Mikä auttaisi makeanhimoon?
painan n.87kg,olen 166cm pitkä.Haluaisin pudottaa n.20kg.Ruoka ei ole minulle ongelma,en sitä syö liikaa,ongelma on sokeri.Käyn kaupassa lähes joka päivä,lähes aina myös tarttuu mukaan karkkia tai suklaata.Mikä auttaisi?
Imetän ja käyn kävelyllä vaunujen kanssa.Autoa ei ole,kauppaan on n.kilometri,lisäksi asumme "mäellä" joten siitäkin tulee kuntoilua(olen täällä asuessa jo laihtunut 7kg)
Kommentit (20)
ruokavalio autto ainakin mulla!Vasta 2 viikkoo takana ja ihan alkupäivinä makeanhimo laantui!Syön rahkaa johon lisään vähän marjoja ja makeutusjauhetta kun tekee mieli jotain hyvää.Ennen tätä söin joka päivä karkkia,jätskiä tms.
Mulla makeanhimo loppuu 2 viikon totaalilakon jälkeen. Sitten jos aloittaa uudestaan, tarvitsee taas kahden viikon lakon.
Oikeasti suosittelen googlettamaan raskausdiabeetikkojen ruokavalion. Se on aika hyvä. Oleellista on säännöllinen syöminen.
raskausdiabetes. Vähähiilarinen ja säännöllinen ruokavalio. Lihaa, kasviksia ja maitotuotteita. Raskauden takia joka toisella aterialla vähän perunaa tai ruisleipää. Omalla kohdallani säännöllisyys auttoi eniten.
Herkkuna toimii paahdettu ruispala lisukkeineen, maitorahka marjoilla tai kerran viikossa 2 dl vaniljajäätelöä marjoilla.
proteiinipatukoita. Salli itselle tuollainen herkkuheti esim. 3 kertaa viikossa.
ettei karkkia osteta kuin hyvästä syystä, kummasti hillinnyt koko perheen makean kulutusta, nykyään makeanhimoon riittää pari karkkia, aikaisemmin piti olla pussillinen. :) Tiukka päätös vaan, ettei osta, tai vain esim. syntymä- tai nimipäivänä.
Olin samassa tilanteessa kanssasi vielä alkuvuodesta (täysin samoissa mitoissa myös). Joka päivä söin vanukasta, leivoksia, karkkia, suklaata tai keksejä. Jotain oli ihan pakko saada joka päivä. Oloni oli väsynyt ja veltto. Ja tätä on jatkunut siis lähes koko aikuisikäni. Olen yrittänyt tuloksetta lopettaa herkkujen syömistä lukemattomia kertoja.
Erään ystävän kanssa päätettiin jättää herkut pois kokonaan. Se oli yllättävän helppoa, kun tavallaan oli vastuussa muillekin kuin itselleen. Olo parani huomattavasti ja paino alkoi pudota. Noin viikon verran katselin vielä kaupassa herkkuja, sen jälkeen alkoi himo kadota.
Nyt ei ole enää mikään ongelma olla ilman herkkuja. Naposteltavaksi kelpaa pähkinät, kuivatut hedelmät, hapankorput. Syön sokeriherkkuja vain poikkeustilanteissa (juhlat). Eikä ole ollenkaan vaikeaa, mistä olen todella yllättynyt.
Ennen kuin alat naapurin autoa järsiä niin kipitä luontaistuotekauppaan.
tai hyvähiilarinen, että sokeri kaikissa muodoissaan (muista piilosokeri, esim maustetut jugurtit) ja valkoiset jauhot eli leipä, pasta ym sellainen pois, ehkä riisi ja perunakin. Syö tarpeeksi usein, ettei tule kova nälkä. Ihan taatusti lähtee makeanhimo jo muutamassa päivässä.
Olen itse kokeillut (söin silloin karkkia joka päivä). Ostin Pirkan kromi-tabletteja, mutta makeanhimo ei hävinnyt. Lisäksi huomasin, että tableteissa on saman verran kromia kuin tavallisessa Pirkka monivitamiinivalmisteessa. Hinta vaan taisi olla muutaman euron kalliimpi. :/
on päätös, ettet osta mitään makeita. Se on kyllä tosi vaikeaa. Olisiko mahdollista laittaa mies vaikka viikon ajan ostoksille, ettet joutuisi kiusaukseen? Jos lähdet kävelylle kaupungille, niin jätät rahat kotiin, ettet voi ostaa mitään.
Paasto voisi myös auttaa, mutta sitä ei imetysaikana oikein voi aloittaa...
käyt kaupassa joka päivä? Ylimääräisten herkkujen ostaminen kyllä vähenee, jos vähennät kaupassa käyntikertoja. Syö tummaa suklaata, sitä riittää pienempi määrä -ja senhän väitetään olevan terveellistäkin. Karkeista nyt ei terveellisempiä vaihtoehtoja oikein löydy, pienennä vain määriä jos ei kerralla lopettaminen onnistu.
Harrasta "vauvajumppaa" lapsen kanssa, siinä on sinulle kätevän kokoinen paino ja vastus kasvaa samalla kun kuntosi kohoaa.
ettet ole kärsinyt sokerihimosta.
Terveisin nro 11
käyt kaupassa joka päivä? Ylimääräisten herkkujen ostaminen kyllä vähenee, jos vähennät kaupassa käyntikertoja. Syö tummaa suklaata, sitä riittää pienempi määrä -ja senhän väitetään olevan terveellistäkin. Karkeista nyt ei terveellisempiä vaihtoehtoja oikein löydy, pienennä vain määriä jos ei kerralla lopettaminen onnistu.
Harrasta "vauvajumppaa" lapsen kanssa, siinä on sinulle kätevän kokoinen paino ja vastus kasvaa samalla kun kuntosi kohoaa.
päätös ja vähähiilarinen ruokavalio. ensin olin pari viikkoa nutriletillä, sekin vaikutti paljon.
mulla on myös kerran viikossa karkki/herkkupäivä, jolloin syön vähän pitsaa, juon limua ja syön sokeritonta karkkia. jos huvittaa, aina ei tarvitse edes herkkupäivänä.
Meinaan mulla ei karkkipäivä viikossa tai vastaava onnistu. Jos syön vaikka viikon tauon jälkeen karkkia, niin jään siihen taas koukkuun.
Mulla on myös ikävä tapa perustella itselleni makeiden syönti. Milloin palkitsen pahaa oloa, milloin juhlin, milloin ostan pullaa stressiä hoitamaan...
17 on suklaan suurkuluttaja ja pullakin maistuu, leivon viikottain, jäätelöä syön monta kertaa viikossa...
Karkkeja en enää nykyisin syö, onneksi minulta katosi into karkkien syöntiin raskauden myötä! Aiemmin vedin salmiakkiakin kaksin käsin, nyt syön muutaman karkin viikossa.
Syön muutenkin ihan kohtuullisen paljon, herkkujen määrää (annoskokoa lähinnä) yritän rajoittaa, ettei painoni nousisi.
Kyllä sokerinhimoisellakin voi olla itsekuria, jos ei ole niin ei voi käydä päivittäin kaupassa.
"entisessä elämässäni" vain huomasin, ettei järkeily toimi. Tiesin kyllä, miten syödä mutta sokeria oli saatava. Ei auttanut mikään.
Nro 11
17 on suklaan suurkuluttaja ja pullakin maistuu, leivon viikottain, jäätelöä syön monta kertaa viikossa...
Karkkeja en enää nykyisin syö, onneksi minulta katosi into karkkien syöntiin raskauden myötä! Aiemmin vedin salmiakkiakin kaksin käsin, nyt syön muutaman karkin viikossa.
Syön muutenkin ihan kohtuullisen paljon, herkkujen määrää (annoskokoa lähinnä) yritän rajoittaa, ettei painoni nousisi.
Kyllä sokerinhimoisellakin voi olla itsekuria, jos ei ole niin ei voi käydä päivittäin kaupassa.
Pirkan kromitabletteja eikä muitakaan vitamiinejä. Ei muualta kuin luontaistuotekaupasta valmisteita joissa on kunnon määrä aineita. Noi halvat vitamiinituotteet on vain rahastusta. Pisara valtamerewssä jolla ei ole keholle mitään merkitystä.
50 mikrog. kromia on naurettava määrä. Käy asiantuntevassa luontaistuotekaupassa. Juttele esim. fytonomin kanssa.
lisäksi kaikista paras on vain stoppi. Päätä, että kahteen, kolmeen päivään et syö sokeria ja jätät myös kaupasta herkut ostamatta (käy täydellä vatsalla niin ei edes tee mieli). Parin kolmen päivän jälkeen kroppa on tottunut siihen, ettei sokeria tule ja himokaan ei nosta enää päätään.