Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressaa jo nyt kun 1v9kk aloittaa pk:n :(

Vierailija
08.06.2010 |

Tiukkaa tekee, meinaa itku tulla kun katson miedän vauvaa ja kuvittelen hänet päiväkodissa. Löytyykö tsemppareita ikätovereiden äideistä...

Tilanteemme on tämä ja se ei muuksi muutu vaikka syyllistäisittekin :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttua :) Kas, tuossa puistoillessa on tullut tutuksi kohtalotoveriäiti, ja hän lupaili alustavasti ottavansa meidän pienen omansa seuraksi, maksu ~in cash~ ja hinta se mitä minä saan alle 3-v. kotihoidosta+kuntalisä... saas nähdä tärppääkö!

Vierailija
2/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsemme ja kokemusta monesta erilaisesta hoidosta. Päiväkoti, johon menee on tuttu ja ihana ja siellä on myös 5v. isosisko isojen puolella.

En stressaa yhtään! Tuon ikäinen on ainakin meillä jo kovin innokas tutkimaan, leikkimään, lauamaan... Olemaan muiden pienten kanssa.

Taipaleen aloitusta voitte helpottaa totuttamalla lapsen esim. syömään itse lusikalla/haarukala ja juomaan mukista (meillä ei ainakaan käytetä nokkamukeja eikä myöskään ruokalappuja). Meillä on tyttö jo myös täysin vaipaton, mikä helpottaa ainakin henkilökuntaa kovasti :-)

Käykää leikkimässä tulevan pk:n pihassa vaikka aamupäivällä muiden lasten seassa.

Älä stressaa! Hoidon aloittaminen on vaikea paikka sinulle - mutta varmasti ihan kiva asia lapsellesi! Hän ei oikeasti ole enää mikään vauva... :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki on mennyt loistavasti isossa päiväkodissa 2-4 vuotiaiden isossa ryhmässä ;)

Turhaan stressasin!

Tästä oli joku aika sitten ketjua, ja monilla oli positiivisia kokemuksia noin 2-vuotiaan pk-aloituksista.

Vierailija
4/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtalotoveri. Pikkukaveri aloittaa päiväkodissa paria viikkoa ennen 1,5-vuotispäiväänsä.Perhepäivähoitoon haettiin, mutta päiväkotiin päädyttiin..

Täälläkin stressataan jo nyt ja oon miettinyt hoitovapaan jatkamista, mutta kyllä se töihin on mentävä. Inhottaa vaan kun on tällainen stressaaja ja nyt jo murehdin asiaa, vaikka hoitoon meno on vasta syksyllä edessä.

Vierailija
5/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut pakko edes pariksi kuukaudeksi mennä töihin että pärjää taloudellisesti.. yh olen..

Vierailija
6/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut pakko edes pariksi kuukaudeksi mennä töihin että pärjää taloudellisesti.. yh olen..

Selviäisitkö muutaman kuukauden vähemmällä? Saisit varmaankin hoitorahan lisäksi toimeentulotukea?

Vierailija
7/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v9kk iässä hoidon, ja niin vaan se mammanpoika sopeutui loistavasti päiväkotielämään. Kaikki meni ennakoitua paremmin ja helpommin. Meillä tosiaan kuopus on ollut aina kovin äidin perään, joten ajattelin että pk:n alku olisi katastrofi. Ja eikä ole edes sairastellut mitenkään poikkeavan paljon.

Eli tsemppiä, hyvin se menee. Näytä itse lapselle reipasta mallia. Hyvin se menee.

Vierailija
8/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäisitkö muutaman kuukauden vähemmällä? Saisit varmaankin hoitorahan lisäksi toimeentulotukea?

Mut ajattelin nyt kun sain pariksi kuukaudeksi työpaikan että kerään säästöön rahaa ja sit kun työt loppuu niin jään kotia.. haluan että on edes hätävarastoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan