Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astrologiasta

11.08.2005 |

Kyllä, tähtientulkintaketjun aloitus aivan täysin " uppo-nalle2" n innoittamana! Hei Uppis! *vilkuttaa*

Astrologia, tuo horoskooppien tiede :D. Vuosikaudet pidin astrologiaa suunnattomana huuhaana, ja pidän edelleenkin useiden lehtien päivä- ja viikkohoroskooppeja sellaisena. Mutta sitten... Vuonna 1990 löysin entisen vuokrakotini ullakolta irtokantisen ja tosi pölyttyneen opuksen, olikohan se nimeltään " Tähdet ja kohtalo" . Siitä luin ensimmäisen kerran kuvauksia nousumerkeistä, ja olipa kirjassa taulukkokin tuon merkin laskemiseksi. Hassu oli tunne, kun kirjassa kuvailtiin nousumerkin vaikutusta nimenomaan ihmisen ulkoisen olemukseen ja käytökseen, ja kirja piti lähes sanalleen paikkansa jokaisen laskemani tutun ja sukulaisen kohdalla! Sai skeptismini vähän kyytiä...

Sitten joskus tämän vuosituhannen alkupuolella huvittelimme ystäväni talviloman kunniaksi ostamalla kirjakaupan alekorista CD-ROM:n " Sinä ja tähdet" . Niskakarvat pystyyn nousten luimme kumpikin ohjelman meille tekemiä tarkkoja syntymäkarttoja, niin yksityiskohtaisia ne tuntuivat olevan. Jopa tietyt mullistavat elämämme käänteet näkyivät, vieläpä oikeissa ajankohdissa. Huii! Olin jo lähes vakuuttunut :DDD

Jokin pikku skeptikko-osa minussa vielä nalkuttaa, mutta nykyään olen hyvinkin vaikuttunut astrologian mahdollisuuksista ihmisluonnon kuvaajana. En ole kylläkään jaksanut perehtyä aiheeseen ihan niin antaumuksella kuin Uppis täällä, mutta suurella mielenkiinnolla tarkkailen lähiympäristöäni ja tietenkin sitä omaa tähtikarttaani ;DDD.

Mitä mielipiteitä tai kokemuksia teillä on astrologiasta? En todellakaan tarkoita tällä niitä päivähoroskooppeja, vaan ihan asianmukaisesti laadittuja syntymäkarttoja, joissa ainakin tärkeimmät tekijät on otettu huomioon. Tiedän, että ainakin vakaumuksellisilta kristityiltä Raamattu kieltää astrologian noituutena, oikeaa Raamatun kohtaa en kyllä muista. Se, missä puhutaan noitanaisista? Miten muut uskonnot suhtautuvat astrologiaan? Olen käsittänyt, että muinaiset arabit ainakin arvostivat astrologiaa, miten nämä nykyiset muslimimaat siihen suhtautuvat?

Uteliaana kyselee Tinuri, vaaka aurinkomerkiltään, nouseva rapu, kuu kaloissa ja vaa' assa stelliumi joidenkin laskureiden mukaan (= 5 planeettaa samassa merkissä), joten kai tuo vaakapuoli aika vahvasti korostuu..? Ulkonäköön se ainakin on vaikuttanut, stelliumin omistajien näet sanotaan olevan puna- ja kiharatukkaisia ;D

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
11.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on aina kiehtonut. Ja kuten Tinurillakin, skeptisyys on saanut kyytiä, mutta joku vielä takaraivossa nalkuttaa " hölynpölyyn" uskomisesta.

Luonnehoroskoopit pitävät melkolailla paikkansa, etenkin kun otetaan nuo nousevat ym. mukaan.

Olisi kiva saada joskus ihan pitkä kunnollinen tulkinta...

Morre:

Aurinko Kalat

Nouseva Leijona

Kuu Kauris

Merkurius Vesimies

Venus Kalat

Mars Kalat

Vierailija
2/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morre:

Morre:

Aurinko Kalat

Nouseva Leijona

Kuu Kauris

Merkurius Vesimies

Venus Kalat

Mars Kalat

Sinulla on noita kaloja sen verran paljon, että sinulla luulisi olevan näkijän lahjoja... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko Kaksoset

Nouseva Leijona

Kuu Vaaka

Merkurius Härkä

Venus Härkä

Mars Vesimies

Jupiter Jousimies

Saturnus Härkä

Uranus Vaaka

Neptunus Jousimies

Pluto Neitsyt

Deskendentti Vesimies

Vierailija
4/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ennen aikojaan lähti tuo viesti.

Siis piti sanomani, että kyllä ns. vakava astrologia kiinnostaa, ja tulkitsen karttoja jonkin verran itsekin. Olen käynyt Markku Mannisen " vastaanotolla" nautiskelemassa herran verbaali-ilotulituksesta, suosittelen lämpimästi.

Astrologia on paitsi hyvää viihdettä, hauska tie itsetuntemukseen. Ja sitä meillä ei kai koskaan voi olla liikaa. Mannisella on teoria täydellisen sopivasta kumppanista, mutta sitä en allekirjoita. Menee pilkunviilaamiseksi, ja sehän ei rakkaudessa ole mahdollista. Toki toisten ihmisten kanssa tulee paremmin juttuun kuin toisten, ja minäkin olen onnistunut kartoittamaan astrologisesti ne tyypit, joiden kanssa eniten takkuaa. Esimerkiksi Neitsyt ja minä = erittäin hankala yhdistelmä.

Ilman merkkien kanssa on aina synkannut, ilmattariin kun kuulun itsekin.

Vierailija
5/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka on henkeen ja vereen astrologia ihminen (lieneekö tämä enää kenellekään epäselvää ;0)??) - ja nimenomaan siltä ihmistuntemuksen kantilta asia kiinnostaa kovasti.

Taisin olla about 15 v. kun luin ensimmäisen kalojen tulkinnan ystäväni luonnehoroskooppikirjasta - ja se tuntui heti siltä, kuin joku lukisi minua kuin avointa kirjaa. Olin samantein aivan myyty. Siitä lähtien olen kiinnittänyt tähän asiaan huomiota (nyt siis jo 12 vuotta), ja täytyy näin sanoa, että hämmästyttävän usein nämä luonnetulkinnat ovat pitäneet paikkaansa lähiympäristössäni.

Tosin mitään kovin yksiselitteisiä juttujahan nämä eivät ole - samaan ihmiseen vaikuttaa niin monen eri merkin tuomat ominaisuudet, ja se miten ne sitten keskenään painottuvat yhdessä ihmisessä on aina eräänlainen mysteeri - mutta joitakin linjauksia ja piirteitä sieltä kartasta on kyllä löydettävissä. Lisäksi oman karttansa (tai jonkun toisen kartan) perusteella voi oppia ymmärtämään niitä juttuja jotka ovat muuttumattomia ominaisuuksia - joiden kanssa täytyy vain oppia elämään, ja mitä ominaisuuksia taas vastaavasti pystyy itsessään kehittämään.

Esimerkiksi minussa itsessäni on HYVIN vahvana ominaisuutena eräänlainen vapauden kaipuu kaikessa mitä tässä elämässäni teen ja kaikissa ihmissuhteissani - minä alan helposti kiertämään häkkiä, kyllästyn tai muuten vain pakenen paikalta. Ymmärrän ja hyväksyn tämän ominaisuuden itsessäni, ja tiedän etten pysty sitä koskaan muuttamaan. Mutta nyt kun tiedostan sen, pystyn siihen suhtautumaan oikealla tavalla - ja suuntaamaan elämääni siten etten tuntisi olevani " häkissä" minkään asian tai ihmisen taholta. Tästä ominaisuudestani huolimatta olen ollut elämäni aikana kahdessa pitkässä ihmissuhteessa (ensimmäisellä kertaa kihloissa, ja nyt toisella kertaa naimisissa) ja olen pystynyt siihen ;0) - tästä siis olen onnellinen. Aviomieheni (ja lasteni isä) tietää tämän piirteen minussa ja antaa minulle juuri niin paljon tilaa kuin koen tarvitsevani, tällä konstilla suhteemme toimii loistavasti, ja kumpikin saa olla rakastettuna sellaisina ihmisinä kuin he ovat. Jos en tätä ominaisuutta itsessäni tunnistaisi (ja myöskin pystyisi selittämään) en usko, että pystyisin sitoutumaan mihinkään asiaan / ihmiseen / yritykseen tmv. kovinkaan pitkäksi aikaa. Minun mielestäni itsetuntemus ja toisen ihmisen syvällinen tuntemus on elämässä erittäin tärkeätä-, se on pohja aivan kaikelle, ja vankka pohja onkin.

Huomatkaa (varsinkin kaikki astrologia-skeptiset ihmiset!) Tinurin kirjoituksesta paistava vaakamaisuus ;0) - kukaan toinen ihminen maailmassa - paitsi toinen vaaka - ei kykene selittämään yhtä asiaa noin kattavasti molemmilta puolilta asiaa lähestyen =0). Ja tässä onkin se vaa' an vahvuus - diplomatia. Monet astrologit ovat sanoneet, että jos kaikki maailman ihmiset olisivat vaakoja, maailmassa ei käytäisi ollenkaan sotia - ja tämä on varmasti totta. Vaa' at inhoavat kaikenlaista riitelyä ja eripuraa - ja AINA koettavat nähdä kaikki asiat monelta eri kantilta =0)!

Mielenkiintoista! Jatketaan keskustelua =0).

Vierailija
6/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on Merkurius Vesimiehessä, ja se taitaa pitää jalkasi maassa, vaikka ilman merkki onkin. Vesimies on rationaalinen, ja tasapainottaa kalaisaa karttaasi. Muutoin olisitkin täysin mystiikan lumoissa.

Merkurius kertoo siitä, miten kommunikoit. Mm. Anais Ninillä oli Merkurius Vesimiehessä, joten Anais Ninin kirjoja lukemalla, voit ehkä päästä selville siitä, miten sinä viestit ja kommunikoit. ;) Hänellä muuten oli myös Kuu Kauriissa ja Venus Kaloissa, niin kuin sinullakin. Eroottisesti sensuelli kirjailija.

Jos Venus on ns. sisäinen naisesi ja Mars sisäinen miehesi, ne ovat sinun tapauksessasi yhdenmittaiset. Eli se mitä etsit miehestä, on yhtäläinen sen kanssa, mitä sinä olet naisena.

Luovuus, taiteellisuus ja herkkyys yhdistettynä Vesimiehen bisnesjärkeen yhdistyvät kartallasi mielenkiintoiseksi kombinaatioksi. Ja nouseva Leijona tuo peliin pikkuisen glamouria. Me kissaihmiset tykkäämme siitä, että meitä silitetään, ja aina tarvittaessa me näytämme kyntemme.

Olet ns. vanha sielu, kuu kauriissa kielii siitä. Ikäihmisenä sinusta tulee viisas ja kunnioitettu eläkeläinen, jolta muut tulevat kysymään neuvoa. Todennäköisesti istut kiikkustuolissa ja kerrot järisyttäviä tarinoita lapsenlapsillesi, uniasi ehkä, joissa ennustelet maailman lopun aikoja. ;)

Morre:

Morre:

Aurinko Kalat

Nouseva Leijona

Kuu Kauris

Merkurius Vesimies

Venus Kalat

Mars Kalat

Sinulla on noita kaloja sen verran paljon, että sinulla luulisi olevan näkijän lahjoja... :)

Vierailija
7/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miksi Kaloja pidetään niin " muualla leijailevana" arkimaailmassakin kun en sitä itsessäni oikein näe. Ehkä tuo Merkurius Vesimiehessä selittää sen. Tarvittaessa osaan olla hyvinkin vahvasti muissa maailmoissa, mutta katson osaavani hallita sen. Ts. osaan palata todellisuuteen.

Enneunia en näe, mutta nuorempana ennustin korteista. Olinmme muistaakseni 16v. kun ennustin ystävälleni ulkomaalaista miestä ja sen, että hän lähtee lukemaan ammattia, jota ei myöhemmin kuitenkaan tunne omakseen. Tähän mennessä nuo molemmat seikat ovat pitäneet paikkansa vaikka silloin niille naurettiin. Kukaan ei uskonut, että se " arka ja liian kiltti kotihiiri" uskaltaisi valita miesvaltaisen alan (joka ei sopinutkaan) saatikka sitten ulkomaalaisen miehen.

En tiedä, olisiko tuo taito vielä hallussa...

Vierailija
8/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinuri:

Olen käsittänyt, että muinaiset arabit ainakin arvostivat astrologiaa, miten nämä nykyiset muslimimaat siihen suhtautuvat?

Kyllä astrologiaa arvostetaan idässä ihan eri tavalla kuin lännessä, vaikka tuntuu sen kiinnostus olevan huipussaan nyt läntisellä pallonpuoliskollakin.

Mieheni, muslimi, kysyi minulta melkein ensimmäisenä kysymyksenään, että mikä on horoskooppimerkkini? Hyvä veto, herätti heti kiinnostuksen. ;)

Vierailija
9/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppo-nalle2:

Esimerkiksi minussa itsessäni on HYVIN vahvana ominaisuutena eräänlainen vapauden kaipuu kaikessa mitä tässä elämässäni teen ja kaikissa ihmissuhteissani - minä alan helposti kiertämään häkkiä, kyllästyn tai muuten vain pakenen paikalta. .

Onko sinulla Jousimies-vaikutteita vai mitä siellä kartalla, kerropas korttisi? ;)

Vierailija
10/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suhtaudun astrologiaan, selvänäkemiseen, ennustuksiin jne. niin, että ne ovat tie itsetuntemukseen. Vaikkei kartta tai ennustus pitäisi pätkääkään paikkaansa, se tuuppaa ihmisen pohtimaan asioita. Tietysti ihmisille, jotka ottavat kaiken krijaimellisesti, tällainen ei sovi. Meitä on meneksi.

zkelvinillä

Aurinko Vesimiehessä

Nousumerkki Vaaka

Kuu Leijonassa

Merkurius Vesimiehesä

Venus Oinaassa

Mars Skorpionissa

Jupiter Vaa' assa

Saturnus Oinaassa

Uranus Vaa' assa

Neptunus Skorpionissa

Pluto Neitsyessa

True Node Oinas

Vierailija
11/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä:

Aurinko kaloissa

Nousussa neitsyt

Kuu vesimiehessä

Merkurius kaloissa

Venuskin kaloissa

Mars ravussa

Jupiter kaksosissa

Saturnus leijonan kohdalla

Uranus skorpionissa (hui!)

Neptunus jousimiehessä

Pluto vaa' assa

Deskendentti kaloissa

=0) - miltä näyttää?

Melkein teki mieleni " huudahtaa" , että " sinäkin Brutukseni?" , kun kirjoitit olevasi aurinko kaksonen - etkä tule oikein toimeen neitsyt ihmisten kanssa =0/. Minussa nimittäin on aika vahvana tuo neitsyt; tunnistan olevani erittäin kriittinen, analyyttinen pilkun viilaaja - joka siivoaakin sellaisella tyylillä (eilen juuri tätä ominaisuuttani siivotessani naureskelin), että saatan jynssätä 2 tuntia pölyjä stereoista, vaikka ympärillä vallitsisi suorastaan kaaos! En siis näe helposti metsää puilta - kokonaisuuksien hahmottaminen on joskus (no okei okei.. aika usein) hieman hankalaa, kun olisi niin paljon niitä mielenkiintoisia yksityiskohtia joiden kimpussa taistella ;0)..

Kaloissa on paljon matskua - ja olenkin aika vahvasti sellainen tunteellinen " höppänä" , äärimmäisen herkkä ja omissa maailmoissani oleva, mutta myös samalla äärimmäisen dualistinen luonne.

Tämä kalojen dualistisuus (vahva kahtiajakoisuus) tekee sen, että pakenen helposti (ja mielelläni) paikalta - tai vain yksinkertaisesti en ole kovin kauaa kiinnostunut samasta asiasta. Kuu vesimies taas tuo sellaista epäsovinnaisuutta, että suuntaan aika ennakkoluulottomasti itseäni mielenkiintoisesta jutusta toiseen. Koko kartallani on hyvin paljon muuttuvaa elementtiä, ja vain aika vähän paikallaan pysyvää ominaisuutta. Siksi kai se paikallaan pysyminen (liian kauaa aikaa) on minulle vaikeaa? Aina on sellainen tunne, että jossakin on jotakin uutta ja mielenkiintoista tutkittavaa, joka vain odottaa löytäjäänsä ;0) - ei välttämättä hyvä juttu ollenkaan silloin, kun on naimisissa ja lapsia! No enpähän taatusti ole koskaan se tylsä äiti, joka ei suostu lähtemään lastensa kanssa minnekään - ennemminkin olen se, joka raahaa puoli väkisin pesueensa paikasta toiseen, jotta vain olisi poloisilla koko ajan tarpeeksi nähtävää, koettavaa ja älyllisiä virikkeitä =0) - lapsiparat, meille kun on siunaantunut kaksi maamerkkistä (ja painottunutta) tytärtä; esikoinen on neitsyt (kuu rapu, nousu leijona) ja kuopus on kauris (tosin hänellä on nousu jousimies ja kuu vesimies =0)).

Toivottavasti en onnistu traumatisoimaan heitä tässä kasvatusprosessissa liiaksi ;0) ;0) ;0)!! Ei vaiskaan, tiedostettuani asian, ehkä pystyn tekemään sille jotakin...?

Näissä mietteissä Uppis.

Vierailija
12/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ihmisen elämään/luonteeseen olisi merkitystä sillä, mikä oli taivaankappaleiden asema syntymäajankohtana. Rinnastan astrologian sporalogiaan ;) Mutta kukin tavallaan.

Mieheni miettii suunnitelmiaan hiukan sen mukaan, mikä päivä millekin asialle olisi hyvä/huono, mutta hänen horoskoppinsa kulkee kuukalenterin mukaan.

Luonteenkuvauksen objektiivisuus on tällaisen tieteentekijän näkökulmasta katsottuna vähän niin ja näin. Kuvaus voi olla sellainen, että sen voi ymmärtää monella eri tavalla, ja ihminen voi haluta ymmärtää sen itseensä sopivaksi, varsinkin, jos kyse on tavoiteltavista ominaisuuksista. Ennustukset voivat toteuttaa itseään.

Vierailija
13/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeasti inhoan kaikenlaista käännyttämistä, enkä todellakaan aio sanoa seuraavaa asiaa sellaisessa hengessä, että sinun tulisi kokea minkäänlaista painetta minun suunnaltani astrologian hyväksymisen suhteen - nämä ovat oikeasti senkaltaisia asioita, joihin pitää tuntea vetoa, en pysty sinulle selittämään asiaa koskaan tarpeeksi rationaalisesti jotta asia olisi pelkästään järkisyillä perusteltavissa, mutta yritän kertoa sinulle omia ajatuksiani sinun ajatuksiisi =0).

Minulle luonneastrologia on väline ihmistuntemukseen - se kiinnostaa siltä pohjalta mikä kullekin ihmiselle on ominaista-, missä hän on vahvoilla / mikä on heikompi alue, ja kuinka voisin paremmin ymmärtää häntä. Lisäksi minua kiinnostaa ne keinot millä voitaisiin paremmin valjastaa käyttöön erilaisten ihmisten voimavarat ja nämä vahvuusalueet - esimerkiksi työpaikalla, miksi ihmeessä laittaa Matti ideoimaan, kun hän olisi paljon parempi toteuttamispuolella, toteuttamispuolella yrityksessä taas saattaa toimia henkilö, jolla suorastaan säkenöi uusia ideoita, mutta asioiden loppuun vieminen ontuu. Tälläisissä tilanteissa minä koen, että astrologiaa tarvitaan ja silloin koen, että siitä on hyötyä.

Toinen asia olisi minun mielestäni parisuhteissa - ja avioliiton muodostamisessa. Toki, jos (ja kun) toista rakastaa, ei siinä auta vaikka astrologisetä sanoisi teidän olevan täysin väärät ihmiset toisillenne. Mutta jollakin tasolla uskon, että tämä maailma voisi olla himpun verran parempi paikka olla ja elää, jos ihmiset kiinnittäisivät tähän asiaan huomiota. Ihmistä ei voi kuitenkaan koskaan muuttaa, sen vuoksi olisi parempi etsiskellä mahdollisimman sopiva kumppani. Tämä siis sillä oletuksella, että haluaa mahdollisimman tasapainoista elämää ;0) - eiväthän kaikki halua.

Samaa mieltä olen kanssasi siitä asiasta, että sellaisesta horoskooppien lukemisesta, missä vain huomioidaan omat hyvät puolet, ei ole mitään hyötyä. Siksi (huomasitkos?) itsekin kiinnitin aikaisemmissa kirjoituksissani enemmän huomiota niihin alueisiin missä minulla olisi kasvettavaa. Se on paljon mielenkiintoisempaa. Mitä hyötyä siitä olisi, että vain kävisi toteamassa, että " olenpas minä kiva, mukava ja ihana ihminen - kyllä tämä astrologia tosiaan pitää paikkaansa" ja jättäisi kaikenlaisen henkisen kasvun siihen. Ei mitään hyötyä - ongelma-alueita käsittäessään taas ollaan lähempänä sitä ihmistuntemusta ja käsittämystä siitä miksi toiset eivät vain yksinkertaisesti tule toimeen kun taas jonkun toisen kanssa vallitsee täydellinen yhteisymmärrys.

Jos joku nyt välttämättä haluaa käyttää spåralogiaa hyödykseen mm. kumppanin tai vahvuusalueensa tutkiskelemisessa, niin siitä sitten vaan ;0) - toivotan antoisaa tutkiskelua =0)! Niin tekee, kun itsekseen parhaaksi näkee. Se on tärkeintä, että tietää (suurin piirtein ;0)) mitä haluaa, millainen on ja kuinka voi kehittyä - ja samat asiat toisesta.

Jatketaan mielenkiintoista keskustelua!

