Rintaliivien hankinta tytön vai vanhemman aloitteesta?
Miten teillä on tämä asia mennyt?
Itselleni äiti osti toppeja kysymättä mitään, mutta ensimmäiset rintsikat ostin itse 14-vuotiaana mainitsematta mitään kenellekään. Oman tytön kanssa haluaisin puhua aiheesta avoimemmin, mutta kehittymiseen liittyy aina kuitenkin pientä häpeilyä, joten en haluaisi olla liian innokaskaan asian kanssa.
Kommentit (68)
Eli käytte syömässa kivaa ruokaa, shoppailette vaatteita ja käytte ihan liiviliikkeessä ostamassa liivit. Muista kuitenkin jutella aiheesta ennen kuin menette, etkä raahaa lasta sovituskoppiin. Voi nolottaa vähän.
Ehkä omasta aloitteestaan - toki jos ovat jo suuret niin on kai velvollisuus "ohjata" hankkimaan - ihan mukavuussyistä.
Olemme jutelleet asiasta ja olen sanonut tytölle, että heti kun hän haluaa rintsikat, sanoo vain niin hankitaan. Tyttö on tähän asti sanonut lähtevänsä rintsikkaostoksille mieluummin isäpuolen kanssa, koska arvelee, että äiti vaatii ostamaan "mummomallin" liivit. Saa nähdä onko tosipaikan tullen edelleen samaa mieltä. Olen myös sanonut, tytölle, että voin viedä hänet liiviliikkeeseen ja antaa itse valita sieltä myyjien avulla sopivat niin, että en ole paikalla, jos se tuntuu luontevammalta. Annan tyttären itse päättää, miten asiassa toimia.
Mulla kasvo rinnat jo tosi nuorena. Kaverit piikittelivät, kun nännit jo näky läpi puserosta. Todella kauan kesti ennenkuin kehtasin sanoa äidilleni että tarvitsen liivit. Meillä kyllä ihan suht avoimesti kaikesta puhuttiin, siksi ihmettelenkin ettei äitini tajunnut aikaisemmmin niitä mulle tarjota.
Voithan kysyä tytöltä josko hän jo haluaisi, ehkä kaikein helpoin tapa kuitenkin:D
ja kun ajankohta oli kohdillaan sovittiin tytön kanssa päivä, milloin mennään shoppailemaan.
Kunnon tukevat liivit, tottakai kaikki haluaa nykyisin kaikenlaista mustaa pitsiä ja push-uppia, mutta kannattaa hankkia ihan perus-. Isäpuolen kanssa en kehtaisi lähtee liivejä sovittelemaan!
Kunnon tukevat liivit, tottakai kaikki haluaa nykyisin kaikenlaista mustaa pitsiä ja push-uppia, mutta kannattaa hankkia ihan perus-. Isäpuolen kanssa en kehtaisi lähtee liivejä sovittelemaan!
ei heti mitään tukevia liivejä edes tarvita, kaikki ei koskaan.
niin, että ensin äiti taisi ostella ja ehkä itsekin sellaisia toppeja ja sitten vaan joku kerta jossain kaupassa katsottiin äidin tai siskon kanssa, että onpa edullisesti kivan näköisiä liivejä, sisko osti itselleen ja minäkin sitten perässä. Siihen ei liittynyt minkäänlaista dramatiikkaa.
olen samaa mieltä,
tyttäreni myös :)
äiti vei mut erikoisliikkeeseen kun olin jotain 10 vuotias. äiti sanoi myyjille, etteivät saa mennä katsomaan kun sovitan, koska olin ujo. mulla oli tosi pienet aa-rinnat.
myöhemmin lakkasin käyttämästä liivejä, koska koin ne ahdistaviksi. olen yhä aa-a kokoinen :)
mun mielestä on tärkeää, että tytär suostuu hommaan, ei saa pakottaa. ei myöskään käyttämään. ja saa teineilläkin olla nättejä rintsikoita.
mulla äiti oli vähän liiankin innokas puhumaan kuukautisista ja liiveistä. Ja koilotti suureen ääneen noista molemmista. Meni vuosia että pääsin siitä häpeästä, että kehtasin edes puhua kummastakaan.
niin voin lähteä mukaan tai antaa hänelle rahaa.
Olin eka kerralla mukana, sen jälkeen likka on ostanut rintsikkansa itse ja minä olen laittanut rahat tililleen.
älkää vaan kokeilko kädellä tutön paidan päältä, että "jokos sinä tarvitsisit liivejä". Minä muistan edelleen kun äitini teki näin. Noloa!
En tiedä, oletko kuullut, mutta liivien viehättävyys ja käytännöllisyys eivät sulje toisiaan pois. Mulla on useammatkin mustat pitsiliivit, jotka ovat oikein tukevat ja hyvät.
etten ole kasin tytär. Kasi hei, anna työn itse valita.
tosi hienot erikoisliikkeestä. Oli oikein juhlavaa. Sama tilanne meillä tyttären kanssa kohta edessä ja ajattelin viedä perinnettä eteenpäin.
Sitä en kyllä muista kumman aloitteesta sain ekat rintaliivit, omasta vai äidin (olin aika pullero tyttö).
älkää vaan kokeilko kädellä tutön paidan päältä, että "jokos sinä tarvitsisit liivejä". Minä muistan edelleen kun äitini teki näin. Noloa!
ja kerran ollessani 9-v. äiti päätti saunassa kopeloida sitä toista saadakseen tietää, joko sekin rupeaa kohta kasvamaan. Tosi "hienotunteista". :(
Rintojen kasvaminen ja liivien osto on asia, josta nuori haluaa tehdä mahdollisimman pienen numeron! Ei siinä kaivata ketään vierasta myyjää pällistelemään oman äidin lisäksi.
Minä veisin varmaan tytön lindexiin tms. liikkeeseen ja antaisin rauhassa valita mieleisiä liivejä, joista sitten ostettaisiin parit sopivat.
Lindexit ym. tyyppiset kaupat ovat ihan jees liivien ulkonäön puolesta, mutta kokovalikoima on auttamattoman pieni, eikä koon valintaan saa lainkaan apua. Varsinkin pienen ympärysmitan liivejä ei juuri ole, eikä ainakaan isokuppisia malleja.
Parempi, että koko tulee kerralla kuntoon. Aivan liian moni suomalainen nainen kulkee todella vääränkokoisissa liiveissä.
Ei mulla semmoisia rahoja olisi ollutkaan.