Nyt on PAKKO VASTATA, MIELENTERVEYS KYSEESSÄ!!!
Olen synnyttänyt kolme viikkoa sitten. Tänään katsoin alakertaani eka kertaa, ja itkin tunnin. Olen nuori nainen. Synnytin ison vauvan. En olisi vielä valmis näyttämään...tältä.
Epparia ei tehty. Emätin on aukinainen, näyttää kauhealta. Kaikkein eniten olen kuitenkin huolissani virtsaputken suusta. Siinä missä oli ennen tuskin huomattava reikä, ammottaa iso aukko. Pikkurillin pään mentävä. ONKO TÄMÄ NORMAALIA? Tuntuu aina välillä, että sinne menee ilmaakin. PALAUTUUKO AUKKO KOSKAAN TAVALLISEKSI VAIONKO KENELLÄKÄÄN MUULLA TÄLLAISTA? Kuka mies enää haluaa tällaista pillua vapaaehtoisesti? Itken, kun ajattelenkin esim. suuseksiä. Kuinka voin koskaan päästää miestäni sinne? Se on niin
R-U-M-A!!!!!
Vastatkaa, olkaa kilttejä, ja pyydän ystävällisiä vastauksia, sillä olen ihan helvetin järkyttyneessä mielentilassa muutenkin. Seksi on merkinnyt minulle aina hyvin paljon enkä ole ihan sinut itseni kanssa ollut ennenkään.
Mutta tuo virtsaputkihomma kiusaa eniten, samoin emättimen suu. Onko se tuollainen horrorpillu lopun elämää???
Kommentit (76)
Kokemusta sen verran että osaan jo olla kurkkailematta synnytyksen jälkeen =) Se on todellakin horroria!
jäisi näin rumasti ammolleen, joten olenko ainoa??? teklin jotka ette yleensä vastaa, pakkohan teitä on olla, vastatkaa! Mulla ei ole synnyttäneitä kavereitajoten en voi kysyä heiltäkään eikä oma äiti muista! Auttakaa.
Mutta olen lukenut, että alapään palautumiseen voi mennä parikin kuukautta, joten uskon että alapääsi palautuu vielä.
Jos kuitenkaan ei, onneksi tehdään korjausleikkauksia.
Joten odotteleppa rauhassa että aika parantaa, toivon että näin on.
Onnea paljon vauvasi johdosta!
jos vaivaa mieltä. Älä murehdi turhia, keskity siihen ihanaan kääröön!
ollut aina tää itsensä hyväksyminen hieman vaikeaa, niin nyt vielä vaikeampaa vaikka ihanan vauvan olenkin saanut tehtyä...mutta kun tällaisesta ei puhuta missään, mm. tuosta virtsaputkesta, että jääkö se tuollaiseksi ja ONKO NORMAALIA ETTÄ SIINÄ ON SELLAINEN REIKÄ JA ONKO KAIKILLA NIIN?
synnyttänyt vai ei.
MUTTA IHAN varmasti tilanne paranee roimasti siitä, mikä se on nyt.
Sinun kannattaa satsata heti lantionpohjalihasten jumppaan. Neuvolasta saat ohjeet, netistäkin löytyy. Osta myös hyvät emätinkuulat, niistä on kosolti apua. Niitä voit alkaa käyttää, kun jälkivuoto loppuu.
Usko tai älä, niin seksielämä voi jopa parantua synnytyksen jälkeen! Itselläni ainakin tuntoherkkyys moninkertaistui! Joten älä nyt ihmeessä masennu.
kahdesti. Kolmannella kerralla säästin itseni järkytykseltä ja osasin olla katselematta. Älä sisko murehdi!
Oisko tuo just jotain sitä herkkyyden lisääntymistä.
Ja kyllä kannattaa jumpata lantiopohjalihaksia, palautumiseen menee parisen kuukautta ainakin. Parasta jumppaa on kuitenkin seksi, joten sitä vaan peliin, kun se on mahdollista.
Itse olin huolissani seksistä sen suhteen, että mun mies ei taida tykätä maidon tuoksusta ja hikoilinkin imettäessäni ihan kauheasti. Varmaan haisin hirveälle. Mutta ajoitin sitten aloitteentekoni heti suikun jälkeen. Ei tullut mieleenkään epäillä alapään toimintaa.
horrorpilluuni. Mitsen se voikin olla sellainen? Itkettää edelleen. En voinut kuvitellakaan tällaista ennen synnytystä, tästä ei puhuta missään.
Se kuitenkin kesti pitkään. Vasta nyt yli vuosi synnytyksen jälkeen tilanne on hyvä. Mutta mulla meni ilman mitään jumppaa. Emättimen aukko on yhä suurempi ja siitä näkyy sisään eri tavalla kuin ennen synnytystä.
Ap, aivan varmasti sinunkin tilanteesi korjaantuu aikanaan. Älä kurki sinne alakertaan koska noin lähellä synnytystä pimppi tosiaan on aika lihamurekkeen näköinen.
En osaa tuohon virtsaputken pää kysymykseen vastata koska tein itselleni palveluksen enkä alapäätäni kurkkinut pitkään aikaan synnytyksen jälkeen (mutta pissaamisen yhteydessä kyllä oli epämiellyttävä tunne suht pitkään synnytyksen jälkeen).
Seksi on parempaa synnytyksen jälkeen eikä mieskään huomaa eroa (ja itse voin kyllä tunteesta sanoa ettei mitenkään löysemmäksi ole paikat jääneet). Mulle tehtiin välilihan leikkauskin eikä se paikka just miltään kummoiselta näytä. Tottakai joku gynegologi huomaa onko synnyttänyt vai ei mutta usko pois että alapääsi ulkonäkö paranee. Synnytyksestä on vasta 3 viikkoa, älä hätäile!
halauksia kaikille vastanneille lähettää ap
joku hyvä puoli sektiollakin!!!! :DDD
Ihan normaalilta näytti vuosi synnytyksen jälkeen, vaikka imukuppisynnytys ja iso lapsi.
Kirurgi voi tehdä pimpastasi entisen kun kaikki lapset kohdallasi on tehty. Toivoa siis on kaikesta huolimatta.
Tietysti on varmaan niitä harvinaisempia poikkeuksia naisten joukossa, joille jää jotain huomattavia muutoksia, mutta eiköhän nyt suurella enemmistöllä tule värkki ihan kelvolliseen kuntoon taas. Eihän muuten kukaan nainen saisi enemmän kuin yhden lapsen, jos alapään ulkonäkö riittäisi karkottamaan miehen kuin miehen.
Itse sain juuri äskettäin kolmannen lapseni, ja vaikka oli kaikista suurin (yli 4kg), niin toipuminen on ollut paljon helpompaa ja nopeampaa kuin aiemmista eikä värkin ulkonäkökään ainakaan itseäni vaivaa eikä mies ole moittinut. :) Tikkausarvet ovat vähän kovat, mutta ne pehmenevät ajan myötä.
Pari kuukautta, sitten vasta alkaa mennä normaalimpaan. Tasan vuoden kuluttua naurat jo tälle jutulle, koska olet ollut kuukausia jo timmissä kunnossa alapäästäsi ;)
Mutta ainakaan kukaan tuttava ei ole sanonut (ja meillä puhutaan avoimesti seksijutuistakin) etteikö paikat olisi palautuneet. Jos asia vaivaa niin sullahan on pian jälkitarkastus? Ja voit varmasti tässäkin välissä soittaa neuvolaan ja pyytää, että pääsisit käymään lääkärillä jos asia kovasti vaivaa!