Vierailija
14/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meikäläinenhän on jo useaan kertaan tunnustanut olevansa täysi skeptikko :D En ole koskaan löytänyt minkäänlaisesta horoskoopista itseäni, toki aina joku osa pätee, mutta loput ovat ihan metsässä. Enkä minäkään millään jaksa uskoa ja ymmärtää miten jonkin planeetan yksitoikkoisella auringon kiertämisellä olisi mitään tekemistä ihmisen luonteen kanssa.

Käyhän se toki ajankulusta siinä missä jokin muukin ;D

Vierailija
15/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas on pelottavaa, jos epätieteelliseltä (myönnetään, saatan olla vähän rajoittunut) pohjalta määritellään ihmisten vahvuuksia. Pitäisköhän mun poistaa työhakemuksestani syntymäaika...? Ainakin pitäisi rehellisesti paljastaa, mihin arviot perustuvat.

Onneksi mieheni hyväksyi tällaisen tiikerin vaimokseen, vaikkemme kuulemma toisillemme oikein sovikaan! En tiedä, yrittikö mies vaikuttaa lapsen syntymäajankohtaan, mutta likkapas päätti syntyä vähän aiemmin. Siinä olen samaa mieltä, ettei kannata kuvitella pystyvänsä muuttamaan toista ihmistä. Mutta itseään ja omaa suhtautumistaan muihin voi onneksi muuttaa.

Jatketaan vaan juttua ;)

uppo-nalle2:

Minulle luonneastrologia on väline ihmistuntemukseen - se kiinnostaa siltä pohjalta mikä kullekin ihmiselle on ominaista-, missä hän on vahvoilla / mikä on heikompi alue, ja kuinka voisin paremmin ymmärtää häntä. Lisäksi minua kiinnostaa ne keinot millä voitaisiin paremmin valjastaa käyttöön erilaisten ihmisten voimavarat ja nämä vahvuusalueet - esimerkiksi työpaikalla, miksi ihmeessä laittaa Matti ideoimaan, kun hän olisi paljon parempi toteuttamispuolella, toteuttamispuolella yrityksessä taas saattaa toimia henkilö, jolla suorastaan säkenöi uusia ideoita, mutta asioiden loppuun vieminen ontuu. Tälläisissä tilanteissa minä koen, että astrologiaa tarvitaan ja silloin koen, että siitä on hyötyä.

Toinen asia olisi minun mielestäni parisuhteissa - ja avioliiton muodostamisessa. Toki, jos (ja kun) toista rakastaa, ei siinä auta vaikka astrologisetä sanoisi teidän olevan täysin väärät ihmiset toisillenne. Mutta jollakin tasolla uskon, että tämä maailma voisi olla himpun verran parempi paikka olla ja elää, jos ihmiset kiinnittäisivät tähän asiaan huomiota. Ihmistä ei voi kuitenkaan koskaan muuttaa, sen vuoksi olisi parempi etsiskellä mahdollisimman sopiva kumppani. Tämä siis sillä oletuksella, että haluaa mahdollisimman tasapainoista elämää ;0) - eiväthän kaikki halua.

Se on tärkeintä, että tietää (suurin piirtein ;0)) mitä haluaa, millainen on ja kuinka voi kehittyä - ja samat asiat toisesta.

Vierailija
16/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppo-nalle2:

Aurinko kaloissa

Nousussa neitsyt

Kuu vesimiehessä

Merkurius kaloissa

Venuskin kaloissa

Mars ravussa

Jupiter kaksosissa

Saturnus leijonan kohdalla

Uranus skorpionissa (hui!)

Neptunus jousimiehessä

Pluto vaa' assa

Deskendentti kaloissa

=0) - miltä näyttää?

Melkein teki mieleni " huudahtaa" , että " sinäkin Brutukseni?" , kun kirjoitit olevasi aurinko kaksonen - etkä tule oikein toimeen neitsyt ihmisten kanssa =0/.

Ongelmani ovat vain ja ainoastaan aurinko Neitsyiden kanssa. :) Nousu Neitsyitähän on Suomessa suurin osa, toinen puoli nousu Leijonia. Lapset tuppaavat kai syntymään tiettyyn aikaan...

Dear Uppis: Olet varsin taiteellinen tyyppi, jota järkevä nousu Neitsyt tasapainottaa. Et ole tosiaankaan pullantuoksuinen äiti, ennemminkin kotona voisi tuoksua suitsukkeille meditaatiohetken jälkeen. Sen sijaan et pistäisi pahaksesi, vaikka miehesi joskus pullat pyöräyttäisi, tai ainakin hoitaisi muita kotitöitä silloin, kun sinä et ole tavattavissa. Sillä sinun täytyy saada silloin tällöin liidellä omissa sfääreissäsi, vapaana kuin taivaan lintu. Arjen rutiinit hoidat tehokkasti, mutta paremmin viihdyt kyllä ns. " korkeammissa tasoissa" .

Kuu Vesimiehessä tekee sinusta sen, minkä mekin täällä palstalle voimme hyvin todeta: ihmisten ystävän, eläinrakkaan, liberaalin humanistin, joka voi tehdä työkseen taidetta tai tiedettä. Kuu Vesimiehessä haluaa tarjota lapsilleen paljon virikkeitä, sillä sydämen sivistys on hänelle ehdottoman tärkeätä. Olet oikea Vesimiehen ajan uudistaja.

Saturnus Leijona oli myös Hitler, by the way. Mielestäni se tekee ihmisestä omaan totuutensa herran, joka uskoo itseensä ja menee läpi vaikka harmaan kiven.

;)

Vierailija
17/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dear Uppis: Olet varsin taiteellinen tyyppi, jota järkevä nousu Neitsyt tasapainottaa. Et ole tosiaankaan pullantuoksuinen äiti, ennemminkin kotona voisi tuoksua suitsukkeille meditaatiohetken jälkeen. Sen sijaan et pistäisi pahaksesi, vaikka miehesi joskus pullat pyöräyttäisi, tai ainakin hoitaisi muita kotitöitä silloin, kun sinä et ole tavattavissa. Sillä sinun täytyy saada silloin tällöin liidellä omissa sfääreissäsi, vapaana kuin taivaan lintu. Arjen rutiinit hoidat tehokkasti, mutta paremmin viihdyt kyllä ns. " korkeammissa tasoissa" .

Kuu Vesimiehessä tekee sinusta sen, minkä mekin täällä palstalle voimme hyvin todeta: ihmisten ystävän, eläinrakkaan, liberaalin humanistin, joka voi tehdä työkseen taidetta tai tiedettä. Kuu Vesimiehessä haluaa tarjota lapsilleen paljon virikkeitä, sillä sydämen sivistys on hänelle ehdottoman tärkeätä. Olet oikea Vesimiehen ajan uudistaja.

Saturnus Leijona oli myös Hitler, by the way. Mielestäni se tekee ihmisestä omaan totuutensa herran, joka uskoo itseensä ja menee läpi vaikka harmaan kiven.

;)

[color=red]Löydän tästä itseni täysin - juuri tälläinen minä olen hyvin pitkälle. Kiitoksia erittäin paikkaansa pitävästä tulkinnasta, ihan tuota Saturnus Leijonaa myöten ;0).. minä uskon, että tuossa kohdassa juuri minulla on se suurin kasvun paikka - enkä tiedä tulenko koskaan onnistumaan siinä, ja miten konkreettisesti lähtisin itsessäni vähentämään tuota liiallista " uskomista itseeni" . Tosin se on niin selkäytimessä etten usko pystyväni siihen kovinkaan paljoa vaikuttamaan - herättävää tosin on se, että myöskin Hitlerillä oli tuo sama ominaisuus ja loppu onkin historiaa (erittäin ikävää sellaista).

Taiteellinenkin olen - maalaan erittäin mielelläni =0). Ja meillä tosiaan mies on se, joka on minua valovuosia edellä talouden pidossa; siivoamisessa, ruoan laitossa ja kaikessa muussa missä tarvitaan vankkaa otetta realiteeteista ja käytännön asioiden tasolla olemisesta ;0).. niin totta niin totta. [/color]

[color=green]Ninnille vielä..

Minun mielestäni nykyisen mallin mukainen tilanne on pelottava - siis se miten ja millä perusteilla ihmiset valitsevat tärkeitä linjan vetojaan elämässä. Minä koen sen tosiaan niin, että monen elämän laatu paranisi kerta heitolla valtavasti, jos he ottaisivat luonneastrologian ohjenuorakseen ;0)! Tällä hetkellä tosin olemme niin tottuneita tähän kaaoksen tilassa olevaan maailmaan, että kukin tyytyy etsiskelemään balanssia elämäänsä niillä keinoilla mitä hänellä on käytettävinään - eikä monikaan edes tiedosta kuinka seesteistä olisi elää parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa täysin " synkkaa" yhteen, jos ei ole koskaan kokenut sellaista.

Työpaikassaankin voi viihtyä ihan ok koko elämänsä, jos ei ole sattumalta löytänyt sen asian pariin jossa todella kokisi olevansa " ihminen paikallaan" ja mistä todella nauttisi. Tässä(kin) maassa on monta ihmistä työssä mistä ei niin pidä - ja vielä enemmän on ihmisiä parisuhteissa jotka eivät johda mihinkään, surullista, mutta totta.

