Vaaleat läntit ruskettuneella iholla?!
Onko kenelläkään vaaleita länttejä iholla jotka ei rusketu? Huomasin viime kesänä hiusrajassani vaalean läntin, mikä ei ruskettunut koko kesänä ja nyt tänä kesänä sama juttu. Lapsellani on myös iholla pari vaaleaa läiskää. Lääkäri-kälyni poissulki vitiligon ja sanoi, että vaaleita länttejä voi olla ilman vitiligoakin. Toivottavasti ovat harmittomia länttejä...
Kommentit (12)
suojata hyvin aurinkorasvalla, jos olisikin vitiligo. Mun kaverilla on se, ja vaaleat läiskät palaa todella helposti.
No eipä lääkäri-kälyni sanonut muuta kuin, että iholla VOI olla länttejä vaikkei olisikaan vitiligoa!!!!! Siksi kysyinkin täältä, josko jollakulla on samantyyppisiä länttejä, mitkä ei rusketu, eikä ole vitiligoa diagnosoitu.
ammattimaisella ihotautilääkärillä. Varsinkin kun lapsellasi on samoja läikkiä.
Vitiligo on todella yleinen ja voimakkaasti perinnöllinen, noin 1% väestöstä sairastaa sitä. Hoito on sen verran kallista, ettei sitä helposti haluata hoitaa julkisella puolella vaan pidetään vain kosmeettisena haittana. Ihan kuin pälvikaljuakin.
ihan vain vanhojen arpien kohdalle
eivät rusketu ja erottuvat hiukan talvellakin. Eivät tosin palakaan. Kosmeettinen haitta ovat, mutta ei paha sellainen.
Ja se ettei sinulla ole levinnyt ei tarkoita ettei ap:lla leviäisi.
Mulla on ollut koko ikäni vaaleita pieniä läiskiä nilkan seudulla, eivät rusketu ja erottuvat hiukan talvellakin. Eivät tosin palakaan. Kosmeettinen haitta ovat, mutta ei paha sellainen.
Olenko jotenkin väittänyt muuta? Ap kysyi, onko kellään tuollaisia läiskiä ollut, ja minä kerroin omasta tapauksestani, en kommentoinut mitenkään ap:n tilannetta.
Ihme ämmä olet.
ja ne kohdat, joissa on ollut ekseemaa eivät rusketu.
8, mitä sinä nyt siinä keuhkoat? Ihme ämmä olet.
Tais lääkkeet unohtua.
8, mitä sinä nyt siinä keuhkoat? Ihme ämmä olet.
kun siinä hänen puolestaan kommentoit muiden kirjoituksia.
Miksi kysyt asiaa noin kuin teit, jos et halua kuin kokemuksia nimenomaan kasvojen läiskistä?
Tulin juuri lastenlääkäriltä rokotuskänniltä, ja samalla kysäisin länteistä. Hänkin oli sitä mieltä, että tuskin on vitiligoa mutta jos länttejä tulee enemmän, tutkitaan. Kertoi myös, että länttejä voi tulla vaikkei sairastaisi vitiligoa, mikä huojensi suunnattomasti mieltäni.
Kiitos kaikille kommenteista!
jos eivät ole vitiligoa.