Olisiko mielestäsi hyvä vai huono koulutus jos lapsestasi tulisi tradenomi AMK?
Kommentit (21)
Hieman yllättyisin ja ehkä pettyisinkin, en koulutuksen tason vuoksi, vaan koska lapseni ovat persoonallisia ja heillä on omat vahvuutensa ja taipumuksensa. Tradenomi on mielestäni sellaisten nuorten tutkinto jotka ovat kaikessa keskivertoja eivätkä tiedä mitä tahtovat.
tradenomeihin. Minusta vaikuttaisi hyvältä valinnalta koska valinnanmahdollisuudet työllistymiseen ovat laajat. Samoin kuin insinööri amk tutkinnolla. Siitä on sitten hyvä erikoistua johonkin omaan juttuun.
ja tuohon lopullisuuteen, mikä tässä nyt on lopullista? Siitä sitten vaan ekonomiksi ja juristiksi...
Paraneeko elämänlaatu sitten?
ylpeä että kävi edes jonkun koulun loppuun.
jos sellainen koulutus vielä olisi ja jos se tyttöä kiinnostaisi niin mikä ettei... itse en arvosta koulutuksia koulutuksina, vaan arvostan enemmän sitä että ihmiset kouluttautuvat ammattiin josta pitävät ja mihin soveltuvat.
Noh, hyvähän mun on tietty puhua, just opiskelen (tietojenkäsittelyn) tradenomiksi...
Jollei lapsella ole samanlaiset älynlahjat kuin äidillään, niin miksi odottaisin hänen menevän yliopistoon? Tuskin sinne edes pääsisi.
Tämä on kyllä asia, joka vähän pelottaa. Oma äitini ei ole mikään ruudinkeksijä, mutta minä olen älykäs. Meillä ei ole yhtään mitään yhteistä, eikä keksitä edes mitään puhuttavaa, kun ollaan yhdessä. On se varmaan pettymys äidille.
TOivoisin hänen valitsevan joko jonkun oikean korkeakoulutuksen tai sitten jonkun oikean ammatin, mutta ei tuommoista mukakoulutusta joka on vähän kaikkea muttei kunnolla mitään.
Mutta saas nähdä, mitä se lapsi its eaikanaan pitää hyvänä koulutuksena.
Jos lapsi työllistyisi ja olisi valintaansa tyytyväinen niin se olisi mielestäni ihan hyvä koulutus.
Lapset saavat kyllä itse aikanaan päättää nämä asiat.
Kunhan lapsi itse olisi innostunut alasta. Ei varmasti minun mielipiteeni koulutuksen laadusta paljon vaikuttaisi, enkä todella aio lapsiani painostaa mihinkään suuntaan vaan annan heidän löytää itse omat alansa. Tai no jos joku aikoisi peruskouluun lopettaa niin sitten voisi olla painostuskeinot melkoiset.
odotukset on ennemminkin juristi/lääkäri/DI -linjalla
yhtä hajuton ja mauton on ekonominkin koulutus, kumpikaan ei valmista sinänsä mihinkään ammattiin. Eli jos olisi epävarma mitä haluaa tehdä niin ekonomi/tradenomi ihan hyvä molemmat.
mutta ei haittaa. lapsi ei ole tullut maailmaan täyttämään jotain minun unelmiani.
mutta ei haittaa. lapsi ei ole tullut maailmaan täyttämään jotain minun unelmiani.
pääasia kuitenkin että lapsi itse on onnellinen.
t: trade jonka miehenä opistoinssi
Mutta minun on vaikea uskoa että jättäisi koulutuksensa siihen. Tunnen noin kymmenenkunta tradenomiksi valmistunutta ihmistä ja jokainen heistä on kouluttautunut lisää vielä tradenomiksi valmistumisen jälkeen. Osa on mennyt yliopistoon, toiset suorittaneet muun AMK-tutkinon.
Jos kaupan kassalle, olisin pettynyt, täytyy sanoa.
ok koulutus. Ihmisestä itsestä riippuu, kuinka pitkälle sen avulla nousee. Jos on ahkera, täyspäinen ja fiksukin vielä - voi nousta vaikka mihin asemaan. Tradenomin koulutus ei ole mikään este tälle nousulle.
ok koulutus. Ihmisestä itsestä riippuu, kuinka pitkälle sen avulla nousee. Jos on ahkera, täyspäinen ja fiksukin vielä - voi nousta vaikka mihin asemaan. Tradenomin koulutus ei ole mikään este tälle nousulle.
Se on kiinni ihmisestä eikä koulutuksesta.
Mun tyttö haaveilee tarjoilijan urasta.
Itse olen tradenomi ja samoin mieheni. Olemme kumpikin mielekkäissä työtehtävissä (minä esimiestehtävissä ja mies asiantuntijatehtävissä) ja tulomme ovat mielestäni oikein hyvät.
Jos lapsi tradenomina pääsisi samantyyppiseen asemaan, ei siinä valittamista olisi. Toisaalta jos lapsi päätyisi vaikka kaupan kassalle, en olisi kovin tyytyväinen.
Tärkeintä on tietysti lapsen tyytyväisyys!
Jos AMK puolelta valmistuisi, niin mieluiten humanistisemmista aineista. Jos toisin kävisi, voisin todeta, että omena putosi kauemmas puusta kuin olisin halunnut ;o)