Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä pienet koululaisenne viettävät kesälomaansa, kun

Vierailija
07.06.2010 |

teillä itsellänne ei ole vielä loma alkanut? Ovatko vaan oman onnensa nojassa päivät vai viettekö mummolaan? Meillä 9-vuotias voi olla päivät mummolassa, mutta kaikilla ei varmaantätä mahdollisuutta ole. Miten olette järjestäneet asian?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesaleiri.fi

Monen järjestäjän leirejä.

Vierailija
2/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna vanhemmilla taitaa olla yksi yhteinen lomapäivä juhannuksen aikaan, muut ajat lomaillaan eri aikaan. Puolison kanssa yhteistä lomailua ei sitten olekaan viikonloppuja lukuun ottamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä hieno tilanne, että vaikka olen töisttä melkein koko kesän, niin se työpaikka on kotona, näin ollen pikku koululainen saa myös olla kotona, ihan kuten aina olen ollut odottamassa kun on tullut koulusta.

Pph

Vierailija
4/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani oli Pelastakaa Lapset-järjestön kautta kesäkodeissa 6-7 viikkoa, sen jälkeen yksinhuoltajaäidin kanssa reissussa ja kotona.

En jättänyt poikaani yksin kotiin avaimen kanssa.

Oppi erilaisia asioita, oli mansikkatilaa / lehmätilaa ja lampaden hoitoa, ainoa lapsi oppi sosiaalisuutta, perheissä oli muitakin kesälapsia.

Vierailija
5/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kyllä etätöitä, mutta mitä työnteosta tulee kun muksu on kotona...

Se selvinnee muutaman vuoden päästä.

Vierailija
6/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opettajan ammatti muutenkin kiinnosti, tämä syy oli piste i:n päälle. Kaikki lomat samaan aikaan lasten kanssa eikä iltapäivätkään ole kenellekään pitkiä.

Vierailija
7/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jään viikon päästä lomalle ja mieheni menee taas töihin. Eli pidämme lomat vuorotellen ja lisäksi olen ottanut 5 päivää palkatonta lomaa =) Itse en raaskisi jättää heitä vielä keskenään. Ikää lapsilla nyt 7, 8 ja 10v.

Vierailija
8/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme aina pitäneet lomat eri aikaan ja peräkkäin.Lisäksi minä vuorotöissä,pystyn vaikuttamaan vuoroihini.Voi tehdä esim.putkia ja sitten saan useita vapaita.Myöskään koulun jälkeen ei ole koskaan joutunut olemaan yksin!!Tämä on todella mahtava juttu,vuorotyön hyviä puolia!

Vierailija
9/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien palkaton vapaa lomien lisäksi. Toimii ja onneksi on siihen varaa.

Vierailija
10/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokan suorittanut olisi 16-vuotiaan isoveljen hoidossa kesän, mutta nyt kun isä on työtön, isä ja lapset ovat kesäkuun mökillä, itse menen sinne kun lomani alkaa heinäkuussa (käyn toki viikonloppuisin)

Vierailija
11/29 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kyllä etätöitä, mutta mitä työnteosta tulee kun muksu on kotona...

Se selvinnee muutaman vuoden päästä.

Koululaiset kavereiden kanssa päivät pitkät pihalla, syömään pitää huudella/soitella. Ja olla paikalla, jos jotain sattuu, tai tarvitsevat jätskirahaa tm.

Ihana kesä. Helppoa jo.

Vierailija
12/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten 8-vuotias on viisi viikkoa erilaisilla leireillä ja yhden viikon isosisko "vahtii"

Vierailija
13/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavat kaksi viikkoa anopilla. Sitten minä aloitan loman viikkoa ennen miestä, ollaan yhdessä kolme viikkoa, mies on viikon lasten kanssa ja minä vielä yhden viikon, sitten anoppi taas hoitaa. Sitten alkaakin koulu.

Vierailija
14/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 11 ja 8.

Ensi viikolla toinen vanhemmista iltavuorossa töissä niin ovat iltapäivällä sitten pari tuntia keskenään/kavereiden kanssa ennen kuin toinen tulee kotiin.

Juhannusviikolla en vielä tiedä miten junaillaan, lähetän mummolaan muutamaksi päiväksi jos eivät halua olla kahdestaan tai kavereiden kanssa kokonaisia päiviä. Mummokin jo 75 v eli ei sinne voi pitkäksi aikaa mennä, eikä lapset siellä pitkään viihdykkään kun ei siellä ole kavereita eikä tekemistä.

Vierailija
15/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheiluleirillä ensi viikon. Sitten Puolassa vanhempieni kanssa ja ruotsissa perhetuttujen kanssa. Sen jälkeen mulla alkaa loma.

Vierailija
16/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten seuraavat 4 viikkoa isänsä kanssa, josta 2vkoa olen myös minä lomalla. Ja kun isänsä palaa töihin niin pidän vielä 2 viikkoa lomaa. Elokuun alku ennen koulua poika on kaupungin järjestämässä varahoidossa muutamia päiviä.

Isovanhempia tms. sukulaisia ei ole apuan, mutta helpostihan tuon saa järjestymään jos molemmilla vanhemmilla on täydet lomat. Ja itse pidän vielä viikon palkatontakin.

Vierailija
17/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tämän viikon liikuntaleirillä klo 9-15. Ensi viikon Heurekan kesäleirillä klo 10-15. Sitten meill äalkaa loma.

Vierailija
18/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin työpaikalle matkaa 40 km, joten toivoa sopii, että mitään ei tapahdu...

Ei vaiskaan, tietävät, että naapurissa aina joku kotona, sieltä voi kipaista apua hakemaan.

Vierailija
19/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän viikon ovat kahdestaan kotona omasta toiveestaan. Minulla on työpäivä 9-15 ja käymme mieheni kanssa päivällä ruokatunnilla kotona, eli kahdestaan ovat vain parin-kolmen tunnin pätkät kerrallaan, kuten ihan normaalistikin koulupäivien jälkeen ovat olleet.

Sitten on harrastuksiin liittyviä leirejä, joilla katetaan kaksi viikkoa ennen juhannusta.

Loman vietämme yhdessä ja minä pidän vielä yhden ekstraviikon lomarahan sijaan.

Elokuussa on taas leiriä ja mummolassa olemista, ja siinä se kesä sitten onkin :)

Vierailija
20/29 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten isän luona kaksi viikkoa, ja sitten äidillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan