Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ninni-03

08.08.2005 |

hei.

Huomasin aiemmasta kirjoituksestasi, että lapsesi on saanut punasolutankkausta. Kiinnostuin asiasta, koska itse odotan vauvaa viikolla 22 ja todennäköisesti joudumme verensiirtoon veren vasta-aineiden takia.

Tiedätkö millainen tämä tankkaus oli? Pistettiin ihan " normaalisti" tippa? Montako tankkausta tarvittiin? Nousiko hb hyvin?

teillä oli muitakin toimenpiteitä vauvan syntymän jälkeen,eli tuskin tiedät miten vauva tästä tankkauksesta toipui?

olisi ihanaa, jos viitsisit vastata.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, et kaikki on hienosti ja arvot ei oo nousseet! Tsemppiä loppumetreille!

June

Vierailija
82/92 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla kokemuksestasi, vaikka se ei niin mukavaa luettavaa ollutkaan... Onneksi nyt jo näyttää hyvältä! Nautinnollista ja toivottavasti huoletonta vauva-aikaa sinulle!!!

Mua kauhistuttaa jo, että mitä vauvan syntymän jälkeen... Kysyin äitipolin lääkäriltä, et miten vauvaa seuraillaan syntymän jälkeen niin sanoi vaan, et ei mitenkään... HEH :(. Mulle ei kyllä riitä mitkään silmämääräiset arviot vauvan tilasta. Miten toi bilirubiiniarvo mitataan?

Ehkä asiaa olis kannattanu kysyä lastenlääkäriltä, mut eipä äitipolilta semmosta löydy. Neuvolapalveluistakin oon kiireessäni yrittänyt kysellä, mut siellä se Kuosmanen(kohan se oli) on kans niin kiireinen et ei häntä oikein tahdo saada kiinni. Lupasin soitella paremmin jäädessäni äippälomalle... Aikomukseni on siis selvittää miten vauvaa tulisi seurata. Teiltäkin otan mieluusti vinkkejä vastaan.

Mulla (anti-E) vasta-aineen määrä ainakin vielä niin pieni, et sitä ei pysty ees mittaamaan. Mut vasta-ainetta kuitenkin verestä löytyy... Niin ja mies on heterotsygootti... Oon hullun tietämätön näitten asioitten suhteen, mut eipä mulle kukaan näistä oo osannut kertoakaan. Paniikki alkaa kasvaa mitä lähemmäs synnytys tulee ja lisäksi ekan synnytyksen lopun vaikeudet lyövät varjonsa tulevan synnytyksen odottamiseen....

Kääk!

June 33+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Olin eilen napasuonipunktiossa. Kokemuksena se ei ollut niinkään pelottava. Asiantuntevien ihmisten käsissä oli hyvä olla. Aluksi tämä verinäytteen otto sikiöltä napanuorasta ei meinannut onnistua, mutta kahdeksannen piston jälkeen saatiin näyte otettua :) Tällä hetkellä vauvalla trombosyyttiarvot ovat kunnossa. Vielä trombosyytit tyypitetään ja katsotaan onko vauveli perinyt isän vai äidin trombosyyttitekijät. Tästä sitten selviää, voiko vielä loppuraskaudessa tulla vauvalle ongelmia trombosyyttien laskun suhteen. Eli jos vauva on perinyt isänsä trombosyyttitekijät, voi trombosyytit vielä laskea. Eli vielä harmillisimmassa tapauksessa napasuonipunktio tehdään vielä kerran ennen vauvan syntymää. Toivon hartaasti, että vauva olisi perinyt minun trombosyyttityypit. Tällöin loppuraskaudessa ei tarvitsisi kokoajan olla huolissaan...Tällä hetkellä kuitenkin asiat ok.

Vierailija
84/92 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En ole aikoihin ehtinyt täällä kirjoitella, mutta muistelin, että sinun sektiopäiväsi olikin tuossa mennyt ja päätin tulla katsomaan onko poikasi tullut jo maailmaan ja oletko siitä tänne kirjoitellut... joten paljon onnea vanhemmille terveen pojan syntymän johdosta! Olen niin iloinen, että selvisitte hienosti vasta-aineiden kanssa!

Iloista joulua perheellenne toivottelee mymmeli!

Vierailija
85/92 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla sinustakin. Ihmettelinkin jo vähän että mihin olet kadonnut=)

Mites teillä on nyt sujunut?

Meillä on aika mukavasti. Käväistiin taysissa kylläkin viikko sitten kun poitsu söi aika huonosti. Vauvalla oli joku pikku tulehdus, johon sai suonensisästä antibioottia 3 päivää. Syytä ei löytynyt, mutta on kuulemma yleistä. Mutta nyt kaikki hyvin. Poika syö jo hyvin ja nukkuu jopa yönsäkin mukavasti. Pari päivää on ollut jo enemmän hereilläkin. Suloinen pikku otus!!!

Tytöt aika tohkeissaan auttelemassa, välillä joutuu toppuuttelemaankin.

Ulos ei olla vielä päästy, kun tuli kovia pakkasia.Mutta jospa tällä viikolla jonain päivänä.

Hauskaa joulua

Vierailija
86/92 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta on nyt vierähtänyt ja selvittiin ilman punasoluja :D Hb laski 90 kieppeille, mutta oli lähtenyt viimesessä mittauksessa nousuun! Vielä on 1/2 vuotiaana vika mittaus, mutta olen kyllä sen verran optimistinen, että tuskin enään ongelmia tulee... Onpas kiva pystyä hengähtämään näiden vasta-aineiden osalta ensimmäistä kertaa raskaaksi tulon jälkeen!!! Saa nähdä uskaltautuuko koskaan enään raskautua.. toisaalta kaksi on ihan hyvä luku ;)

Onkohan kenelläkään mitään tietoa, että kun se vasta-aine sielä pojalla nyt on niin mitenkäs tulevaisuudessa, onko haittaa enään missään vaiheessa?

Entäs mikäs Junen tilanne on?

Kevät terkuin

Sammi & pojat

Vierailija
87/92 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viimeksi omien vasta-aineiden lisäksi otettiin nyt mieheltä verikokeeta ja hän nyt osoittautui D-antigeenin suhteen positiiviseksi eli on todennäköisesti homotsygootti. Se nyt vissiinkin tarkoittaa nyt sitä, että vauva perii 100% isän positiivisen veriryhmän..? Tämän enempää tietoa ei neuvolasta taaskaan herunut :(( Siinä SPR:n lapussa luki, että Naistenklinikalta saa lisätietoa, pitää soittaa sinne ja selvittää, jos sitten olisin taas edes vähän viisaampi tämän asian suhteen. Tiitterit ei olleet edellenkään nousseet, hyvä niin!

Sammi rv 25+6

Vierailija
88/92 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se homotsygootti taitaa sitä 100 % periytymistä tarkoittaa. Toivotaan nyt etteivät tiitterisi alkaisi nousta pitkään aikaan, pääsisitte turvallisille viikoille. Olethan nytkin jo suht pitkällä.

Kuinka usein sulta nyt otetaan tuon 100 % takia verikoe?

Mä taisin selvitä...viikkoja nyt 37+2 eikä tiitterit vieläkään nousseet yhtään. Sektioajan sain 15.12 elikkä hieman yli pari viikkoa enää. Viime maanantaina otettiin viimeiset verikokeet , enkä tiedä otetaanko enää ollenkaan. Tietty jos tämä viimeksi otettu testitulos olisi alkanut nousta.

Soittele ihmeessä sinne naistenklinikalle, niin saat rauhoitusta.

Käry

Vierailija
89/92 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otettiin verikokeet, edellisistä sen neljä viikkoa. Ei mitään tietoa seuraavatko mitenkään tiheämmin ja muutenkin kuin vain verikokeilla. Mä kysyin siltä mun neuvolatädiltä, että siirynkö nyt NKL:n potilaaksi, niin eipä osannut siihenkään vastata. Seuraava neuvola olisi rv 30, mutta luopasi soitella, jos kokeissa ilmenee jotain. On ensimmäinen kerta kun sanoi soittavansa... Soitan heti sinne Naikkarille, kun esikoinen nukahtaa päikkäreille. Enköhän sitten tiedä taas hieman enempi.

Onneksi olkoon Käry " selviytymisestä" !!! Kyllä tää on aika raskasta, kun koko ajan saa stressailla vauvan voinnista. Tämä kaveri kun esikoista paljon rauhallisempi tyyppi ja saattaa olla useitakin päiviä, ettei liiku juuri lainkaan ja säikkyttelee äitiään.. Jospa mäkin kuuluisin niihin onnekkaisiin, ja säästyisin suuremmilta murheilta ja saataisiin tämäkin raskaus loppuun asti ongelmitta!!

S

Vierailija
90/92 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten neuvola ja huonojen uutisten kanssa lähdettiin pois

Mä luulin selviäväni näiden vasta-aineiden kanssa ilman ongelmia, niin ne onkin kahdessa viikossa kolminkertaistuneet. Alkuunhan tiitteri oli niin pieni, ettei sitä voitu tiitrata. Kuusi viikoa sitten saaduissa tuloksissa se oli 1, kaksi viikkoa sitten 2 ja nyt oli 8. No nyt otettiin taas verikokeet. Toivotaan, että selvitään tästä vain säikähdyksellä ja enään ei nousisi. Synnyttämään nyt joudun kuitenkin Naistenklinikalle..

Vähän on sekavat fiilikset tällähetkellä ja varsinkaan kun noiden vasta-aineiden suhteen on niin tietämätön. Neuvolassa kun ei osata vastata edelleenkään mihinkään. Eilen sain sitten lähetteen Naikkarille vauvan kokoarvioon, niin pitää sitten samalla kysellä enempi tästäkin. Toivottavasti saisin sen ajan mahdollisimman pian, ettei nyt kauhean kauaa tarvitsisi kärvistellä.

Vauvalla on ollu muutenkin nyt useampi hiljanen päivä ja eilisen jälkeen tulee kokoajan mietittyä onkohan kaikki OK. Sydänäänet oli nyt eilen kuitenkin ihan normaalit, eli eiköhän sielä masussa ihan hyvin voida.. Ikävä vaan stressata nyt kokoajan.. Tätä tää nyt on varmaan sitten loppuraskauden, todella kivaa!!!

Onneksi viikkoja on jo hyvin kasassa!

Mitens Junen raskaus etenee?

Sammi rv34+1

Vierailija
91/92 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN PALJON ONNEA KÄRYLLE!!! Onneksi on kuitenkin aika harvinaista, että vasta-aineeista koituisi ongelmia!!

Elikkäs tänään sain taas edelliset tulokset ja tiitteri:1.. Aikaisemmin siinä lapussa on lukenut kutakuinkin: heikko vasta-aine anti-D (niin matala, ettei olla voitu tiitrata), ei nousua edelliseen. Nyt taas ei ollut mainintaa heikosta ja tosiaan tiiteri sen 1, mutta silti oli maininta ettei muutosta edelliseen näytteeseen verrattuna.. omituista. Jokatapauksessa pieni lukemahan tuo on, mutta aika jännä, että tällä kertaa luki erilailla kun tähän mennessä teksti on ollut sama. No jokatapauksessa edelleen kaikki ok ja kahden viikon päästä uudet verikokeet.

Naistenklinikalle tosiaan soitin ja ensin puhuin todella ystävällisen ja asian osaavan kätilön kanssa ja sain lääkärille soittoajan. Tästä puhelusta jäikin hieman paha maku suuhun. Lääkäri vastasi jokaiseen mun kysymykseen: kun nämä tiitterit ei ole noussu.. Kyllähän mä sen tiedän, mutta olisi kiva saada kuulla vähän mitä odotettavissa.. Kuinka tod.näk. on että mitään ongelmia edes tulee raskausaikana tai syntymän jälkeen. Ja kun se syntymän hetki koittaa, niin suuntaanko kohti naistenklinikkaa vai siihen sairaalaan mihin alun perin olen ollut menossa... Kokemuksia??? No, kaippa tämäkin tässä reilun 10 vko:n aikana vielä selviää. Mutta pääasia on, että edelleen kaikki hyvin ja toivotaan että näin mennään loppuun asti!!!

Sammi rv28+

Vierailija
92/92 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa huomata, että vasta-aineitten kanssa todella voi mennä mutkattomastikin ;0). Nauttikaahan vauva-ajasta ja kaikesta muusta!!!

Anti-E June 20+3