Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverisynttäreistä- ärsyttää ajattelemattomat vanhemmat!

Vierailija
10.06.2010 |

Kaksi viikkoa sitten laitettiin synttärikutsut kavereiden lokeroihin päiväkodissa. Kortissa luki selvästi 'ilmoitathan, pääsetkö tulemaan', puh nro ja näshköpostiosoite. Vanhemmista kaksi on ilmoittanut lapsensa, kaksi ei. Juhlat ovat huomenna. Eilen näin toisen ilmoittamatta jättäneistä vanhemmista päiväkodin pihalla ja kysyin, onko hänen lapsensa tulossa juhliin. Vastasi vaan tylysti, että 'meillä on muuta menoa'. Olisi tehnyt mieli sanoa tylysti takaisin, että olisi voinut aikaisemmin ilmoittaa, mutta jätin sanomatta. Nyt sitten ei muuta kun odotellaan, saapuuko tämä lapsi, jonka vanhemmat eivät ole ilmoittaneet mitään, juhliin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoitan aina tuleeko lapsemme juhliin vai ei - pyydetään kutsussa ilmoittamaan tai ei. Minusta se on kohteliasta ja hyvää käytöstä!! Vastaamalla kumpaa tahansa noteeraat myös toisen halun kutsua lapsesi juhlaan - tai jopa samalla kutsulla äiti mukaan.

Outoja vastauksia aloittajalle esim. "ei ymmärrä haloota ilmoittamisesta". Kertoo paljon nykyajan ihmisten erittäin huonoista käytöstavoista!

Vierailija
22/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on noin päin tavallinen, ja tulosta ei siis etukäteen ilmoiteta.

Jos lukisi, että ilmoita, pääsetkö tulemaan, voisin sen kiireessä ajatella tarkoittavan tuota tavallisempaa "ilmoita, jos et pääse..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ilmoitattehan, jos lapsenne ei pääse tulemaan xx.xx.2010 mennessä".

Yksi ja sama lapsi jää vuodesta toiseen tulematta (eikä ilmoita mitään), mutta muiden vanhemmat ovat riittävän fiksuja lukemaan kutsun tekstin ja ilmoittamaan, jos lapsi ei pääse. Tämän yhden lapsen äiti on juuri niin älykäs tapaus, kuin voi käytöksestään kuvitella. Juntti mikä juntti. Ei voi olla kyse siitäkään, että kutsu olisi hukkunut lapsen tavaroiden sekaan, kun tapaus toistuu vuosittain. Ja olen äidin nähnyt kyllä naulakoilla usein, mutta eipä hän koskaan myöskään tervehdi muita vanhempia. Idiootteja maailmaan mahtuu, onneksi on kivojakin vanhempia lapsineen :).

Vierailija
24/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen 40 v päivillä, ei tuu viestiä edes "kerjäyssähköpostin" jälkeen... No, ei niitä näkyny juhlissakaan.

Vierailija
25/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilannehan on hallinnassa ap

arvaapa ne jotka tilaavat maksulliset synttärit puuhamaista- harmittaako heitä

Vierailija
26/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä erotuksella että juhlat oli hoplopissa (se oli lapsen ainoa synttäritoive) jolloin todellakin olisi kiva tietää se osallistujien määrä. Yksi jätti ilmoittamatta kutsuun, jossa luki: v.p. xx.xx.mennessä. Ei noteerannut lapsen lokruun jättämääni uusintakyselyäkään millään tavalla. No, jätin lapsen tylysti listalta pois. En tiedä ovatko käyneet vai eivät, kassalle ilmoitin kaikkien jo tulleen. Jos tulivat, niin ikävää tietysti lapselle. Mutta vanhemmille ihan oikein, kun selittelevät miksei pyyre-petteri pääsekään juhlimaan.

Vierailija
27/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI pääse tulemaan. Yleensä laitammekin kutsuun, että "ilmoitathan jos et pääse". Muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta tämä systeemi on toiminut molempien lasten kaverisynttäreiden kohdalla jo monta vuotta.

Mutta ap, olen samaa mieltä siitä, että pitäisi vastata sen mukaan mitä kutsussa pyydetään!

Kerran oli muuten lapsen saamassa kutsussa erikoinen toive: "Ethän tule sairaana". Jäi hieman mietityttämään, tarkoitettiinko sillä esim. kunnon mahatautia vai myös pientä nuhanpoikasta. Onneksi ei ollut edes sitä nuhaa päällä...

Vierailija
28/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies väitteli ja mulla alkoi uusi työ sillä viikolla, oli ajatukset _hiukan_ muualla kuin lapsen tarhakaverin synttäreissä...

Vierailija
29/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en kyllä ole niitä kutsuja niin tarkkaan edes tihrustanut, että olisin huomannut jossain alareunassa jonkun vp pyynnön.

Mutta ei tuollaiset kutsut niin yleisiä ole. Vielä täällä päin ainakin järjestetään ihan tavallisia äidin synttärikakkujuhlia.

Yleensä kaikki kutsutut tulevat. Jos joku ei pääse niin on itse kertonut lapselle, ettei pysty tulemaan, mutta tuo lahjan päiväkotiin/kouluun.

Vierailija
30/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kutsuimme päiväkodista synttäreille 10 lasta. Kaikkien vanhemmat ilmoittivat viestillä että lapsi pääsee juhliin ja kaikki myös ilmaantuivat paikalle :)

Vierailija
31/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka vanhoja?

Meillä oli keväällä 4 v. juhlat, joihin kutsuttiin 10 lasta, KAIKKI tuli, ja 7 v. juhlat joihin kutsuttiin 14 lasta (ajatuksena että osa ei pääse ja on tylsä jos isosiskon juhlat on pikkusiskon juhlia pienemmät) ja KAIKKI tuli taas.

Vika ei välttämättä ole kutsussa eikä kutsuttavissa vaan päivänsankarissa tai kutsujen ajankohdassa. Joko lastanne ei kunnolla tunneta, tai juhlat on sellaseen aikaa et kukaan ei pääse.

Vierailija
32/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ihmetyttää miksi synttäreille pitää tulla jos vaikkapa on mahatauti juuri edellisenä päivänä parantunut, tai jos lapsi on selvästi nuhainen ja yskii. Ei pitäisi olla niin tärkeä tilaisuus etteikö voisi jäädä kipeänä pois.

Nykyään jo tiedetään varautua, että synttäreiden jälkeen sitten sairastellaan itsekin.

Vierailija
33/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen taas tämäkin keskustelu osoittaa, että näinkin yksinkertaisesta - ja mukavaksi tarkoitetusta - asiasta voi saada kunnon riidan aikaiseksi. Käsittämätöntä!

Itse olen aivan samaa mieltä ap:n kanssa siitä, että me vanhemmat emme välttämättä edes tiedä, ketkä niitä lapsen parhaita kavereita tarhassa ovat. Itselläni on 5- ja 6-vuotiaat, ja lasten puheet siitä, keiden kanssa he minäkin päivänä ovat leikkineet, antavat välillä hyvinkin erilaisen kuvan siitä, ketkä ovat parhaita kavereita, kuin mitä päiväkodin hoitajien kanssa käydyt keskustelut antavat ymmärtää. Ja kaverit vielä vaihtelevat kausittain.

Meillä lapset saavat itse ilmoittaa, keitä haluavat kutsuilleen kutsua. He ovat pienessä päiväkodissa, joten yleensä kutsumme sieltä kaikki. Minusta tämä on hyvä senkin vuoksi, ettei kellekään tule paha mieli siitä, ettei tullut kutsutuksi, jos kuulee, että monet muut ovat menossa.

Ihan uskomatonta nähdä, että jotkut vanhemmat tuntuvat pitävän kutsua joidenkin "tuntemattomampien" lasten kutsuille suurinpiirtein pahantekona!! Voihan sitä aina kieltäytyä menemästä, mutta jos vastausta pyydetään, se pitää kyllä todellakin antaa.

Vierailija
34/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen taas tämäkin keskustelu osoittaa, että näinkin yksinkertaisesta - ja mukavaksi tarkoitetusta - asiasta voi saada kunnon riidan aikaiseksi. Käsittämätöntä!

Itse olen aivan samaa mieltä ap:n kanssa siitä, että me vanhemmat emme välttämättä edes tiedä, ketkä niitä lapsen parhaita kavereita tarhassa ovat. Itselläni on 5- ja 6-vuotiaat, ja lasten puheet siitä, keiden kanssa he minäkin päivänä ovat leikkineet, antavat välillä hyvinkin erilaisen kuvan siitä, ketkä ovat parhaita kavereita, kuin mitä päiväkodin hoitajien kanssa käydyt keskustelut antavat ymmärtää. Ja kaverit vielä vaihtelevat kausittain.

Meillä lapset saavat itse ilmoittaa, keitä haluavat kutsuilleen kutsua. He ovat pienessä päiväkodissa, joten yleensä kutsumme sieltä kaikki. Minusta tämä on hyvä senkin vuoksi, ettei kellekään tule paha mieli siitä, ettei tullut kutsutuksi, jos kuulee, että monet muut ovat menossa.

Ihan uskomatonta nähdä, että jotkut vanhemmat tuntuvat pitävän kutsua joidenkin "tuntemattomampien" lasten kutsuille suurinpiirtein pahantekona!! Voihan sitä aina kieltäytyä menemästä, mutta jos vastausta pyydetään, se pitää kyllä todellakin antaa.

Vierailija
35/35 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vastaamattomat eivät ole tulossa. Voisin kuvitella, että mulla ainakin olis tosi vaikeaa soittaa (kun muutenkin olen puhelinpelkoinen) ja yrittää sopottaa että joo, soitin vaan kun me ei tulla, kun... öö, meillä on muuta.. Ja sitten kuitenkin kävis niin että tää sankarin äiti ihmettelis että miks se soitti ihan vaan sanoakseen etteivät tule, kun mä olin tarkoittanut että ilmoittavat jos ovat tulossa.

T. Juntti

jos tätäkään vaatimatonta asiaa et pysty hoitamaan? Oikeasti sun pitää saada apua tuohon, ethän voi elää noin. Ja ihan ekaksi: yritä miettiä hetki vähemmän sitä mitä ihmiset sinusta ajattelee ja hiukan enemmän ihan oikeasti muita ihmisiä ja heidänkin tuntemuksiaan (esim. tuossa sitä lasta jolle tulee suru puseroon kun lapsesi ei tulekaan synttäreille kun äiti ei pystynyt ilmoittamaan). Epävarmuutesi menee niin överiksi että se menee käytännössä itsekeskeisyyden puolelle. Niin, ja olen itsekin puhelinkammoinen eli tiedän kyllä ettei se ole aina niin helppoa, mutta voithan laittaa vaikka tekstiviestin jos soittaminen ei onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi