Mien pääsen eroo jatkuvasta hiivasta?!
Kommentit (12)
gefiluspiimää. Olen nyt juonut rasvatonta gefilusta 1 lasi päivssä eikä ole ollut hiivaa vuoteen:)
ostat marketista Lactolinea tai apteekista Lactacydia. Pese alapää sillä päivittäin ja alussa parikin kertaa päivässä.
Mun krooninen hiivani on pysynyt loitolla nyt jo ainakin 5 vuotta vaikka aiemmin oli todellakin riesana kuukausittain ja yleensä useamminkin - käytännössä ei koskaan kunnolla lähtenyt vaikka sain erilaisia lääkekuurejakin. Nyt vaikka on välillä ollut antibioottihoitoa ja raskautta, niin hiiva on pysynyt pois.
Viime kauppareissulla etsin vähälaktoosista gefiluspiimää, mutta en löytänyt...
Mulla ei ole pysynyt kokonaan poissa mutta ei niin usein vaivaa enää kuitenkaan. Kuinkahan usein muuten edes on normaalia..?
johonkin lääkekuuriin tai raskauteen (jolloin kroppa tavallista lämpimämpi ja alapäässä enemmän nesteitä).
Mulla hiiva oli krooninen siitä lähtien suunnilleen kun menkat alkoi teininä, joten musta oli ihan normaalia se että se oli aktiivinen parin viikon välein.
Apteekkari joskus vinkkasi tuota Lactacydia kokeilemaan ja sen jälkeen löysin marketista Lactolinen, joka ajaa saman asian. Käytän lactolinea myös vauvan kylpyveteen ja kasvojeni pesuun. Ihan huippukamaa! Ei ole vauvalla ollut minkäänlaista vaippaihottumaa vaikka kertakäyttöisiä käytetäänkin ja jotenkin tuo oma rasvainen ihokin pysynyt parempana.
-6
Mulla ei ole pysynyt kokonaan poissa mutta ei niin usein vaivaa enää kuitenkaan. Kuinkahan usein muuten edes on normaalia..?
Täytyy käydä apteekissa..
ap
On todellakin suunnilleen sama koostumus ja ainakin teho noissa kahdessa. Lactoline se, jota myydään ainakin S-marketeissa (valkoinen pullo, siniset tekstit). Noissa on muistaakseni jotain maitohappobakteerin tapaista mukana ja ph sellainen sopiva (en jaksa hakea pulloa nyt tähän ja katsoa mitä siinä lukee).
-6
Tää oli jo vanha kysymys mut pakko kirjoittaa jos satut vielä lukemaan. Jos hiiva on paha ja krooninen ei noi vinkit mitä edellä on ollut välttämättä tepsi (esim. gefilus piimät jne). Mutta suosittelisin hyvää maitohappobakteeria (esim. biolatte) suun kautta reippaasti, sitten emättimeen maitohappopuikkoja ja niitä kannattaa käyttää säännöllisesti muttei jatkuvasti jos hiiva usein vaivaa. Sokerittomuus tosiaan auttaa myös mahdollisesti, kannattaa välttää tekokuituja (siis mieluiten valkoiset tylsät puuvilla alusvaatteet) ja myös esimerkiksi kestositeisiin vaihtamista kannattaa kokeilla. Mulla oli vuosia sitten ongelmia todella vaikean hiivan kanssa ja noiden yhdistelmällä mun ongelmat paranivat. Tarvitsin kyllä myös lääkärin määräämiä puikkoja käsikauppalääkkeiden lisäksi sillä mulla ongelmat vain paheni noilla canesten ym. puikoilla ja mulla löytyi testeissä usein myös jotakin clue-soluja. Mutta siis canesten ym. kuurit ovat toki kokeilemisen arvoisia myös (tosin lienet niitä käyttänytkin).
Millään lactacydeilla ym. en pesisi kyllä alapäätä vaikka ovatkin niin sanottuja hellempiä pesuaineita. Alapää ei oikeasti kaipaa mitään pesuaineita (ja ylipäätään pestä ei kannata liian usein jos hiivaan on taipumus, kerran päivässä on aivan tarpeeksi, tietenkin kuukautisten aikaan useammin mutta liiasta pesemisestä paikat vaan ärtyy ja hiiva pahenee entisestään.) Mutta hiivasta voi päästä eroon, mullakaan ei ole enää vuosiin ollut mitään vaikeita oireita vaikka herkkujakin syön kovasti ja tosiaan pari vuotta olin tulehdusten takia tosi kipeä.
mä kyllä vielä erityisesti korostaisin ruokavaliota, eli sokerit ja valkoiset jauhot pois! Mä huomaan itse ihan selkeästi milloin olen syönyt niitä liikaa, koska mulle tulee aina silloin hiivatulehdus. Joka myös alkaa hellittää saman tien,JOS reagoin siihen saman tien ja pidättäydyn noista.
tulee huolellisesti pestä vehkeensä kun vaimolla on hiivatulehdus. Hiiva voi tarttua myös mieheen, mutta miehillä se ei yleensä vaivaa koska on helpompi pestä kuin naisen emätin. Jos mies ei alapesuistaan huolehdi, siinä on naisella jatkuva kierre koska aina kun nainen saa hiivan itseltään pois, mies voi taas "tartuttaa".
Osta maitohappobakteereja (esim. Rela TODELLA HYVÄ) ja jätä ruokavaliosta pois hiilarit ja sokerit. Toisin sanoen karppaa. Ei sen jälkeen hiiva enää vaivaa.