Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi avautumisvaiheessa on suotavaa kärvistellä

Vierailija
08.06.2010 |

mahdollisimman pitkään ilman epiduraalia, jos se kuitenkin oletettavasti jossain vaiheessa laitetaan, ja sitä voidaan laittaa niin monta kertaa lisää kun tarvitaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoneen yhtä aikaa epiduraalin kanssa..?

Vierailija
2/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ajattelee, että kärsimys jalostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti oikeastaan ymmärrän sitä, että kivunlievitykselle on rajoituksia.

Tuntuisi jotenkin oudolta sellainen synnytyksen täysi medikalisaatio, jossa yksi tippa vie kivut ja toinen tuo (takaisin kivunlievityksen viemät) supistukset.

Pitkittyneet synnytykset tuo ymmärtääkseni muutenkin mukanaan riskejä, eli ymmärrän sen, ettei sillä haluta ehdoin tahdoin lähteä leikkimään.

Vierailija
4/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan kiinni, on aika lailla sidottu sänkyyn eli ei pääse kunnolla liikkumaan. Lisäksi epiduraali voi pitkittää synnytystä.

Mutta saahan sen ajoissakin, kun vain tarpeeksi voimallisesti vaatii. Tilannekohtaista...

Vierailija
5/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla, ettei sitä lopulta tarvita lainkaan. Minulle ei epiduraalia laitettu ollenkaan, vaan pärjäsin ilman, vaikka en mitään luomusynnytystä suunnitellut. Olin ajatellut, että otan sitten kun en enää kestä, mutta tämä tunne tuli vasta niin loppuvaiheessa, että jäljellä oli vain ponnistaminen. Siinähän vaiheessa kai puudutuksia joudutaan monelta vähentämään, että tulisi tarve ponnistaa. Eihän epiduraalia kannata ottaa vain varmuuden vuoksi, kun siihen liittyy riskejäkin.

Vierailija
6/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian myöhään laitettuna voi haitata ponnistamista...oikea ajoitus tärkein. Itse ol,en saanut sen aina oikeaan aikaan ja on taivaan lahja synnyttäjälle

Vierailija
7/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laittaa kunnolla peräpukamarasvaa. Moni lääkäri on minulle tämän asian kertonut.

Vierailija
8/8 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun synnytys kesti lähes kaksi vuorokautta, ja en saanut epiduraalia pyynnöistä huolimatta, koska en avautunut. Avautuminen lähti käyntiin vasta kun sen sain, ja on kuulemma ihan tavallinen tarina. Mun käsittääkseni kyse on enemmänkin kätilöiden asenteesta kuin mistään lääketieteellisestä syystä.