Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lastani ei kutsuta synttäreille?

Vierailija
07.06.2010 |

Syntynyt itse tammikuussa ja jo kolmannet synttärit tänään tänä vuonna jonne ei saanut kutsua. Siis sellaisten syntymäpäivät joita lapsemme oli kutsunut omille syntymäpäivilleen. Itki illalla, että miksi häntä ei enään kutsu kukaan. Olen surullinen lapsen puolesta. Lapseni on aika hiljainen ja hyvä käytöksinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli surullinen mieli lapsesi puolesta, vaikken teitä tunnekaan. Toivottavasti hänellä on ja tulee olemaan vahva itsetunto tapahtui mitä tapahtui elämässä yleensä! Usein kuvailemiasi hiljaisia ja hyväkäytöksisä lapsia ei "ymmärretä" kun eivät vielä osaa itseään ilmaista ja kertoa itsestään kuten sitten myöhemmin vanhempana. Selitinköhän vaikeasti? Kaikki eivät pidä kaikista ja elämä on raakaa ja usein vaikeasti ymmärttävää, lapsesi on varmasti kuitenkin aivan mahtava tapaus!! Kuitenkin, mielestäni ei voi olettaa että kutsutaa kaikki ketä itsekin kutsui, juhlat on vaikea paikka tässä tilanteessa. Varmasti lapsellasi on oikeita ystäviä, mieluummin laatu kuin määrä :)

Mukavaa kesää!!

Vierailija
2/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksevät kutsu ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki ettei kaikkia kutsuta, mutta aina se raja tuntuu menevän lapseni kohdalla ja lapseni on pitänyt näitä kolmea kaverinaan.

Kiitos 3 ihanasta viestistä. Kyyneleet tuli silmiin.

Vierailija
4/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kurjaa. Minkäikäinen lapsesi on?

Vanhempi tyttöni on hiljainen ja oli nuorempana "huono tekemään kavereita". Löysi sitten rohkaistettuna muita maan hiljaisia ja siitä kehittyi pikkuhiljaa varteenotettava kaveripiiri. Kavereita löytyi myös harrastuksista.

Nuorempi tyttö taas oli 5-7- vuotiaana aika tempperamenttinen kiukutteleva känkkäränkkä, eikä kutsuja kaverisynttäreille tippunut eikä ollut omia kavereitakaan. Hän leikki isosiskonsa ja hänen kavereiden kanssa jotka kestivät 4 vuotta nuoremman kuopuksen kiukuttelua ja päsmäröintiä lähinnä huvittuneena.

Yhtäkkiä kuopus seestyi (en tiedä syytä) kun täytti 8-vuotta. Nyt hänellä on omat kaverit ja omat (monet) synttärikutsut. Sai nyt tänä vuonna "Luokan kivoin tyttö" -stipendin. En tiedä todellakaan mitä tapahtui.

Aika korjaa varmasti tämänkin asian. Jo ensi vuonna asiat voivat olla toisin. Rohkaise lapsesi etsimään kavereita eri piireistä.

Vierailija
5/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät vanhemmat vaikuta tähän?? Itse olen ihan kasvatusmielessäkin sanonut, että jos on saanut kutsun jonkun synttäreille ja mennyt niille, niin sitten pitää tämä kaveri kutsua myös omiin synttäreihin! Siis lapsen pitää saada päättää ja vaikuttaa, mutta tapakasvatustakin täytyy olla!

Vierailija
6/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät vanhemmat vaikuta tähän?? Itse olen ihan kasvatusmielessäkin sanonut, että jos on saanut kutsun jonkun synttäreille ja mennyt niille, niin sitten pitää tämä kaveri kutsua myös omiin synttäreihin! Siis lapsen pitää saada päättää ja vaikuttaa, mutta tapakasvatustakin täytyy olla!

Tama on jo yleista hyvaa kaytosta, mutta silti, joskus taa synttareille kutsuminen on "korkeamapaa matematiikkaa", mista kukaan ei ota selvaa.

Itse kun olin kakara, niin yksi meidan taloyhtion tytto kutsui aina kaikki muut tytot paitsi minut, vaikka han oli aina mun synttareilla. Lapsena harmitti, myohemmin ihmetytti, nyt asialla ei ole mitaan valia :-)

Harmittaa tyttaresi puolesta :-( Yrita saada hanet uskomaan, etta hanessa ei ole mitaan vikaa. Toisiin asioihin ei vaan voi vaikuttaa, kuten siihen, mille synttareille paasee ja mille ei...

Vierailija
7/7 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän ap. tuskasi ja huolesi, mutta kuten joku sanoi ,tämä on semmoista korkeampaa matematiikkaa.

Ei siitä kannata ottaa paineita. Yrittää vain lapsellekin olla asian suhteen ihan rento ettei lapsi kuvittele että hänessä on jotain vikaa.

Kymmenien lastensynttäreiden kokemuksella voin sanoa että kutsumatta jättäminen ei tarkoita välttämättä yhtään mitään. Itse en ole ainakaan pahastunut,jos lastani ei ole kutsuttu vaikka hän olisikin kutsunut jonkun omille synttäreilleen.

Tämä ei koske sinun lastasi mutta tietoisesti olen ainoastaan jättänyt kutsumatta pari lasta jotka säännöllisesti kiusaavat lastani koulussa, vaikka he ovatkin kutsuneet minun lapseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi