Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten hampaiden pesusta.

Vierailija
10.06.2010 |

Meillä on kaksi nuorta tyttöä joista vanhempi on ollut aina laiska pesemään hampaita ja nyt nuorempikin on alkanut laistaa hampaiden pesua. Tytöt ovat iältään 16 ja 14-vuotiaita. Minä ihmettelen suuresti miten voi olla vaikka 3-4 päivää pesemättä hampaita. Sitten jos alan asiasta mainita että miten voivat olla pesemättä ja mitä kaikkea se voi aiheuttaa niin tulee kommentteja: älä viitsi/jaksa, en jaksa kuunnella tai ei vastata mitään. Todella ärsyttävää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olet antanut niiden olle 3-4 päivää pesemättä. Jos mun lapseni ei meinaa pestä hampaitaan, minä seison vieressä vahtimassa että pesee. Tosin se on vasta 13 mutta kuitenkin.

Vierailija
2/10 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun perheessä on muitakin lapsia. Pitää kait sitä olla itsellä järkeä päässä toimittaa pesut ilman että kaikki toimenpiteet vahditaan.

t.ap

Vierailija
4/10 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko jos sanoisit että henki haisee ellei pese hampaita. Ei kai ne tytöt halua hengityksensä pökerryttävän muita. :)

Mutta muistan että itse olin joskus yläasteaikoina viikonkin pesemättä hampaita. En vain jaksanut pestä. Jälkikäteen ajateltuna karmeeta, nykyään pesen aamuin illoin hampaat. Mutta ei siitä pesemättömyyskaudesta mitään pahaa seurannut, hampaat on kohtuullisen ehjät edelleen.

Vierailija
5/10 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun perheessä on muitakin lapsia. Pitää kait sitä olla itsellä järkeä päässä toimittaa pesut ilman että kaikki toimenpiteet vahditaan. t.ap

enkä tajua, miten vaikeaa voi olla vahtimatta, vaikka onkin muitakin lapsia.

Vierailija
6/10 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun perheessä on muitakin lapsia. Pitää kait sitä olla itsellä järkeä päässä toimittaa pesut ilman että kaikki toimenpiteet vahditaan. t.ap

Vaan vastuuta täytyy antaa lapsille ja nuorille ja joissakin asioissa jo sitä valinnanvapauttakin. Vaikka kuinka ikävältä tuntuis. Sen vuoksi en vahdi tuollaisia asioita vaan valistan ja toivon että tekevät niin. On niin paljon asioita joita pitäisi vahtia että ne tulevat tehtyä ettei minun aikani enään muuhun riittäiskään.

t. ap

Vierailija
7/10 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohimennen tokaista teinille, että voisitkos siirtyä vähän kauemmas tai puhua toiseen suuntaan kun sun henkes vähän haiskahtaa... :P

Vierailija
8/10 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei voi eikä ole tarkoitus vahtia kaikkia asioita.Vaan vastuuta täytyy antaa lapsille ja nuorille ja joissakin asioissa jo sitä valinnanvapauttakin. Vaikka kuinka ikävältä tuntuis. Sen vuoksi en vahdi tuollaisia asioita vaan valistan ja toivon että tekevät niin. On niin paljon asioita joita pitäisi vahtia että ne tulevat tehtyä ettei minun aikani enään muuhun riittäiskään.

t. ap

Olet ihan oikeasssa siinä, että vastuuta täytyy antaa nuorille ja joissain asioissa valinnanvapauttakin, mutta eihän nyt herranen aika perushygienia ole asia, jossa mitää nvalinnanvapautta oikeasti on! Homma menee niin, että jos lapset eivät osaa tästä asiasta itse vastata niin sitten siitä vastaa vanhempi - ja se on todellakin aika yksinkertainen asia valvoa ja vaatia.

Ne on sitten muualla ne asiat, joista valistat ja toivot parasta. Hampaiden pesu ei ole niitä.

Vierailija
9/10 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahtia, että sitä omaa vastuuntuntoa olisi kehittynyt. Meillä käytäntönä on, että lapsen hampaat ´tarkastetaan´ kunnes osaa kirjoittaa kaunolla oman nimensä eli aika pitkään ollaan vahdittu vaikka on ollut muitakin lapsia, aikaa menee per lapsi noin 2 minuuttia. Mutta nyt meillä on jo pari itsenäisesti TERVEET hampaansa hoitavaa laste.

kun perheessä on muitakin lapsia. Pitää kait sitä olla itsellä järkeä päässä toimittaa pesut ilman että kaikki toimenpiteet vahditaan.

t.ap

Vierailija
10/10 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahtia, että sitä omaa vastuuntuntoa olisi kehittynyt. Meillä käytäntönä on, että lapsen hampaat ´tarkastetaan´ kunnes osaa kirjoittaa kaunolla oman nimensä eli aika pitkään ollaan vahdittu vaikka on ollut muitakin lapsia, aikaa menee per lapsi noin 2 minuuttia. Mutta nyt meillä on jo pari itsenäisesti TERVEET hampaansa hoitavaa laste.

Mutta nyt teininä ole huomannut että asia on alkanut lipsua ja en ole enään tämän ikäisille pitää hampaiden tarkistusta. Mielestäni tämä juuri on sellainen asia josta pitäisi osata itse pitää huolto. Murrosikä tuo tullessaan muitakin asioita joista tulee sanomista ja joissa on tiukka linja kuten tupakka, alkoholi, kotiintuloajat, käytöstavat, läksyt niin en todellakaan enään ole viitsinyt vahtia että hampaat ovat puhtaat. Ei ole kiva eikä jaksa jäkättää joka asiasta. Teinien kanssa kun niitä yhteenottoja tahtoo olla muutenkin.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän