Hyväksyisitkö miehelle jokailtaisen kaljoittelun? Muutama pullo
Kommentit (26)
mies tissutteleen sen muutaman pullon illassa ja kieltämättä se on aika ärsyttävää. Vaikka ei koskaan (siis normi-iltoina) humalaiselta vaikutakaan. Pitäisi varmaan tuoda kaupasta korillinen ykköstä, sekin kelpaisi ihan yhtä hyvin.
olen todella tiukka alkoholin käytös suhteen (isäni on alkoholisti, enkä itse juo juuri ollenkaan)
Kesällä mieheni pitkien työpäivien jälkeen juo oluen tai kaksi, ei humallu niistä ollenkaan. Juo lähinnä janoon samalla kun tekee ruokaa ja sitten ruuan kanssa.
Minusta ison miehen juomana yksi olut on ihan sama kuin joisi pullon limua. ALkoholia oluessa on niin vähän, ettei todellakaan tule siitä humalaan eikä ole riippuvainen.
Ei siis juo niitä joka ilta mutta useina iltoina näin kesä aikaan. Talvella taas tuskin ollenkaan.
Meillä ostetaan olutta 24 tölkin laatikko kerralla ja tuo laatikollinen säilyy useita viikkoja.
Vaikka olen itsekin humalahakuisen juomisen kanssa tosi nipo, niin kyllä munkin mielestä kohtuutonta jos valittaa toiselle yhden oluen juomisesta. MItä haittaa siitä kenellekkään on?
voisi olla paljon huonompiakin ominaisuuksia. Sellaisia asioita joita en hyväksyisi olisivat esim. lyöminen, huono käytös perheenjäseniä kohtaan, holtiton rahankäyttö jne. Kaksi kaljapulloa illassa ei tee kenestäkään mitenkään huonompaa täysraittiiseen verrattuna. Itse asiassa olen sitä mieltä, että täysraittiilla on joku ongelma suhteessa alkoholiin ja se on minun silmissäni huonompi asia kuin kohtuukäyttö.
Miksi muuten hillittyä alkoholin käyttöä pitäisi edes perustella?
Olut on parempi ruokajuoma kuin vesi.
Mutta itse en silti yleistäisi noin radikaalisti. Siitä, että juo ruokajuomana yhden oluen illassa on pitkä matka ongelmakäyttäjäksi.
Kyllä minunkin mieheni voi juoda silloin tällöin useamman kerran viikossa. Mutta jos siitä tulee viikottainen rutiini, huolestun. Mitä vikaa on vedessä? Yleensä viikottaista tissuttelua perustellaan stressillä, kriiseillä, rentoutumisen tarpeella. Mutta stressi tai kriisi ei saa olla jatkuva olotila ihmisen elämässä, ja rentoutua pitää osata terveellisemmilläkin tavoilla.
en hyväksy kaljoittelua edes kerran vuodessa.
Toi muutama pullo joka ilta on jo alkoholismia.
juoppo kun ei pysty siihen pariin pulloon lopettamaan.