ei varaa maksaa kirjaston sakkoja, pystynkö ottamaan uuden kortin lapseni nimellä?
tekisi niin mieli kirjastoon mutta viime kesältä jäi niin paljon maksuja (olin 2kk pois kotoa ja unohdin lähtiessä palauttaa/uusia kirjat, kivat maksut kertyi). Pystyisinköhän avaa lapselleni kortin, hän on kyllä vasta 4v, vai millä hitolla pääsisin lainaa.. en kai millään :(
Tiedättekö pitääkö kaikki maksaa pois ennenkuin pääsee lainaamaan? Helsingissä asutaan..
Kommentit (44)
Kirjaston lainat lojui työhuoneessa varmaan 1,5 kk myöhässä. Loppujen lopuksi sain noista sakkoja jotain 70 Euroa... Siinä oli paljon Vauva-lehtiä yms. Kyllä otti päähän. Pakko oli vaan maksaa.
Ainakin Tampereella olen kuullut, että maksamattomat sakot uhataan siirtää perintään joskus vuoden päästä.
Tiedäthän, että se on vain keskimääräisestä raskaudenkestosta laskettu arvio?
En ollut varautunut. JA olin lisäksi varautunut normaaliin synnytykseen helpon raskauden jälkeen. En hätäsektioon, komplikaatioihin yms. Ei ollut edes miehellä tuon jälkeen voimia miettiä niin maallisia asioita kuin kirjastoa hetkeen... Sairaalassa olin pitkään ja sitten kotona aluksi kaikki oli ihan sekaisin. No, kaikki hyvin ja 70 Euroa sinne tai tänne. Pääasia eli vauva on terve ja myös minä.
Voiko tällaisia ihmisiä olla oikeasti olemassa?
Ja täytyy kyllä sanoa, että aika huonon kuvan annat itsestäsi kyselyilläsi.Miten aikuinen ihminen ei osaa yhtään säästää?Tai ottaa puhelinta käteen ja soittaa ja sopia maksuista?
Ja tiedoksesi, kyllä menee kirjaston maksut perintään.Nimenomaan Helsingingissä kirjastojen maksut on siirretty perintätoimistoille.Siis enemmin tai myöhemmin sinunkin maksusi sinne menevät.
Mielestäni olette ilman korttia niin kauan,kun saat sakot maksettua.
Ja jos kerran olette niin valtavan tiukoilla, oletekko sossusta kysyneet apua?
Nyt hoidat tilanteen,niinkuin aikuisen kuuluu.Otat yhteyttä kirjastoon maksusta.Jos osamaksu ei onnistu, säästät sen.Johan joku sanoi, että olisit saanut säästettyä jo jos olisit halunnut.
Anteeksi vaan, mutta ihme narinaa...
Vierailija:
Voiko tällaisia ihmisiä olla oikeasti olemassa?
Aiheesta kirjoittanuthan ei valittanut saamistaan maksuista.Kertoi vain, miten hänellä ne kertyivät.
Ihanko totta sinä ensimmäisenä muistaisit kirjaston jos oma lapsesi olisikin sairas?
Voiko tuollaisia ihmisiä olla oikeasti olemassa???
syntyvän just laskettuna päivänä. hoh hoh
T: rv 27+3 syntyneen vauvan hätäsektioitu äiti, joka ei voi tuollaista ymmärtää. Maailmassa on paljon muutakin kun vain keskimääräinen.
Meillä ei ainakaan ole mitään maksukattoa. Kaverilla on kirjastossa 70e edestä saatavia.
Koeta hyvä ihminen käydä maksamassa, muuten tilanteesi muuttuu paljon huonommaksi. Sovi maksuaikataulusta, kyllä siitä varmaan voi neuvotella.
Ei niitä ole pakko kerralla maksaa. Typeryyttä yrittää hankkia lapsen nimellä kortti. Tiukka rahatilanne on minulle kyllä tuttu, ei tosiaankaan olisi meilläkään aina varaa maksaa 50 e sakkoja, joten siitä en sinua moiti. Muuten voisit kyllä mielestäni toimia vähän järkevämmin ja vastuullisemmin.
Ei niitä ole pakko kerralla maksaa. Typeryyttä yrittää hankkia lapsen nimellä kortti. Tiukka rahatilanne on minulle kyllä tuttu, ei tosiaankaan olisi meilläkään aina varaa maksaa 50 e sakkoja, joten siitä en sinua moiti. Muuten voisit kyllä mielestäni toimia vähän järkevämmin ja vastuullisemmin.
En mä valittanut niistä sakoista ja maksoinkin ne. Kerroin vain sen, miksi itse olen joutunut noin paljon maksamaan.
Ja en tullut ajatelleeksi siinä viimeisilläni, etten saisi kirjoja vietyä kirjastoon, kun maailma mullistuu vielä vaikeuksien kera. Piste. Tietenkin se oli saamattomuutta, mutta omapa häpeäni.
Ja musta on vielä omituisempaa päivitellä, miten olisinkaan selvinnyt vammaisen lapsen kanssa... Mitä tekemistä sillä on mun kirjojen viemättömyyden kanssa?? Toki me kaupassa käytiin, maksettiin laskuja jne. Ei vaan muistettu koko kirjapinoa (oli työhuoneen lipastossa kuten aina), kun oli niin paljon muutakin ajateltavaa ja itse olin täysin raakki.
Vierailija:
T: rv 27+3 syntyneen vauvan hätäsektioitu äiti, joka ei voi tuollaista ymmärtää. Maailmassa on paljon muutakin kun vain keskimääräinen.
Enhän mä niitä sakkoja ihmettelekään, vaan sitä, ettei ko. henkilö ole kuunnellut biologian tunneilla! Raskaushan kestää n. 37-42 viikoa ja tää yksi tyyppi kuvittelee vauvan
T: rv 27+3 syntyneen vauvan hätäsektioitu äiti, joka ei voi tuollaista ymmärtää. Maailmassa on paljon muutakin kun vain keskimääräinen
KOrtti siksi hyllyllä jo vuoden tai pari. Varaa maksaa kyllä on, mutta en kehtaa mennä maksamaan. Hävettää, kun ei muista noin yksinkertaisia asioita hoitaa.
Onneksi sakkoja näkyy olevan muilllakin.
mutta ainakaan Tampereella se ei onnistunut. Kyseessä oli vain 20 markan sakko, mutta mukanani ei ollut niin paljoa käteistä juuri sillä hetkellä, eikä kirjastossa silloin vielä voinut maksaa kortilla.
Näin koska, ihmiset silloin " keinottelevat" tuolla velallaan eli eivät ikinä koskaan maksa sitä pois, vain sen 50 senttiä jotta pystyisi taas lainaamaan.
Pienet kirjastot, joissa asiakkaat tunnetaan ulkonäöltä ja nimeltä, ovat sitten ihan oma lukunsa. Joissakin kirjastoissa lapsiasiakkaat saavat lyhentää, mutta muut eivät. Lapsiasiakkaita kohdellaan helläkätisemmin, koska heidän täytyy pyytää rahaa maksuihin vanhemmiltaan. Jos sitten onkin käynyt niin, että vaikka joku varaus on saapunut rahanpyynnön ja velanmaksun välillä...
Jos pääset käymään toisessa kunnassa kerran kuussa, ota sen kunnan kirjastoon kortti. Katso ensin, etteivät kotipaikkakuntasi ja tää naapurikunta ole liittoutuneet kirjastoasioissa.
Kasvavatko sakkomaksut korkoa? Sakko parin vuoden takaa rästissä ja viimeisimmästä maksumuistutuksestakin on sen verran aikaa, niin maksetaanko sen verran mitä se oli viimeisimmän muistutuksen mukaan?
eivät saa säästää,jos olet köyhä olet sitä koko rahalla sitten,tiedoksi näille urpoille vaan.
Ja aplle: Voisikohan miehesi hommata kortin sinne kirjastoon?
Niiden myynnistä tuleva tulo on verotonta! Tiedän yhden ahkeran pariskunnan, joka tuosta hommasta tulevilla rahoilla osti kerrostalokaksion (tosin ei pk-seudulta) yhden vuoden marjasaaliin ansioilla.