Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö vaunuileen tässä tilanteessa?

Vierailija
07.06.2010 |

Vauva on 5pvän ikäinen, käynnistetty vkolla 42.

Sairaalassa sanoivat, ettei kahteen viikkoon saisi ulkoilla?

Milloin itse olet lähtenyt vastasyntyneen kanssa vaunuileen ensimmäisen kerran?

Vaikuttaako ulkoilma jotenkin hengittämiseen?

Heti synnyttyään vauvaa jouduttiin ventiloimaan ja imettiin paljon kirkasta limaa pois ja annettiin 10min lisähappea. Virkosi kuitenkin nopeasti ja kaikki limat poistui jo sairaalassa, vauva syö ja nukkuu hyvin. Voiko ulkoilu"kielto" johtua tuosta ventiloimisesta ym, vai onko se ihan yleinen suositus?

Netissä taas monessa paikkaa luki, että täysiaikaisen terveen kesävauvan kanssa voi lähteä ulkoilemaan kun äidin vointi sen sallii.

Pukisin päälle bodyn, puolipotkarit, pipon ja fleecehaalarin ja laittaisin äitiyspakkauksen makupussin, ja peitän tietenkin, ettei sisään tuule.

Täällä on 12,6 astetta lämmintä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kesävauvojen kanssa saa ulkoilla, onko teidän vauva alle 3kg?

Vierailija
22/27 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä olen vaan pitänyt sen auki tai sitten kaksinkerroin vauvan alla. Todella kätevä kapistus. ;o) Täällä ainakin on nyt noin 12 astetta lämmintä ja aika kova tuuli, mun mielestä sin vaatetus vauvalle tuntui ihan hyvältä. Mä en ole kyllä ikinä käyttänyt vaunuissa sitä vaunujen jalkapeitettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat myös hyvät.

Vierailija
24/27 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatu aloittaa heti ulkoilu, toki varovaisesti totutellen. Ja pukeutuminen kuulosti ihan hyvältä, huomaat kyllä jos vauvan tulee kuuma :)

Vierailija
25/27 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kaupassa ja puin noi vaatteet mitä luettelin, vauva oli ihan kädenlämpöinen, tukka ei yhtään hikinen.

Lämpömittari näytti vaunuissa 24astetta.

Nukkui koko matkan tyytyväisenä :)

Tästä se lähtee..oli ihanan piristävää :)

Ja meidän neiti oli syntyessään 4065g, kotiinlähtöpaino oli 3960g, mut varmasti on taas 4kiloa mennyt rikki, on niin kova syömään! :)

Vierailija
26/27 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti ulos vaan, maalaisjärkeä käyttäen!

Itse jouduin aikoinani esikoisen kanssa viikko synnytyksen jälkeen puskemaan lumikinosten läpi -15 asteen pakkasessa neuvolaan, hyvin siitäkin selvittiin! :)

Ihanaa vauva-aikaa sulle ap!

Vierailija
27/27 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ulkoilu piristää kummsti!! :) Mä oon käyttäny kaikilla lapsilla pakkauksen makuupussia pehmusteena. Suosittelen kyllä ehdottomasti sitä. Mun mielestä se vaunun pohja on kauheen kovan tuntunen, toki eihän se vauvakaan kauhean painava ole. Kesällä voi tosiaan aikaisemmin lähteä ulkoilemaan, kun talvella. Meillä kaksi kesä vauvaa ja ollaan ulkoiltu ihan pieniä hetkiä heti kotiin tultua.

Ihania kesäpäiviä teille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi