Apua! Voiko lapsella olla ruumiista irtaantumiskokemuksia?
Minun 6v poika on aika paniikissa. Ensin ei halunnut kertoa mikä on. Sitten kertoi, että on "lentänyt". Kertoi käyneensä meidän terassilla mutta ei ollut kovin korkealla. Näytti kädellä, että 10cm korkuudella oli ollut. On hädissään siitä, että ei pääse takaisin? Mitä minä sanon, että rauhoittuu?
Kommentit (31)
Ne ovat aina todella pelottavia ja ahdistavia ja yritän huutaa saaamatta ääntä tulemaan. Herään kyllä (tai mies herättää) siihen, että huudan kuitenkin, mutta jotenkin oudosti, en siis täysiä huutamalla vaan juuri siten että en saisi ääntä.
Toiset pelottavat unikokemukset ovat hissiunia missä hissi nousee aina jonnekin korkeuksiin missä ei pitäisi olla enää mitään kerroksia. En saa hissiä pysähtymään.
En tiedä mitä nuo unet kuvaavat, mutta ovat kyllä ahdistavia:(.
Meni nyt vähän ohi aiheen, mutta tuli mieleen tuosta leijumisesta.
Jos asuu kerrostalossa niin voi "tipahtaa" kerroksia alas päin. Ja samalla nähdä mitä muissa asunnoissa on.
Oletko koskaan käynyt katsomassa pitääkö paikkansa? Tollasen todistaminen olisi jättimäinen sensaatio. Enkä sano tätä vittuillakseni, vaan ihan oikeasti olisi. Toki koeolosuhteiden järjestäminen vaikeaa.
Jos asuu kerrostalossa niin voi "tipahtaa" kerroksia alas päin. Ja samalla nähdä mitä muissa asunnoissa on.
Oletko koskaan käynyt katsomassa pitääkö paikkansa? Tollasen todistaminen olisi jättimäinen sensaatio. Enkä sano tätä vittuillakseni, vaan ihan oikeasti olisi. Toki koeolosuhteiden järjestäminen vaikeaa.
ainoastaan ihmisten omiin kertomuksiin. Ei niitä voi todistaa edes Ghosbusterssien koneilla! Mutta nyt sain tietää, että yksi läheinen sukulainen näkee näitä leijumisunia myös. Hän kertoi pitävänsä niitä unina. Hän näkee myös unia, että milloin pitää tehdä lotto! Ja voittaa sitten jotain summia. Ap
Hän näkee myös unia, että milloin pitää tehdä lotto! Ja voittaa sitten jotain summia. Ap
Juuri äsken kertoi. Ei tietenkään ole voittanut miljoonia vaan satasia. Käskin kyllä nähdä seuraavan unen niin, että mä olen siinä porukkalotossa :). Ap
käydä katsomassa pitääkö paikkansa. Minulla noin tapahtui lapsena ja säikähdin tilanteesta niin etten osannut tehdä mitään "havaintoja". Kaikki kävi niin nopeasti. En siis osaa sanoa näinkö oikeasti toiseen huoneistoon, koska en sitä tarkkaillut ja siten ei ollut tarkkoja mielikuvia - enkä voinut mennä asiaa tarkistamaan.
Joitakin kirjoja tuosta asiasta on tehty, mutta en tiedä onko "virallisia" tutkimuksia.
Enää en osaa tuota leijumista - jos osaisin niin tekisin kyllä tuon tutkimuksen.
Ne ovat aina todella pelottavia ja ahdistavia ja yritän huutaa saaamatta ääntä tulemaan. Herään kyllä (tai mies herättää) siihen, että huudan kuitenkin, mutta jotenkin oudosti, en siis täysiä huutamalla vaan juuri siten että en saisi ääntä.
Toiset pelottavat unikokemukset ovat hissiunia missä hissi nousee aina jonnekin korkeuksiin missä ei pitäisi olla enää mitään kerroksia. En saa hissiä pysähtymään.
En tiedä mitä nuo unet kuvaavat, mutta ovat kyllä ahdistavia:(.Meni nyt vähän ohi aiheen, mutta tuli mieleen tuosta leijumisesta.
Unihalvaukset ovat yleisiä mutta niistä pääsee eroon kun pitää yöunen määrän kohtuullisena (ei nuku liian vähän eikä liian kauan).
Itsekin yritin tehdä näitä ruumiista irtautumisia, mutten kyennyt siihen. Ensinnäkin pelkäsin niitä hieman, mutta myöskään en kai ole tarpeeksi henkinen.
Käsittääkseni lapset näkevät ja aistivat helposti yliluonnollisia asioita. Sama kuin eläimet. Vanhemmiten kyky yleensä katoaa jos sitä ei harjoita.
Ruumiista irtautumisessa voi kai käydä tosi pitkälläkin, ja aina pääsee takaisin jos hopealanka ei katkea. Kysele ap siltä sukulaiselta että näkeekö hän aina hopealangan kun leijailee. Lanka pitäisi olla hänen omaan ruumiiseensa joka nukkuu siellä sängyssään. Anteeksi, en halua pelotella mitenkään, mutta olen lukenut että jos lanka katkeaa, niin ei pääse takaisin. Eipä kai niin usein käy.
Olin varmaankin noin 5-6-vuotias. En osaa selittää niitä mitenkään järjellisesti nyt enkä osannut silloinkaan. Eivät tapahtuneet nukkuessa.
sanoi, että "höpöhöpö" kun näitä hänelle yritin selittää. Mutta yritän selittää tuota, että reissuilta herää aina omassa sängyssä eikä mitään pahaa tapahdu. Oli se sitten mitä oli. Sama selitys kuitenkin pätee. Kiitos nro 5. Ap