Ja vielä - kyllä sinä sen syntymäaikasi uskallat työhakemukseen kirjoittaa =0), asiaan perhetynyt ihminen kyllä (ainakin toivottavasti) ymmärtää sen, että itse aurinkomerkki (se mikä sinä olet horoskoopiltasi) ei vielä kerro ihmisestä paljoakaan, ja että pystyäkseen kartoittamaan sinun luonteesi ja persoonasi tarkalleen, hänen tulisi tietää sinusta myöskin tarkka syntymäaikasi ja -paikkasi. Tosin ehkä joskus tulevaisuudessa tämä on asia mitä kysytään työhön ottokaavakkeessa - mene ja tiedä. Ehkä tämä vesimiehen aikakausi tekee siltä osin tehtävänsä ;0)..

Vierailija
18/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viihdyttävää " leikkiä" astrologialla, kun tietää että vastaanottajat osaavat suhtautua siihen asiaankuuluvalla keveydellä. Tai puolitosissaan.

Kyllä minun mielestäni psykologisten testien arvioinnit ovat vähintäänkin yhtä kaukaa kuin haettuja kuin tähtimerkit. " Mitä näet tässä musteläikässä? -tyyliin" Minä ainakin pystyisin huijaamaan niissä vaikka kuinka paljon, ja olen tainnut huijatakin.

Mietin myös tuota zkelvinin kuu leijonaa ja buddhalaisuutta. Mielenkiintoinen kombinaatio. Kuu leijona nimittäin ei ole sieltä vaatimattomimmasta päästä, eikä tarvitse ollakaan, sillä tuo merkki sopisi vaikka julkisuudessa olevalle menestyvälle näyttelijälle, joka viihtyy parrasvaloissa. Tai kuninkaalliselle. ;)

Ehkä zkelvin taltuttaa leijonamaista egoaan buddhalaisuuden kurinalaisella nöyryydellä... Hän on siis ottanut härkää sarvista, ja ryhtynyt hommiin itseään työstääkseen. Zkelvin vaikuttaisi olevan pohdiskelija, joka tutkii asiat perin pohjin, ennen kuin lähtee mihinkään kelkkaan. Lukee todennäköisesti Tiede-lehteä. ;)

Ja on ilmeisen sensuelli ja intohimoinen ihminen. :)

Saturnus ja venus oinaassa, niin kuin Einsteinilla. Eli tämäkin tukee arvaustani siitä, että zkelvin tykkää älyllisistä haasteista ja käyttää aivojaan keskimääräistä sohvaperunaa enemmän. Hän liikkuu mielellään, ja taipuu hyvin lootusasentoon. :)

zkelvin:

zkelvinillä

Aurinko Vesimiehessä

Nousumerkki Vaaka

Kuu Leijonassa

Merkurius Vesimiehesä

Venus Oinaassa

Mars Skorpionissa

Jupiter Vaa' assa

Saturnus Oinaassa

Uranus Vaa' assa

Neptunus Skorpionissa

Pluto Neitsyessa

True Node Oinas

Vierailija
19/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosmomamma:

On viihdyttävää " leikkiä" astrologialla, kun tietää että vastaanottajat osaavat suhtautua siihen asiaankuuluvalla keveydellä. Tai puolitosissaan.

Kyllä minun mielestäni psykologisten testien arvioinnit ovat vähintäänkin yhtä kaukaa kuin haettuja kuin tähtimerkit. " Mitä näet tässä musteläikässä? -tyyliin"

[color=red]Tämä on myöskin täysin totta - tismalleen samaa mieltä kanssasi!

t. Yksi joka piakkoin joutuu musteläikkätesteihin =0/,

ottaisin siis mielelläni kosmomammalta vinkkejä vastaan sen suhteen kuinka niihin vastata / millaisia asioita pitäisi piirtää =0)!

Olen kuullut mm. siitä testistä missä pyydetään piirtämään puu - ja se miten piirtää (pirtääkö mukaan esimerkiksi lehtiä tai juuria) kertoo sitten paljon ihmisen persoonasta - huvittavaa sanon minä =0) =0)!!

Vierailija
20/121 |
12.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on niin voimakas intuitio, että musteläiskät ovat helppo nakki ;) Minulle saattaisi tulla kiusaus kertoa härskejä juttuja ja piirrellä omituisia otuksia. Toivottavasti sinä hillitset itsesi paremmin. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme