet sietämään suhtautuvat kohtuulliseen alkoholinkäyttöön luontevammin.

Koska nuo kokemukset olivat silloin sen verran lähellä. Ja että nyt olen oppinut luottamaan mieheni raittiuteen.

MUTTA tiedostan myös suomalaisen miehen taipumuksen niin helposti ylittää se normaalin raja, siksi juoppotutka kilahtaa. Vaikka olen herkkä alkoholinkäytölle, ei se tarkoita sitä, että olisin väärässä. Olen huomannut monen ihmisen alkoholinkäytön olevan menossa liiallisuuksiin kauan ennen kuin he itse ovat tilansa tajunneet. Tietyt merkit näkyvät.

Monet eivät ymmärrä sitä, että fiksun, kunniallisen, täysin tavallisen ihmisen normaali alkoholin käyttö voi pikkuhiljaa lipua epänormaalin puolelle. Kaikki juopot eivät ole deekuja.

Vierailija
19/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en silti yleistäisi noin radikaalisti. Siitä, että juo ruokajuomana yhden oluen illassa on pitkä matka ongelmakäyttäjäksi.

Koska nuo kokemukset olivat silloin sen verran lähellä. Ja että nyt olen oppinut luottamaan mieheni raittiuteen.

MUTTA tiedostan myös suomalaisen miehen taipumuksen niin helposti ylittää se normaalin raja, siksi juoppotutka kilahtaa. Vaikka olen herkkä alkoholinkäytölle, ei se tarkoita sitä, että olisin väärässä. Olen huomannut monen ihmisen alkoholinkäytön olevan menossa liiallisuuksiin kauan ennen kuin he itse ovat tilansa tajunneet. Tietyt merkit näkyvät.

Monet eivät ymmärrä sitä, että fiksun, kunniallisen, täysin tavallisen ihmisen normaali alkoholin käyttö voi pikkuhiljaa lipua epänormaalin puolelle. Kaikki juopot eivät ole deekuja.

Vierailija
20/26 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en silti yleistäisi noin radikaalisti. Siitä, että juo ruokajuomana yhden oluen illassa on pitkä matka ongelmakäyttäjäksi.

Kyllä minunkin mieheni voi juoda silloin tällöin useamman kerran viikossa. Mutta jos siitä tulee viikottainen rutiini, huolestun. Mitä vikaa on vedessä? Yleensä viikottaista tissuttelua perustellaan stressillä, kriiseillä, rentoutumisen tarpeella. Mutta stressi tai kriisi ei saa olla jatkuva olotila ihmisen elämässä, ja rentoutua pitää osata terveellisemmilläkin tavoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän