Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos siis on vakiduuni, irtisanoutuu mennäkseen määräaikaiseen niin ansiosidonnaistako ei saa

Vierailija
08.06.2010 |

kun määräaikainen loppuu?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista tähän tilanteeseeni :). Tosiaan tuosta voisi neuvotella että palaisin vanhaan työhöni jos toinen ei jatkuisikaan kun kyse on samasta fimasta. Tiedän että tuossa uudessa riittäisi hommia mutta laittavat nykyään kaikki uudet paikat määräaikaisiksi. No täytyy katsoa miten käy. Kiitos teille vinkeistä!

Vierailija
2/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikan vaihto ole koskaan ollut kiellettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on vaikka 2 viikkoa tai kuukauden niin ei välttämättä saa ansiosidonnaista. Mut jos se on esim puoli vuotta ja entistä parempi työ niin kyllä sit saa. Eli urakiertoa saa tavoitella, varmaa työttömyyttä ei.

Vierailija
4/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausien (10kk?) tulot, ihan siitä riippumatta minkälaisissa työsuhteissa on ollut?

Vierailija
5/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tulkitaan, että on irtisanoutunut mennäkseen lyhyeeseen määräaikaiseen työsuhteeseen. Eli jos alle 6 kk määräaikainen vakipaikan jälkeen niin katsotaan, että tahallaan on työtön.

Vierailija
6/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tulkitaan, että on irtisanoutunut mennäkseen lyhyeeseen määräaikaiseen työsuhteeseen. Eli jos alle 6 kk määräaikainen vakipaikan jälkeen niin katsotaan, että tahallaan on työtön.

Jos sen sijaan vakituisen työsuhteen jälkeinen määräaikaisuus on esimerkiksi vuoden niin karenssia ei saa.

Vierailija
7/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt juuri noin.

Vierailija
8/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaisessa tilanteessa: mulla on eräässä yrityksessä vakityö joka ei vastaa koulutustani. Nyt samaisessa yrityksessä on tarjolla koulutustani vastaavaa työtä joka on määräaikainen (12kk). Jatko ei ole varmaa mutta mahdollinen. Tottakai haluaisin tuon työn joka koulutustani vastaa, olisi todella hyvä urani kannalta mutta uskallanko siirtyä siihen jos en saa edes ansiosidonnaista jos se ei jatkukaan? Mitä tekisit itse tässä tilanteessa?

Vierailija
9/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun määräaikainen työ on samassa työpaikassa kuin nykyinen työsi niin kannattaa keskustella siinä vaiheessa jos määräaikaisen paikan saisi että onko mahdollista laittaa työsopimukseen että sinulla on oikeus palata määräajan jälkeen vakituiseen työtehtävääsi tai sitä vastaavaan tehtävään takaisin jos määräaikaisuuttasi ei jatketa.

Itse olen tehnyt noin kaksi kertaa.

Vierailija
10/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisestä työstäsi?

Vierailija
11/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakinsiinä yrityksesä, jossa mä olen tuo hoituisi niin, että vakituinen työsuhde säilyisi, siirtyisit määräajaksi toisiin tegtäviin (määräajaksi myös mahdollisesti eri palkalla), sulle palkattaisiin sijainen ko. ajaksi ja määräaikaisuuden jälkeen palaisit joko vanhaanduuniin taiuusi työsi muuttuisi vakituiseksitehtäväksesi.

Vierailija
12/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karenssi on joka tapauksessa ehtinyt kulua "alta" pois. Sehän lasketaan aina työsuhteen päättymispäivästä.

t. kaksi kertaa itse irtisanoutunut

Saa karenssinkoska tulkitaan, että on irtisanoutunut mennäkseen lyhyeeseen määräaikaiseen työsuhteeseen. Eli jos alle 6 kk määräaikainen vakipaikan jälkeen niin katsotaan, että tahallaan on työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä