Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla todettiin refluksitauti ja krooninen gastriitti

Vierailija
10.06.2010 |

eli mahatulehdus :( olin tähystyksessä ja nyt tulokset tulivat. Lääkkeenä somac 40 mg ainakin 3 kuukautta ja sitten yritetään puolittaa annos. En tajua onko tämä kamala tauti vai yleinen oire vai mikä..:(((

Ja haluaisin pian raskautua, mutta somacia ei saa syödä raskaana. Mitä ihmettä teen..STressaan vielä päälle. Onko muilla kokemuksia kys. vaivoista ja miten elätte niiden kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen päättänyt yrittää raskautua vielä kerran. Joka raskaudessa on ollut kauheat mahakivut, närästys ja pahoinvointi, mutta kyllä sen kestää (kai?). Olen ottanut gavisconea, se on hyvä närästyslääke.

Sinuna parantaisin vielä vähän aikaa itseäni, ennen kuin yrittäisin lasta. Raskauspahoinvointi voi olla aika yllättävän vaikeaa, jos on jotain vikaa jo ennestään.

Vierailija
2/3 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"aktivoituu" aina kun paino ylittää 67 kilon rajan. No tietty raskausaikana kävi niin ja olihan se tuskaa, ilman lääkkeitä kuitenkin olin. Loppukuukausina en syönyt juuri mitään puolenpäivän jälkeen joten laihduin odotusaikana.

Nyt olis taas paino tuossa rajoilla ja somacit ei mulla tehoa:( Tiukka dieetti ja klo 16 jälkeen syömättä, sillä toivottavasti jonain päivnä helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuota Somacia sun muuta olen syönyt ja oireista päätellen on sitä samaa refluksia kuin muullakin suvulla. Pahimmillaan tulee aivastaessa oksennusta nenään.

Raskausaikana ei mielellään kirjoiteta närästyslääkkeitä, eli pitäisi tuolla Renniellä ja Gavisconilla pärjätä. Ei mitenkään kamalan tehokkaita ja joillekin on sitten loppupuolella kirjotettu jotain vähän tehokkaampaa. Itse en ole saanut mitään, vaikka Rennietä on mennyt maksimimäärä jo raskauden puolivälistä asti.

Mutta kuten ylempi sanoi, kannattaa hoitaa itsensä mahd. hyvään kuntoon ennen raskautta ja juttele hoitavan lääkärisi kanssa myös. Jos on ylipainoa, kannattaa pudottaa niitä ennen raskautta, sillä tällainen valtava raskausvatsa tekee ei-niin-hyvää etenkin refluksitautiselle, kun meinaa tavarat tulla ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi