Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi vitun työvoimatoimisto!

Vierailija
10.06.2010 |

Olen ollut nyt muutaman kuukauden työttömänä. Viimeksi kävin työkkärissä joskus huhtikuussa ja sain silloin lapun, jossa lukee että seuraava ilmoittautuminen on 27.7. Aloitin kuitenkin työvoimapoliittisen koulutuksen ja kun kävin huhtikuun alussa työkkärissä, sovittiin että tulen koulutuksen jälkeen käymään työkkärissä, viimeistään 15. päivä kesäkuuta. Ajatuksissa oli mennä sinne huomenna, mutta nyt oli mulle tullut NetPostiin työkkäristä kirje, jossa sanotaan että

Mulla ei ole oikeutta työttömyyspäivärahaan 10.6 alkaen, koska en ole uusinut työnhakuani ja päätöksestä ei voi valittaa.

Mitä helvettiä mä nyt teen???

Tää ei oo eka kerta kun ne sössii. yhdessä vaiheessa olivat unohtaneet laittaa työttömyyskassaan yhden paperin ja sain itse pyydellä heitä lähettämään sen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita vaihtoehtoja sinulla voisi olla?

Vierailija
2/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortit tallella, joissa on ne päivät mihin mennessä pitää käydä.

Mutta korjaako ne sitä virhettään, kun ei ole valitusoikeutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne! Mullekin tuli juuri sieltä kirje jossa luki samoin ja kun soitin, ne anto mulle viikon lisäaikaa mennä työkkärissä käymään.. :) itsekin inhoan työvoimatoimistoa.

Vierailija
4/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pelottaa se, että viivästyykö mun korvausten saanti, kun mulla ei oo yhtään rahaa ja huomenna piti just laittaa hakemus menemään.

Vierailija
5/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollu joskus vastaavaa.Eli kun sulla on nyt katkennut tänään,(onneks huomasit) niin menet heti huomenna työkkäriin ilmottautumaan.

Vaikka se nyt katkes ni saat sen alkaan uudestaan menemällä sinne.Voi olla että jää yksi päivä jolta et saa korvausta,mut ei kuitenkaan pitäs olla.

Vierailija
6/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen itse joskus vuosia sitten olleeni työvoimapoliittisessa koulutuksessa. Ja koska se työttömyyspäiväraha muuttui jollekin toiselle nimelle niin tuli tuomonen säikkykirje. Tosin tuossa hämää tuo uusimisjuttu..No menet sinne työkkäriin heti huomena ja selvität asian.

Vierailija
7/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne aattelee, ettei ole tullut selvitystä ajissa tms. vaikka paperissa ei ole aikarajaa ollut. Käy huomenna ja selvitä.

Vierailija
8/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävin siis 10.3 varsinaisesti uusimassa työnhakuani, sitten joskus huhtikuun alussa juttelemassa koulutuksesta joka loppui nyt 8.6.

Niitten tietojen mukaan mun olisi pitänyt käydä tänään (3 kk edellisestä työnhaun uusimisesta), mutta mun laput sanoo että 15.6 ja 27.7. En kai mä voin menettää edes muutamaa päivää heidän oman mokansa vuoksi?

Vierailija
9/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettäjävirkailijan omakätisesti allekirjoittaman lapun, jossa lukee että käynti 15.6. Tämä on sama virkailija, joka unohti lähettää aikanaan lapun työttömyyskassaan ja korvausten maksu myöhästyi sen vuoksi.

Vierailija
10/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne virheensä korjaavat, tuohan on ihan yksinkertainen asia.

lähettäjävirkailijan omakätisesti allekirjoittaman lapun, jossa lukee että käynti 15.6. Tämä on sama virkailija, joka unohti lähettää aikanaan lapun työttömyyskassaan ja korvausten maksu myöhästyi sen vuoksi.

Vierailija
11/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin asiaa menee ylemmälle portaalle muutettavaksi ja taas kestää. toi on niin just tota.

Vierailija
14/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat viikon aikaa käydä siellä korjaamassa asian.

Vierailija
15/17 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se katsoo sieltä viimeisen toimenpiteen (kurssi) ja sen perusteella määrittelee, mitä pitää tehdä. Se systeemi ei tunnista sitä kortin päivää, koska ohjelmoitu katsomaan ensisijaisesti toimenpidettä.

Vierailija
16/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valittaminen ei hyödytä mitään. Jos luet kirjeen kokonaan, veikkaan että siinä lukee jotain tyyliin "tämä on automaattinen viesti" tms. Eli se järjestelmä on tosiaan lähettänyt sen lappusen sulle suoraan, ei kukaan virkailija. Tekninen virhe, korjataan kyllä, kunhan ilmoitat asiasta.

Vierailija
17/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätös kassalta niin teet valituksen ja asia selvitetään.

Vaikka työkkärin päätöksistä ei saa valittaa niin työttömyyskassan päätöksistä saa joten hae normaalisti ja valita ellei lausunto muutu jo ennen sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi