Aloitan imetyksen uudelleen, onnistuukohan..?
Meille on kohtapuoliin syntymässä uusi vauva, esikoinen on vain vuoden ikäinen vauvan syntyessä.
Esikoisen kohdalla imetys tyssäsi 2kk:n kohdalla, kun sairastuin ja lääkkeet vaativat imetyksen lopetusen.
Ajattelin, koska paljon taaperoimetystä hehkutetaan, että voisin jatkaa esikoisen imetystä kun vauva syntyy ja alkaa syödä rintaa myös. Eikös se ole terveellisintä se äidinmaito myös taaperolle ja nyt kun se taas luonnostaan alkaa tulla niin jatkaa siitä mihin jäimme.
Hygieniasta toki pidän huolen! Ja jos imuote ei onnistu niin ajattelin pumpata ja antaa pullosta tai nokkamukista.
Onko muita jotka ovat kokeilleet tälläista? Onnistuukohan?
Kommentit (11)
Mutta kokeile vain, jos maitoa riittää kahdelle. Voihan olla että 1-vuotias haluaakin kokeilal tissiä kun sitä annetaan vauvallekin. Ravitsemuksellisesti siitä ei enää ole juuri hyötyä. BTW, kauanko ajattelit sitten taaperoasi imettä jos alkaa rinnalle? Tuskin pystyt vierottamaan vain yhtä lasta, joten joudut joko imettämään taaperoasi epätavallisen pitkään, tai lopettamaan vauvan imettämisen harmillisen lyhyeen.
mutta puolivuotta on tavoitteeni imettää vauvaa ja jos mahdollisesti onnistuu ja hampaiden puhkeamisen myötä haluan silti imettää niin vuoden ikään.
Ja senkuin naurat, sille minä en voi mitään.
ap
taaperoimettää esikoista mutta tulevaa vauvaa aattelit imettää 6 kk, okei...
Itse imetin myös taaperoa, koska jouduin lopettamaan raskauden myötä imetyksen turhan aikaisin. Annoin toisin sanoen myös taaperolle rintaa, jos halusi. Eli jos lapsi haluaa, niin varmasti onnistuu.
mutta kannattaa "opettaa" taaperolle alusta saakka jokin tietty aika tai paikka, jossa saa tissiä. Muutoin voi tulla hankaluuksia siinä, että aina kun vauva alkaa imeä rintaa niin taapero hyökkää paikalle ja alkaa haluta myös rintaa. Jos taapero saa vaikka tiettyyn aikaan, esim välipala aikaan vauvan nukkuessa tissiä niin turhilta kahnauksilta saatetaan välttyä
ei välttämättä onnistu. Nimittäin lapset unohtaa sen oikean imuotteen helposti.
Mulla on lapsilla ikäeroa 1 v 9 kk, esikoista imetin 1 v 4 kk ikäiseksi eli oli uuden vauvan syntyessä ollut "vain" viitisen kuukautta rintamaitoa.
kun vauva sitten syntyi, oli taapero innokas kokeilemaaan tissiä ja annoinkin kokeilla mutta ei hän osannut enää imeä oikein. Pari kertaa halusi kokeilla, mutta sen jälkeen uutuudenviehätys meni ja hyvä niin ja vauva sai jatkaa rauhassa taas 1 v 4 kk ikäiseksi kun sain itsekin lääkekuurin,
3 kk enempää, mutta voithan sä imettää vaikka miestäskin, ei se sillekään varmaan pahaa tekis
Mä olen kyllä antanut isompien maistaa äidinmaitoa jos ovat halunneet.
Tandemimetys menee niin, että isomman lapsen imetystä jatketaan raskausaikana ja sitten kun vauva on syntynyt, molemmat käyvät rinnalla.
Mä olen kyllä antanut isompien maistaa äidinmaitoa jos ovat halunneet.
Tandemimetys menee niin, että isomman lapsen imetystä jatketaan raskausaikana ja sitten kun vauva on syntynyt, molemmat käyvät rinnalla.
onko se terveellistä äidille? Ja eikö siihen maitoon tule joku maku, niin että edellinen lapsi yleensä hylkää rinnan?
taaperoimettää esikoista mutta tulevaa vauvaa aattelit imettää 6 kk, okei...
ja pidempään toki imetän jos vaan onnistuu. Eikä hampaat tullessaan tunnu inhottavilta.
Opettele lukemaan!
Ap.
mutta en voi mitään, mutta repesin tälle :)
Eipä olis tullut mieleeni itselle tehdä noin.
Tuskin mikään estää kokeilemasta, anna kuiten mukista?