Onko suullinen lupaus työn vastaanottamisesta jotenkin sitova?
etenkin hoitohenkilöstön mielipiteitä kaipaan kun heillä varmasti tän tyyppistä kokemusta.
itse olen hoitaja, valmistunut 7 vuotta sitten, nyt ollut pari vuotta kotona lasten jälkeen ja pikkuhiljaa palailemassa työelämään.
vähän hakusessa on minne menis, haluis kokeilla uusia paikkoja... joka paikassa tuntuu olevan pula.
nyt siis menin kuukaudeksi kunnan sairaalaan yhdelle akuutti osastolle, syksyksi oli suunniteltu yhden toisen oh kanssa että menisin heille tekemään puolikasta 9kk sijaisuus, toinen osasto siis kuntouttava osasto.
sanoin että voin tulla, tämä siis kk sitten.
nyt sitten kun olen tuolla akuutilla ja tuntuu aivan mahtavalta ja siellä olisi myös puolikkaan tarvetta niin haluisin jatkaa siellä ja olisi kätevintä kun nyt päässyt sisään hommaan. nämä osastot siis samassa talossa.
kun mainitsin tästä sille oh:lle jonne lupailin mennä niin oli vähän että kyllä me tänne sut haluttaisiin mutta itsehän päätät ja ilmoita.
nyt kuitenkin juttelin tämän akuutin os. oh:n kanssa niin sanoi että ottaisi minut sinne mutta tämä toisen osaston oh oli soittanut hälle ja sanonu että kyllä mua sinne nyt odotellaa jne. niin tämä akuutin oh sanoi ettei uskalla sitten omia mua.
ja mua harmittaa, voiko hitto vie ne päättää mun puolesta minne meen. tajuan kyllä et osastonhoitajat haluavat pitää yhtä ja tietenkää eivät toisen sijaisia vie mutta itse oisin halunnut.
jos en sinne mene niin voi olla että menee maine=(
nyt kattelin pari toimeakin minne voisi hakea, mutta voiko edes hakea vai onko mun vaa pakko mennä siihen 9kk osa-aikasuuteen ilman ettei musta jää huono kuva? siinä olis 4kk koe-aika.
en ole mitään allekirjoittanut työsopimusta tms mutta hoitoalalla niitä ei tehdäkään ikinä.
toiv. joku tajus jotain.
Kommentit (5)
On meidän osastolle jäänyt tulematta ihmisiä, vaikka on työsopimuskin allekirjoitettu. Soita myös sille toiselle oh:lle ja sano, että viihdyt nykyisessä paikassasi niin hyvin, että haluat sielläjatkaa, sorry.
Pakkohan sun on nyt itseäsi ajatella, ei kukaan muu sitä sun puolesta tee.
mutta mähän en ole mihinkään työsuhteessa nyt enkä ollutkaan, joten miten mun duunipaikkaa voi kukaa määrätä, jos joka paikas hoitaja pula ni luulis et ite saan valita, eihän mikään työnantajan puoleltakaan ole ikinä varmaa ennen allekirjottuksia, jos joku lupaa töitä niin ei kannata paljoa muille hehkuttaa ennenkun tehty soppari, kai sama pätee työntekijäänki.
onkai meilläki oikeus ottaa vastaan parempi työ sil välil ennenkun sovittu työsopparin kirjotuksesta.
mä sanoinki sille akuutin osastonhoitajalle heti kun menin töihin että kyllä tämä on juuri mun tyyppinen työ että mites se mun jatko jos jatkaisin täällä niin sanoi heti että juu kyllä hän mut ottas mutta kun juuri tämä toinen oh oli soittanut ja puhui niin että onjo puhunut siellä toisella osastolla toisen puolikkaan tekijälle että löytyi tekijä että kyl hän mut siellä pitäisi. niin sitten tämä akuutin oh sanoi mulle että kaimä ymm´ärrän ettei oikein voi mennöä ottaa mua ettei tuu kireyttä heidän välille, ja tajuanhan sen enkä oletakaan. oisin vaa toivinut siltä toiselt oh:lta että ois nyt tajunnu jos kerran ilmotin sille että haluankin katsoa miten akuutilla menee niin ois tosiaa tajunnu et haluan akuutille.
kiva nyt mennä sinne kun ruinaamal ruinattu ja tuntu ettei mun mielipiteel olluka merkitystä.
tekis mieli jotenkin viel ilmasta mielipidettäni jos ottaa yhteyttä täs koht että nii et kai ny tulen sinne kun kerta olit soittanu toisel oh:lle et haluat mut sinne.nyt tuli viel enempi sellai ahistava olo et pakko mennä...
ja niinkun tämä akuutti osasto ois ollu mun mieleen, ja just oppinut osaston tavat, muutenki vaikea aina sijaiseks mennä uuteen työpaikkaan.
ap
kyllähän niihin aina silloin valitaa myös varaksi toinen ihminen (jos on vasta suullinen sopimus)jos ensimmäiselle tuleekin jotain muuta!!
on ihan tavallinen valtion virasto. Aina ei siirrellä meitä edes samassa talossa, saatikka kaupungissa, vaan yhtäkkiä päätetään pistää meidän vaikkapa Kuopioon. Olemme vain pelinappuloita! Meiltä ei kysytä mielipidettä. :(