Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LUKION SUORITTAMINEN VUODESSA

Vierailija
09.06.2010 |

Onko mitenkään mahdollista suorittaa lukioa vuodessa tai puolessatoista ? Esim jotenkin osittain yksityisenä opetuksena tms ihan sama miten, mutta kuitenkin että saisi sen ohi tossa vuodessa (tai 1½)..? Mulla olis aika hyvät perustelut, miksi se pitäis niin nopeesti suorittaa, mutta jätän ne ehkä tästä pois..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin reilussa vuodessa koko homman läpi (helmi-maaliskuu-seuraavan vuoden toukokuu) ihan kevyesti. Osaan tenteistä tsekkasin sivut vasta pari päivää ennen; ihan iltalukemisenahan tuollaiset menee.

Olin iltalukiossa tenttioppilas, eli paikalla vain halutessani tai en laisinkaan. Tentit ja kuuntelut, esitelmät kävin tekemässä.

Joskus oli 5-7 tenttiä illassa, mutta nekin menivät ihan ok - ainoa vaikeus oli silloin, jos yksi niistä oli ainekirjoitus. Silloin aika ei meinannut riittää.

Kirjoitusten jälkeen kävin vielä pari päivää ennen kevätjuhlia tenttimässä ruotsin vimpat ja jotakin muuta. Pikkuinen jännitysmomentti papereiden suhteen :-)

Vierailija
22/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsesi siellä Jenkeissä? Ja mikä hoppu sulla sinne oikein on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaisella koulutustaustalla amerikkalaisessa lukiossa selviäminen on helppoa. Sinuna lähtisin sinne ameriikkoihin, jos se kerta on mahdollista, ja opiskelisin siellä vaikka ripeämpään tahtiin.

Vierailija
24/26 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla aika messevä perintö plakkarissa tai pappa betalar, jos Jenkkeihin meinaat opiskelemaan? Ja viisumiasiat hanskassa? Sorry, kuulostaa aika utopistiselta. Opiskele perusjutut kuten lukio Suomessa, se kannattaa.

Vierailija
25/26 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden lukio on nelivuotinen high school. Joissain kouluissa taso on kova ja vuodet todella vaativia, toisissa (liiankin monissa) täyttä mikkihiiritasoa. Sellaisessa olen itsekin ollut.

Mutta siis minne ja millä rahalla paikalliseen 'lukioon' menisit, ja miksi se olisi jollain tavalla muun kuin kielitaidon takia paremman yleissivistyksen antava oppilaitos kuin suomalainen lukio? Jenkeissä on satoja tuhansia lukioita, mikä olisi valintaperusteesi?

Missä asuisit? Mikä high school sinut ottaisi? Millaisella oleskeluluvalla?

College olisi hiukan eri juttu, mutta mahtaako sinulla olla peruskoulupohjalta asiaa sellaiseenkaan?

Vierailija
26/26 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin etälukion syyskuussa 2008, ja lakki tulee olemaan päässä vielä tänä vuonna.

Olen kolmen lapsen kotiäiti ja aika löysäillen tämä vajaa pari vuotta on tullut luettua. Olisin siis skarppaamalla varmaankin puoleentoista vuoteen lukion suorittanut.

Koko ajan olen opiskellut itsenäisesti, yhtään lähiopetustuntia en ole tarvinnut, enkä edes kysellyt olisko niitä tarjolla. Käyn vain kokeet tekemässä koululla, silloin kun minulle itselleni sopii.

Tarvittava kurssimäärä on 44 ja jos kurssin suorittaa viikossa, on siis täysin mahdollista saada ne pikaisestikin suoritettua.

Kesälläkin on tarjolla lähes kaikkia kursseja, ja silloinkin pääsee etenemään opinnoissa.