Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: paskin auto ikinä?

01.07.2005 |

juu elikkäs..

huonoin auto mitä sulla on ikinä ollu?

meillä peugeot 405

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pupseli-83:


juu elikkäs..

huonoin auto mitä sulla on ikinä ollu?

meillä peugeot 405

Ja kun tähän yhdistelmään lisätään MI 16 niin maan päällinen helvetti on taattu. Auto oli mulla noin 3 vuotta josta auto seisoi enimmän osan ajasta vikojen takia ja autoon hukattua rahaa ei viitsi edes laskea.

Vierailija
2/28 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks kertaa erehtynyt... edellistäkin kaverini (tojota-harrastaja) kehui huippuyksilöksi, jossa yksi hitsatava sormenmentävä reikä, alle 150 000 ajettu..





katsastukseen neliön peltiä hitsattuani ja myöhemmin jo toisen moottorin lauettua luovutin....



mulla ja Toyotalla ei vain yhteistyö ja avunantosopimus ole voimassa..



myös isäni ja appikukkoni kerran erehdyttyä kyseiseen merkkiin hermot olivat monesti tiukilla ainoona suvussa autojen tekniikasta jotain ymmärtävänä..



nykyisellä volkkarin dieselillä jo satatuhatta takana (koko autolla noin 300 000) mun omistuksessa eikä oo tarvinnu kun normaalia perushuoltamista tehdä normaaleine kuluvine osineen..



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mercedes-Benz 220D vm -76 (ns. pystylamppu). Ziljoona km ajettu vanha taksimersu. Okei, olihan se iso ja upea ajaa mutta kyllä Mersustakin tulee Opel kun sillä ajaa tarpeeksi. Siinä ei tainnut olla enää yhtään paikkaa jota ei olisi jollakin tavalla viritelty rautalangalla ja nippusiteillä. Ja ärsyttävän wanhanaikainen tekniikka kaiken kaikkiaan.



Kovana kakkosena Volvo 340 automaattivaihteisena. Muuten ok mutta se variaattori oli aika kamala keksintö.



Vierailija
4/28 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut huonoin auto mersun E 320 CDI farmari.... siis aivan surkea, lämpenee hitaasti, on huono ajaa ja koko ajan jossain huollossa.



Vaihdettiin se VW Touareg V10 TDI:hin ja heti alkoi homma pelaamaan. Ajamme noin 10.000 km vuodessa ja meille on tärkeää, että auto on kestävä ja ympäristöystävällinen diesel.



Vaihtakaa touaregiin eikä ole mitään ongelmia autojen kanssa!! Sillä voi ajaa 150.000 km ongelmittta.



Mersu oli todella huono auto, se piti viedä huoltoon joka vuosi, joudut katselemaan citymaastureita yläviistoon ja lapsella turvaton olo kun muut töllää ylhäätlä!!!

Vierailija
5/28 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Mersuun olisi voinut vaihtaa termostaatin. Maksaa 30 euroa, ja sen jälkeen lämmintä taas riittää.

Mitä Volkkariin tulee, 150 000 ongelmatonta kilometriä kuulostaa aika pieneltä määrältä, kun ottaa huomioon että Suomessa auto maksaa 110 000 euroa. Amerikkaan noita viedään tänä vuonna 450 kappaletta, ja siellä hinta on vain vajaa 60 000 dollaria. Tosin Amerikan vientiä haittaavat sikäläiset tiukat päästönormitkin. Volkkari käytti päästökokeissa nestemmäistä lisäainetta polttoaineen seassa, mutta ei kikkailusta huolimatta onnistunut läpäisemään testiä viidessä osavaltiossa, joten näihin paikkoihin Volkkaria ei saa myydä. Mutta siis, jos vertaa vaikka Toyotan HJ-61 maasturiin, niillä on yleensä ajettu 600 000 ongelmatonta kilometriä. Pienillä korjauksilla matkaa on jatkettu vielä miljoonaan kilometriin asti.

Muiden moottoreiden tapaan myös Volkkarin V-10 tarvitsee huoltoa. Kun konepellin avaa, huomaa että ainoa asia mihin pääsee käsiksi, on moottorin öljytikku. Kaikki muu on koteloitu piiloon. Lieneekö ajatuksena ollutkin että auto tosiaan käy vain merkkihuollossa, eikä omistaja saa vaihtaa edes ajovalon polttimoa.

Moottorin kestävyydessä on pari kysymysmerkkiä. Alumiinilohkoon on tehty sylinterin seiniin uuden tyyppinen pinnoite, jonka kestävyyttä pitkällä aikavälillä ei vielä ole nähty. Samoin nokkaketjun korvaaminen jollakin omalla systeemillä epäilyttää. Lisäksi moottoriin on tavallaan turhaan asennettu vastapäivään pyörivä tasapainoakseli, ja ahtimiin on kehitelty joitakin sähköhässäköitä. Ilmankin noita olisi pärjätty.

Volkkarin itsesäätyvän alustan kestävyydestä ei myöskään ole kokemusta, mutta monine liikkuvine osineen se tuskin tulee kestävyydessä voittamaan perinteistä jousipakkaa.

Sähköllä ohjattu vaihdelaatikko on edelleen näitä pitkällä aikavälillä epäilyttäviä ratkaisuja. Kuten myös Volkkarin hydraulinen jatkuva neliveto, jossa on ollut pienemmissä malleissa ongelmia runsaastikin. Miten mahtaa käydä kun tehoa on nyt yli 300 hevosvoimaa.

Että edellämainituista syistä johtuen hiukan varauksella suhtautuisin Volkkarin huolettomuuteen ja etenkin huoltovapaisiin kilometreihin.

Vierailija
6/28 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touaregin hankinnan jos asuu niin landella että tulee ajettua 10 000 km vuodessa.



Itse pidän kuitenkin järkevämpänä vaihtoehtona Audi TT 3.2 quatroa. Se on näppärämpi parkkeerata ja vieläpä edullisempi. (vrt. Audi 79 tEur, Touareg 110 tEur!!!)



Jos vaimo ja lapsetkin änkevät mukaan niin ne liikkuu mallin 0100 0700 Mercedeksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitten NIIN huono, että.....



Sen jälkeen ollut ' 83 VOLVO 240 Farmari, oli tosi hyvä, mutta lahosi käsiin lopulta.



Nyt ajossa ' 90 SAAB 9000, ja hyvin pelaa... Ajetaan vuodessa aikas paljon, n. 28 000km. Just tuli saabin mittariin 380 000km, eikä missään nimessä haluta vaihtaa sitä pois. Öljyt kun muistaa välillä vaihtaa, siinä kaikki.



- Tartsa -

Vierailija
8/28 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruosteen takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käynnistynyt jos oli sateinen ilma, kostea ilma, liian kylmä, jos ei huvittanut, edes äljyä ei saanut lisättyä ilman erikoisvehkeitä, kun korkki oli niin ihmeellinen, ja siinä oli joku mystinen sähkövika, mikä ei kellekään valjennut...onneksi päästiin eroon siitä, ja ranskalaisia ei enää ikinä...

Tiedän myös onnettomia citikkakuskeja, joiden uudehkojen autojen pyörät tai akselisto jotenkin kummallisesti jäätyy talvella, ettei meinaa kääntyä kunnolla....

10/28 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2005 klo 12:22"]tuo Opelin haukkuminen. itselläni ollut monta, nyt viimeiset 1,5 vuotta Astra vuosimallia 1993,2.0i turbo, eikä mitään vikaa ole ollut. eikä jää tien päällä kenenkään jalkoihin, siitä pitää Turbo huolen. Hyvin on pelannut ja ahdin määrää tahdin.[/quote]

 

Vuoden hauskin vitsi. Täytyy olla köyhä. : D Tule koittamaan M5 kanssa ja katsotaan jäätkö jalkoihin. Turbosta ei ole apua jos se on Opelin romussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuten eräs työkaverini sanoi jollekin joka mieli Opelia itselleen, että ota vaan jos elämä muuten on liian helppoa, sen Opelin jälkeen saat unohtaa ne helpon elämän edellytykset.



Mutta silti mietin välillä onko vanha vm 87 Opel Kadett XKP- vielä jossain päin Suomea?

Vierailija
12/28 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niissä olla ihan hyviäkin yksilöitä, mutta suhteellisen paljon on niitä susia joukossa. Monissa ruiskulaitteita on korjattu useampaan kertaan sadantuhannen matkalla, kun jossain toisissa merkeissä niihin ei kajota kertaakaan koko auton elinikänä. Myöskin tasauspyörästöt ovat muissa merkeissä ikuisia, kun taas 1,8 Vectrassa näitä vaihdellaan ihan kulutusosana.

Ei minulla mitään intressiä ole jotain yhtä merkkiä ihan huonoksi haukkua, mutta sen sanon että joka Opelia on ostamassa, niin ehkä kannattaa ihan vertailun vuoksi käydä koeajamassa muitakin merkkejä, koska ajomukavuus ei ainakaan ole Opelin vahvimpia puolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
03.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

' 88 mallinen Escort oli aikaan ehdottomasti surkein peli, mika omalle kohdalle on sattunut. Yksilo oli itseasiassa hyva, vahan ajettu ja alle 5v vanha, huolettu ja hyvakuntoinen, mutta automalli vain oli surkea.



Olisikohan ollut viimeinen fordi meidan perheessa?

Vierailija
14/28 |
05.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on alusta lähtien hajonnut kaikki vähintään kertaalleen. On ollut kakkosautona odottamassa lopullista hajoamista. Ei enää ikinä Opelia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
06.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin katumaan, kun vaihdoin alle litran koneella varustetun Ford Fiestan tuohon Ooppeliin kymmenisen vuotta sitten. Siinä ei ollut mitään hyvää, vaan kuten edellä joku sanoi, siinä oli kaikki aivan paskaa: dieselkone ei kestänyt kuormitusta perävaunulla, ei edes ilman perävaunua vaan poltti kannentiivisteen vuoristossa; etujarrut sihisivät ja vinkuivat; ovet eivät auenneet, laturi ei ladannut, urahihnat valittivat, pyörät ei lähteneet pois navoista rengasta vaihtaessa.



Nimimerkki Ei Ooppelia enää koskaan, toivottavasti lopettavat valmistuksen ja myyvät tehtaat Kiinaan

Vierailija
16/28 |
09.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morris Marina 1.3 Coupe



Hirvittävät ajo-ominaisuudet.

Ohjaus ei palauttanut lainkaan, vaan ratti piti aina kääntää takaisin keskiasentoon samalla voimalla kuin varsinainen käännöskin.



Konetta piti pitää köynnissä kaasulla. Jalan kun nosti kaasulta, niin lämpöisenä kone sammui välittömästi.

Kattoluukku vuosi sateella vettä etupenkkiläisten syliin.





Voi pojjaat, - Hauskoja reissuja sillä tuli silti tehtyä :)





Lopulta myin auton jotakuinkin tällaisella lehti-ilmoituksella :



Morris Marina Coupe 1.3.

Vakiovarusteina kattoluukku, vuotava pakoputki ja karmeat ajo-ominaisuudet. Pakoputken hinnalla.





Ostaja haki auton seuraavana päivänä käteisellä pois. Hinnaksi sovittiin 300 markkaa.

Vierailija
17/28 |
21.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opel Vectra 2.8 V6 vm2001, farmari. Auto ollut n. kuukauden ja siitä kolme viikkoa huollossa. Moottorin merkkivalo palaa edelleen, kauppa puretaan huomenna ;(

Vierailija
18/28 |
23.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metkaa noihin ylläoleviin verrattuna mutta niistä neljästä merkistä, jota olen omistanut, Opel on ollut huolettomin kaara. Teknisesti hyvä ja luotettava kunhan lukkomekanismit oli rasvattu ja takajarruja sääti tai korjasi joka huollossa. Suojaamattomana sitä tosin alkoi ruoste hiljalleen vaivata 10 v iässä mutta yhä edelleen auto on hyvässä kunnossa ja pellitkin kelvolliset (ei kuki mistään pahasti).



Tämä siis Kadett, -89.

Monia ominaisuuksia ottaisin siitä tuohon muutaman vuoden ikäiseen foordiin (jossa toki on omat hyvät puolensa).

Vierailija
19/28 |
23.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa jotain vikaa.......jos olet liikenteessä ja siellä on hirvee jono niin aina on joku opel jonon vetäjänä!

Vierailija
20/28 |
27.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

01-mallinen perus 2.0 Mondeo--> auto kaksi vuotta vanha ajettuna n.130tuh. --> ei läpi katsastuksesta... Toisen puolen takajarru ei pelaa ollenkaan...(tyyppivika)



97- mallinen Stratus 2.5V6 --> Paras ajaa, mutta eniten korjattu.. mm. uusi jäähdytin 550¿ netistä tilattuna --> alkup.750¿



Nykyinen 04-mallinen Bora 1.8T --> mm. ajettuna 30tuh. jakoremmi poikki... Lukot aina talvella jäässä, aivan sama mitä teet, auton alkup. hälytin lähtee päälle koska sattuu (auto on muuten tallissa, eikä siellä kukaan liiku...)



Lista on kohdaltani loputon... kaikissa on ullut hyviäkin puolia.. esim. Ooppeli pelasi kyllä ihan hyvin!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi