Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna puistoon syömään menevät HUOMIO

Vierailija
06.06.2010 |

jos täällä tohtis toivoa, että soisitte pienille koululaisille sitten oikeuden hakea ruokansa ensin.

Monet näistä pienistä koululaisista ovat yksin kotona ja hakevat ruokansa puistosta.

Aikaisempina kesinä kotiäidit ovat teilanneet koululaiset ja toisinaan ekaluokkalaiset ovat soitelleen hädissään äideilleen, että ruoka loppui kesken eikä he saaneet mitään. Pienet eivät osaa pitää puoliaan.

Joskus siinä jonossa voi olla oma pieni koululaisenne.

Kiitos!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä puistoruokailussa nyt nyppii? se kun teidän kunnissa ei sitä järjestetä niin kateushan se siellä heti kaihertaa?

Itse olen käynyt puistoruokailemassa äitini ja sisarieni kanssa ihan pienenä (joo ja siis selkeytetään että ei se äiti siellä syönnyt, oli lastensa mukana)

Olen käynyt puistoruokailemassa perhepäivähoitajan ja muiden hoitajan lasten kanssa kun olin pieni.

Kävin myös puistoruokailemassa sisarieni kanssa kun olimme aloittaneet koulun ja olimme kesälomalla.

JA nyt pakkaan eväsleivät ja kipot,kupit ja lusikat ja suuntaan omien lasteni kanssa puistoon jossa muksut saavat saaristolaiskeittoa lohesta, joten heippa vaan ja hajotakaa te jo niihin tyhjänpäiväisiin valituksiinne ja motkotuksiinne!

(niin ja yksikään lapsistani ei ole vielä koulussa, mutta kuuluu silti tuohon alla 16vuotiaisiin joten he syövät puistossa!)

:p

Vierailija
2/44 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vouhkaamista joka vuosi samasta asiasta. Puistoruokailu ei ole mikään uusi juttu, johon "on nyt tultu". Olen 32-vuotias ja minäkin söin lapsena leikkipuistossa. Ulkona syöminen oli jännää retkeilyä ja hyödyllistä ruuan saannin kannalta lomalla, kun ei ollut mitään mikroruokia keksittykään.

Helsingissä nyt on tällainen tapa. Voittehaan te muutkin yrittää vaikuttaa paikkakuntanne päättäjiin, jotta saisitte saman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti siihen ei mene valtakunnallisia verorahoja vaan se on joku hesalaisten oma juttu. Minua ei ainakaan huvita maksaa pk-seutulaisten erityishuvituksista.

Vierailija
4/44 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti siihen ei mene valtakunnallisia verorahoja vaan se on joku hesalaisten oma juttu. Minua ei ainakaan huvita maksaa pk-seutulaisten erityishuvituksista.

Siellä ne jossain lapualla nyt märehtii verorahojensa menemisiä hesalasiskidien kupuihin :D

Vierailija
5/44 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pienet koululaiset, jotka tulevat ilman vanhempia, päästetään ensin. Itsestään selvää. Mun neljä vuotias on joskus koululainen ja yksin kesällä kotona. Meidän puistossa onneksi puiston henkilökunta pitää tästä huolta.

Ja nyt silmät auki ihmiset. On olemassa niitä lapsia, joille kouluruoka on ainut ruoka koko päivänä. Puistoruokailu on heille erityisen tärkeää!

Vierailija
6/44 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hieno juttu.

Hatunnostoa Helsingille!

Lapset saavat kunnollista ja terveellistä ruokaa, ei kai se ole keneltäkään pois?

Tero

Vierailija
7/44 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan tuo edes täysin laillista? Asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.....

outoa.....

Itse voitte omassa kunnassa äänestäjinä vaikuttaa asioihinne.

Vierailija
8/44 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo lapset odotta ruokaa kun sitä ei kotona saa!

joku somppumamma :/

Vierailija
9/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaarattuna koululaiselle?

Ymmärrän nämä ilmais(?) ruokailut ls-perheille ja pienituloisille.

Kenelle nuo puistoruokailut on tarkoitettu?

(Toki vähävaraisten perheiden lapsille suon ilmaisen ruuan, siitä ei ole kyse)

Vierailija
10/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ruokansa.

Vierailija
11/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 16-vuotiaille.

Minusta ihan ok, että siellä käy kotiäidit lapsineen. Onhan se myös aina jokunen lisäsilmäparikin sinne vähän menoa seurailemaan.

En mä nyt tällä tarkoita, että kotiäitien pitäisi vahtia näitä koululaisia, vaan ihan ylipäänsä, on hätätilassa aikuisia auttamassa. Puistoissa on omaa henkilökuntaa vähän.

Itse esim. puutuin riitatilanteisiin. Kun alkoi jo kivet lennellä kaverin päälle.

Vierailija
12/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkikenttäruokailu on korvaamassa kouluruokaa, rahaahan ei Helsingissä mene koululaisten ruokaan kesälomalla, joten sitä rahaa voi käyttää esim. leikkikentillä tarjottavaan ruokaan.

Jotenkin on luisunut se alkuperäinenkin tarkoitus leikkikentillä tapahtuvassa ruokailussa tai sadepäivinä jos saa kotiin.

Ennen oli niin, että tädit aina huomauttivat että leikkikentällä pitäisi olla muutenkin leikkimässä eikä tulla vain ruokailun ajaksi.

Monilla leikkikentillä on ollut jo 1950-luvun loppupuolelta asti ohjattua leikki-ja laulutoimintaa tätien ollessa lapsia varten. (Toukolan kenttä...Maunula)

Kun lapset olivat aamusta asti iltapäivään leikkikentällä, oli mukava kun sai ruokaa. Aikoinaan sai jättää 4-vuotiaankin leikkikentälle, vaikka häntä ei erikseen valvottu, mutta yleissilmäyksellä pidettiin huolta.

Leikkikentillä oli ohjaajat jotka leikittivät lapsia, jakoivat kauppaleikkeihin tavarat ja ottivat laululeikkeihin ison määrän lapsia.

Se oli silloin se, voi olla että nykyisin mennään ihan ruuankin takia, ennen katsottiin pitkään jos tuli leikkikentälle vasta ruoka-aikana. Ruokajonossa oleminen edellytti olemista siellä muutenkin...

Vierailija
13/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin häätäkää ne koteihinsa syömään,sillä hehän saavat RUOKARAHAA lapsistaan päivittäin,palkan päälle siis.

T:Espoolainen,joka jo toista kesää ilman puistoruokailua

Vierailija
14/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäinen jaksaa jo odottaakin, varmasti myös kotona voi syödä. En tahdo olla julma mutta tuskin on kaupungin asia kustantaa ilmaista lounasta jokaiselle vähävaraisen perheen lapselle viidesti viikossa? Eli siis mielestäni myös pienemmät lapset saavat syödä tuolla ruokailussa ja ruoka riittää ekaksi jonoon meneville.

Vierailija
15/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäinen jaksaa jo odottaakin, varmasti myös kotona voi syödä. En tahdo olla julma mutta tuskin on kaupungin asia kustantaa ilmaista lounasta jokaiselle vähävaraisen perheen lapselle viidesti viikossa? Eli siis mielestäni myös pienemmät lapset saavat syödä tuolla ruokailussa ja ruoka riittää ekaksi jonoon meneville.

Kotiäidit on kykeneviä tekemään sapuskat kotona, jos puiston särvin loppuu.

Kyllä monen koululaisen äiti luottaa siihen, että lapsi syö sen lämpimän ruoan puistossa ja illalla sitten on ruoka kotona.

Miksi tästäkin pitää tehdä niin vaikea asia.

Vierailija
16/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin häätäkää ne koteihinsa syömään,sillä hehän saavat RUOKARAHAA lapsistaan päivittäin,palkan päälle siis.

T:Espoolainen,joka jo toista kesää ilman puistoruokailua

on noin muutenkin aivan päätähuimaavat tulot! Että ihan senkin takia!

Vierailija
17/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuka sanoo etteikö a.) koululaisella voisi olla kotiäitiä, b.) eskarilaisella taas työäitiä?

Vierailija
18/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä puistoissa tätä saa? en ole törmännyt yhteenkään?

Vierailija
19/44 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilta lupa jos lapset syövät leikkikentällä, eivätkä perhepäivähoitajan tekemää ruokaa.

Vierailija
20/44 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 90-luvun alussa käynyt lasteni kanssa Helsingin leikkipuistossa ruokailemassa. Tämä tapahtuma opettaa lapsille ja miksei myös aikuisille leikkiä ja lauluja, mitä ainakin meidän leksulla tehtiin ruokapiirissä ennen ruuan jakelua sekä jonottamista!! Lapset saavat syödä uusiakin ruokia. Ulkona tapahtuva syöminen on jo Tapahtuma sinänsä isolla T:llä ja ruoka monesti maistuu paremmalta hyvässä seurassa. Nyt nuorimmaiseni (11 v) lähtee mielellään leksulle syömään, koska sieltä mitä varmimmin löytää myös kavereita. Sitäpaitsi usein leikin touhussa tuo syöminen tuppaa unohtumaan, vaikka kotona ruokaa onkin. Kiitos Helsingin kaupungille tästä mukavasta traditiosta. Kyllä sitä rahaa huonompiinkin juttuihin laitetaan. Nautitaan kesästä ja kesäruokailusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi